• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

wanstahl

Cartier
Någon som äger/ägt en H13431553?
C0135E5B-AFA4-49B6-9C1C-A5EFC4496B65.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Mycket reflektioner i den här men jag gillar det.
Har andra dinkor med antireflex så det är bra med lite variation.
+ 10 sekunder på 5 dygn får väl ses som godkänt i den här priskalibern.
135CCD4F-FEE6-428E-A526-2F9952BF6199.jpeg

A9770D19-5276-4370-B569-51198A2944ED.jpeg

Ja den kan vara lite knepig att fota men vid användning tycker jag inte det påverkar läsbarheten åtminstone.

H-10 verkar vara ett väldigt lyckat verk för priset. Min snittar nåt liknande. Brukar ställa in den när den plussat någon minut och det brukar gå ett par månader emellan.
:)
 
C

Coach

Guest
Ja den kan vara lite knepig att fota men vid användning tycker jag inte det påverkar läsbarheten åtminstone.

H-10 verkar vara ett väldigt lyckat verk för priset. Min snittar nåt liknande. Brukar ställa in den när den plussat någon minut och det brukar gå ett par månader emellan.
:)
Håller med gällande läsbarheten, nemas problemas att se tiden.
Ska mäta upp gångreserven vid tillfälle och se hur den står sig.
 

Barfly

Cartier
Jag stör mig inte heller på kronan. Däremot så hade lite AR varit fint.
Är novis på klockor. Varför använder inte dom flesta tillverkarna AR? Är det dyrt eller besvärligt?
 

Bilagor

  • H7.jpg
    H7.jpg
    303.3 KB · Visningar: 4

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Precis fått min Khaki. Sitter riktigt fint på handleden, bra tyngd och kvalitén känns genomgående. Länken är däremot inte den snyggaste med den delade länken, kronan är tyvärr i det större laget och AR-behandlingen obefintlig. Men för 5 k... oslagbart?
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Kort fråga till er som har en Khaki Field Mechanical, vet ni hur stort Lug2Lug-måttet är på den, och hur tycker ni att den sitter? Tackar på förhand för hjälpen!
 
Topp