• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Ture-ah

Omega
Hej!
Jag har lite frågor ang en field king! Har varit sugen ett bra tag nu, passat på två begagnade och ångrat mig som satan såklart... nu har jag kollat lite på Uret.se (är det enda svenska sidan de går att köpa hamilton från?) Men vill helst ha med länk, då verkar det som att dom bara säljer med det gamla (om jag inte fattat helt fel?) inte H-40 med 80h reserven som jag vill åt. Så min fråga är då helt enkelt, är länken värd 500 extra plus att jag får nöja mig med ouppdaterade verket?
Tack på förhand
//Ture
 
Vad tycker vi om denna? Jag tycker den är skitcool men för den prislappen (2'100 chf) och 46mm måste jag nog avstå.
40-42mm hade kanske varit optimalt :rolleyes:.
https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h78505331-belowzero-auto.html
Skärmavbild 2020-07-07 kl. 22.02.18.png
 

Comfortableman

Omega
2-Faktor
Hej!
Jag har lite frågor ang en field king! Har varit sugen ett bra tag nu, passat på två begagnade och ångrat mig som satan såklart... nu har jag kollat lite på Uret.se (är det enda svenska sidan de går att köpa hamilton från?) Men vill helst ha med länk, då verkar det som att dom bara säljer med det gamla (om jag inte fattat helt fel?) inte H-40 med 80h reserven som jag vill åt. Så min fråga är då helt enkelt, är länken värd 500 extra plus att jag får nöja mig med ouppdaterade verket?
Tack på förhand
//Ture

Fyller delvis på med samma fråga här. Är ruskigt sugen på en Khaki Field Mechanical men är det fortfarande Uret.se och Crono24 som gäller eller finns det nån som säljer dessa i Sverige?
 

Comfortableman

Omega
2-Faktor
Köpte du förresten just en Khaki Field Mechanical 38 mm? Finns det i så fall något man bör tänka på innan man slår till eller är det bara positiva erfarenheter av klockan?
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Har läst en del om att Khaki Field:en tyvärr ska ha rejält kass water resistance. Typ kass som i ”var i tropiskt klimat och klockan blev fuktskadad”. Eller fuktskador vid handdiskning. Är det någon som känner igen detta? Tråkigt att en field-klocka inte åtminstone kan ha typ 20 ATM.
 

Comfortableman

Omega
2-Faktor
Har läst en del om att Khaki Field:en tyvärr ska ha rejält kass water resistance. Typ kass som i ”var i tropiskt klimat och klockan blev fuktskadad”. Eller fuktskador vid handdiskning. Är det någon som känner igen detta? Tråkigt att en field-klocka inte åtminstone kan ha typ 20 ATM.

Ajdå, det vore ju såklart lite frustrerande om det är så. Djuphavsdykning och bad kan jag ju undvika, men diskar och kommer i kontakt med vatten gör man ju titt som tätt.
 

Comfortableman

Omega
2-Faktor
Plus att om det blir strul och du behöver utnyttja garanti så finns ju Swatchgruppens serviceverkstad i Stockholm. :D
Vet du förresten något om hur det fungerar med versionerna av klockan. Den senaste versionen ska ha H50-urverk om jag förstått rätt. En del handlare på Chrono24 skriver inte ut det i annonsen, men det kanske är en självklarhet om klockan är tillverkad efter 2018? Blir inte riktigt klok på det när jag försöker läsa på... :)
 

lofgreno

Audemars
Vet du förresten något om hur det fungerar med versionerna av klockan. Den senaste versionen ska ha H50-urverk om jag förstått rätt. En del handlare på Chrono24 skriver inte ut det i annonsen, men det kanske är en självklarhet om klockan är tillverkad efter 2018? Blir inte riktigt klok på det när jag försöker läsa på... :)
Min har ju det manuella ETA verket i. Visst, mindre gångreserv men det är helt ok ändå. Tror verket i sig kan ha vissa andra fördelar. Så har tyvärr inget svar på detta. Du får nog helt enkelt maila AD du köper av, eller Swatchgruppen direkt. Dom lär svara från Sverige...
 

Nilzén

Cartier
Säljer denna goingen om nån e sugen. Köpt av mig 2019. Typ nyskick. 4700 fraktat.
 

Bilagor

  • 20200712_112604.jpg
    20200712_112604.jpg
    503 KB · Visningar: 10
  • 20200712_112920.jpg
    20200712_112920.jpg
    453.8 KB · Visningar: 9

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Har läst en del om att Khaki Field:en tyvärr ska ha rejält kass water resistance. Typ kass som i ”var i tropiskt klimat och klockan blev fuktskadad”. Eller fuktskador vid handdiskning. Är det någon som känner igen detta? Tråkigt att en field-klocka inte åtminstone kan ha typ 20 ATM.
Det finns lite internet stories om detta men jag tror för min del att det är ett fåtal klockor som haft något fel från fabrik och ställt till det. Hamilton ingår ju i Swatch group tillsammans med ett gäng kända varumärken och jag har svårt att tro att dom skulle fuska med täthet gentemot spec. Och om det stämmer så är ju hundra meter egentligen fullt OK även för enklare dykning. Dom tre khaki jag ger haft har varit felfria men jag har iofs inte trycktestat dom. Hursomhelst.... jag skulle inte oroa mig för att simma med en 100m Hammy.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Har läst en del om att Khaki Field:en tyvärr ska ha rejält kass water resistance. Typ kass som i ”var i tropiskt klimat och klockan blev fuktskadad”. Eller fuktskador vid handdiskning. Är det någon som känner igen detta? Tråkigt att en field-klocka inte åtminstone kan ha typ 20 ATM.

Jag har simmat,diskat och cyklat i spöregn med min utan problem.
 
Topp