• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Fick min nya Hamilton idag, köpt på uret.se men upptäckte att timvisaren på kronografen inte är i synk, sjukt segt att behöva skicka in den direkt för så här kan man ju inte ha det.
Fick inte med något warranty card i heller men det får man kanske bara riktigt dyra klockor?

Uret är ju inte auktoriserade återförsäljare men man brukar få med kortet fast det inte är ifyllt. Dom lämnar ju sin egen garanti som de enligt min egen erfarenhet hedrar utan tjafs. Såklart trist om man måste skicka tillbaka klockan direkt. Fin klocka annars :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Gillar dessa två sjukt mycket! :happyhappy:
20190331_201711.jpg

20190331_201650.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Särskilt den högra gillar jag verkligen.. Men 40mm va? Blir för stort för mig..

Tack! Jepp 40mm och 49 L2L om jag inte missminner mig. Jag har har tunna handleder på 16,5-17cm men tack vare vinklade bandhorn tycker jag inte att den bär så stort. Den vänstra har nästan identisk boett men har solitt boettlock och är något tunnare tack vare det manuella verket samt lite annan vinkel på bezelen förutom det mest uppenbara att den har blästrad finish.
Tror inte de bär större än den populära handjagade 38an med sina ganska långa bandhorn. Dock inget jag kan bekräfta 100%igt då jag inte kunnat jämföra.

Edit: Har mest haft lite fläskigare dykare på 40-44mm innan så det kanske kanske bidrar till att jag upplever dessa som relativt nätta. :D
Allt handlar såklart såklart om personliga preferenser och dessa tycker jag perfekt prickar just min sweetspot. :cigar:
Nog svamlat :rolleyes:
 
Senast ändrad:
Tack! Jepp 40mm och 49 L2L om jag inte missminner mig. Jag har har tunna handleder på 16,5-17cm men tack vare vinklade bandhorn tycker jag inte att den bär så stort. Den vänstra har nästan identisk boett men har solitt boettlock och är något tunnare tack vare det manuella verket samt lite annan vinkel på bezelen förutom det mest uppenbara att den har blästrad finish.
Tror inte de bär större än den populära handjagade 38an med sina ganska långa bandhorn. Dock inget jag kan bekräfta 100%igt då jag inte kunnat jämföra.

Edit: Har mest haft lite fläskigare dykare på 40-44mm innan så det kanske kanske bidrar till att jag upplever dessa som relativt nätta. :D
Allt handlar såklart såklart om personliga preferenser och dessa tycker jag perfekt prickar just min sweetspot. :cigar:
Nog svamlat :rolleyes:
Svammel kan ofta vara mycket värdefullt.. Men 40mm och 49l2l låter lite för stort för att man ska beställa utan att ha provat. Då ligger nog den vanliga khaki automataren på 38mm närmare till hands.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Svammel kan ofta vara mycket värdefullt.. Men 40mm och 49l2l låter lite för stort för att man ska beställa utan att ha provat. Då ligger nog den vanliga khaki automataren på 38mm närmare till hands.
Jag hade en 40a men bytte mot en 38a auto och tycker den är perfekt. 40an funkade men ligger nog närmare på 50mm lug to lug (49+) och på mina 16,5 var det på gränsen verkligen. Men håller med om att den sitter bra för sin längd ändå. Men man bör nog prova först. 38an kan nog de flesta ha nästan oavsett hur man är byggd. Det blir mer en smakfråga.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Svammel kan ofta vara mycket värdefullt.. Men 40mm och 49l2l låter lite för stort för att man ska beställa utan att ha provat. Då ligger nog den vanliga khaki automataren på 38mm närmare till hands.

Jag hade en 40a men bytte mot en 38a auto och tycker den är perfekt. 40an funkade men ligger nog närmare på 50mm lug to lug (49+) och på mina 16,5 var det på gränsen verkligen. Men håller med om att den sitter bra för sin längd ändå. Men man bör nog prova först. 38an kan nog de flesta ha nästan oavsett hur man är byggd. Det blir mer en smakfråga.

Det är ju faktiskt riktigt grymt att Field khakin finns i så många storlekar och varianter. Finns ju i princip något för alla.
Grämer mig mig lite att Murph-klockan är för stor för mig :banghead:

För övrigt tycker jag H10-verket går riktigt bra mitt ligger på 2-3+ per dygn. Känns extra bra att veta att det är C07.611 med 25 stenar och inte snikvarianten C07.111 med endast 23 samt gånghjul och gånghake i plast.:)
 

lofgreno

Audemars
Om det är nån som är sugen på en Hamilton Field Khaki 38 så fick jag ett presentkort på 50 EUR på Sorelle Ronco i italien. Går ut 30:e Juni och jag kommer inte att använda det. Finns ju givetvis annat än Hamilton där också.
https://www.sorelleronco.it/index.php

Skicka PM om du är intresserad. Först till kvarn som gäller.

(Köpte min H69429931 från Sorelle via Chrono24 och dom var snabba, hade ett bra pris och billig & snabb frakt).
20190402_140342 (Large).jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tackar :) Nästan pinsamt vilken fin samling man fick ihop här för inte en jättestor peng. Din ex Khaki får mycket tid på handleden, den blev mycket bättre på ett single layer Nato. Perfekt på mina skogshuggarhandleder :D
Nej, sjukt prisvärda faktiskt. Känns inte som har Hamilton har något vidare andrahansvärde men det är ju bra om man ska köpa begagnat. Väääldigt mycket klocka för pengen. :D Den passar väldigt bra på nato. Du får lägga upp en wrist shot!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Nej, sjukt prisvärda faktiskt. Känns inte som har Hamilton har något vidare andrahansvärde men det är ju bra om man ska köpa begagnat. Väääldigt mycket klocka för pengen. :D Den passar väldigt bra på nato. Du får lägga upp en wrist shot!
Här är dem prisvärda, vettifan på andra ställen. Kan knappt fatta att jag fick ihop dessa tre för lite över 8 lappar.

Inte riktigt lika snajdig som du är på att fota, men jag kan ju försöka ;)

F549A89D-4450-43E0-A0EF-2EFFE7024B93.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Här är dem prisvärda, vettifan på andra ställen. Kan knappt fatta att jag fick ihop dessa tre för lite över 8 lappar.

Inte riktigt lika snajdig som du är på att fota, men jag kan ju försöka ;)

F549A89D-4450-43E0-A0EF-2EFFE7024B93.jpeg
Har dålig koll på prisbilden generellt men här på forumet går de väldigt billigt. Nä, det är ett bra pris för en så bra trippel! :)
Äh, spelar väl ingen roll. Sitter ju riktigt bra! Den är så bekväm på nato med sin låga profil också. :D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har dålig koll på prisbilden generellt men här på forumet går de väldigt billigt. Nä, det är ett bra pris för en så bra trippel! :)
Äh, spelar väl ingen roll. Sitter ju riktigt bra! Den är så bekväm på nato med sin låga profil också. :D
Tanten kommer hem. ”Vilket snyggt band du har på klockan, är det nyköpt?” ... men klockan då? :p
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tanten kommer hem. ”Vilket snyggt band du har på klockan, är det nyköpt?” ... men klockan då? :p
Haha, det är väl bra när man kommer undan med ett klockköp? :D Min fru har på gott och ont börjat intressera sig väldigt mycket för klockor. Kommer inte undan med "nej, nej, ingen ny klocka, bara nytt band" längre. :sorry:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Haha, det är väl bra när man kommer undan med ett klockköp? :D Min fru har på gott och ont börjat intressera sig väldigt mycket för klockor. Kommer inte undan med "nej, nej, ingen ny klocka, bara nytt band" längre. :sorry:
Hoppas det håller i sig tills jag sparat ihop till nästa... om jag hinner dvs :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det känns som jag hört att det skulle finnas vid Hötorget, samma ägare som Franks Ur och Step In. Men dom kanske inte är AD eller ens har märket i butik längre?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det känns som jag hört att det skulle finnas vid Hötorget, samma ägare som Franks Ur och Step In. Men dom kanske inte är AD eller ens har märket i butik längre?
Det stämmer att det har funnits en i Stockholm o det är säkert den men dom har släppt märket. Dock hade dom tydligen en del kvar granska länge efter men förmodligen inte nu längre.
 
Topp