• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Körde via Swatchgroup Nordic som sitter här i Stockholm. Skitsmidigt. Maila & dom skicka returlåda och fraktsedlar. I detta fall tror jag dom skickade den vidare.

Köpte den ju via AD i Italien men detta var ett garantiärende så kosta inte en spänn!
Kan säga att det gått snabbare än med min Oris jag har inne på garantiärende också. Köpt på Stjärnurmakarna men har vart borta i 13 veckor nu... Corona they say....

Ja. Haveston Nato. Bästa. Synd att dom är i UK bara...

Fasen vad smidigt! Man älskar ju när butiker erbjuder sådan service och gör rätt från start. Då har kan inget emot att pröjsa heller. Sjukt att det ska ta sådan tid med Orisen dock 13v utan klocka aj aj :arghh:

Fick denna H70455533 för ett par dagar sedan och gillar den skarpt! Perfekt storlek med sina 38 mm och verkar hålla tiden väldigt bra. Tycker dock originallädret var lite väl hårt och plottrigt med alla vita sömmar så satte den på grått mocca som säljaren skickade med. En liten fråga bara, när jag vrider upp den, hur vet jag att den är fullt uppdragen?

Senast ändrad:
Fasen vad smidigt! Man älskar ju när butiker erbjuder sådan service och gör rätt från start. Då har kan inget emot att pröjsa heller. Sjukt att det ska ta sådan tid med Orisen dock 13v utan klocka aj aj :arghh:
Ja. Väldigt nöjd med Swatch gruppens service so far. Förutom när dom skickade mitt servicekort till en annan KS´are. :D
Haha, äsch då, har annat att välja på. Fördelen med att vara klocknörd.

Double trouble!
IMG_20200918_180548-01.jpeg

Kollar runt efter en field watch. 38 mm Hamilton hade ju varit det naturliga valet. Men har lite större handleder och ofta bärs 40 mm bra på mig. Någon här som kan ge input kring khaki automat 40 mm?

Kollar runt efter en field watch. 38 mm Hamilton hade ju varit det naturliga valet. Men har lite större handleder och ofta bärs 40 mm bra på mig. Någon här som kan ge input kring khaki automat 40 mm?
Jag har en Khaki automat sen några månader tillbaka som brukar få åka med på diverse utflykter i naturen. Tyngden i klockan är fin, men då jag är ovan vid klockor >38mm blev det en period av acklimatisering trots relativt stora handleder. I stadsmiljö och på jobbet brukar den få stryka på foten till förmån för ett par mindre dressare. Kan slänga upp nån bild senare på hur den sitter.

Precis sålt min Khaki Field Mechanical då jag hellre vill ha en Khaki King Champ dial. Är det någon som har en sån med lite kul lösningar på läder, Tycker att länken och den mörkbruna den säljs med är väldigt tråkiga :(
Tackar!

Tillbaka
Topp