• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Såg riktigt bra ut. Miltat har ett riktigt snyggt canvas också men lite väl dyra imo.
Köpte Zuludiver cordura i grönt
Såg coolt ut den du beställde. Du får lägga upp en bild När du fått på den.

Såg nu att det verkar gå att beställa den från bandr till Sverige men bandstiften är n
Böjda. Vad tror ni om det till en auto 38?

Har prövat denna hamilton, mycket intressant.

Anti reflecting på glaset är en överraskning, under vissa vinklar verkar det att det inte existerar, underbart!

20201013_134321.jpg

@McNulty

Antagandet är korrekt! Kroatien.

Priset var högt, bättre att försöka hitta bra deal på nätet.
Där ser man! Ja, det är synd de inte finns i Sverige. hade underlättat att kunna testa lite olika modeller innan köp!

Kika på Olfert-co.de! Tysk AD. Helt OK priser! Annars är Gnomon ett alternativ också. Har inte alla modeller men många fina :)

Jag är intresserad av att köpa en khaki field. Det jag funderar över är om jag ka ha en mekanisk eller automatisk.

Någon som har ägt båda, vilken föredrar ni och varför?

Jag kan tycka att klockan passar som mekanisk med låg profil, men har varken testat den eller den automatiska.

Jag är intresserad av att köpa en khaki field. Det jag funderar över är om jag ka ha en mekanisk eller automatisk.

Någon som har ägt båda, vilken föredrar ni och varför?

Jag kan tycka att klockan passar som mekanisk med låg profil, men har varken testat den eller den automatiska.
Har båda, de är både lika och olika. Automatic upplever jag som betydligt mer dressad, med polerade detaljer, mer struktur i tavlan, och blanka visare. Och har datum. Manuella är lite råare och mer avskalad - snyggare i mitt tycke. Gillar båda, för olika tillfällen. Om du gillar stållänkar hade jag valt automatic.
Blev kanske ett rörigt svar men mitt råd är att välja den du tycker är snyggast, båda är bra!

Har båda, de är både lika och olika. Automatic upplever jag som betydligt mer dressad, med polerade detaljer, mer struktur i tavlan, och blanka visare. Och har datum. Manuella är lite råare och mer avskalad - snyggare i mitt tycke. Gillar båda, för olika tillfällen. Om du gillar stållänkar hade jag valt automatic.
Blev kanske ett rörigt svar men mitt råd är att välja den du tycker är snyggast, båda är bra!
Jag är mer inne på den mekaniska, då även jag tycker att den är snyggare.

Bytte till mig en mekanisk med numret H694390. Innebär det att den är nyare eller äldre än 2019 och vilket urverk har den då? ETA eller H50? Vad är skillnaderna på dessa?

Jag googlade, men fick lite motsägande svar bland det jag hittade.

Tillbaka
Topp