• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Dagens nyförvärv. Måste blivit något fel på Uret.se. Låg ute för 870 kr. Beställde och tänkte att om det är fel så får jag pengarna tillbaka. När jag kollade priset några timmar senare var den återigen ca 5k. Fem veckors leveranstid var det värt!

IMG_20201204_122920.jpg
Wow. Ibland ska man ha tur. Grattis till en fin klocka

Tackar! 38 mm :) Sitter faktiskt bättre än Mechanical, med lite kortare lug-to-lug. Har inte provat 40mm men misstänker att den hade känts stor!
Tycker den där vänstra 38an är grym.
Snacka om bang for the buck.
Har haft span på en sån ett bra tag nu så jag slog till och beställde en idag.
Så nu är det bara den långa väntan kvar.
Hur är tidshållningen på din ?

Tycker den där vänstra 38an är grym.
Snacka om bang for the buck.
Har haft span på en sån ett bra tag nu så jag slog till och beställde en idag.
Så nu är det bara den långa väntan kvar.
Hur är tidshållningen på din ?
Bra val! Mycket trevlig klocka, som går att både dressa upp och ner. Jag är nöjd med tidshållningen, inte mätt exakt men det handlar om några sekunder snabbare per dag.

Bra val! Mycket trevlig klocka, som går att både dressa upp och ner. Jag är nöjd med tidshållningen, inte mätt exakt men det handlar om några sekunder snabbare per dag.
Det verkar lovande både vad gäller stil och tidshållning. Får hoppas att länken passar någorlunda ok. Såg att det endast fanns två hål för microjustering men det blir nog bra.

Blev ju kanon det där! Är du nöjd? Har inte provat Hamiltons egen länk, hört att den inte riktigt håller samma standard som resten av klockan.
Jag är riktigt nöjd med klockan men länken lämnar en del att önska.
Passformen med endast två microjusteringar räcker ej till tyvärr och tar jag bort en länkbit så blir det way to tight.
Det finns ju som synes gott om utrymme för minst två hål till.Editerar in en bild här.
EB9F0E68-7E59-4D7B-A22F-3C006B48DC1B.jpeg

Så funderar på om man ska kosta på sig att lämna in länken för håltagning.
Har gjort det med andra klockor men frågan är om det är värt det i förhållande till klockans kostnad.
Men känner jag mig själv rätt så blir det nog att lämna in länken för en fix.

Senast ändrad:
Har varit så otroligt nöjd med denna Hamilton Khaki Flight Timer. Nu så la tyvärr lampan av I denna trotjänare. Skickade in den till Swatch Group och fick då tillbaka på ett prisförslag som landade på ca 7500 sek för laga den eftersom dom behöver göra en helservice på den också.
IMG_20170117_174332.jpg

Nu så är frågan hur jag ska göra, ska jag gå vidare och bara "nöja" mig med att lampan inte funkar, och kanske fixa mig en ny klocka. Har dock varit jäkligt nöjd med denna fining som ändå bärs mindre med tanke på den kan uppfattas som bulkig och att länken fick jag passa perfa.

Funderar om man ska hitta något helt annat eller om jag ska välja en liknande klocka som en SS skydiver.

Har varit så otroligt nöjd med denna Hamilton Khaki Flight Timer. Nu så la tyvärr lampan av I denna trotjänare. Skickade in den till Swatch Group och fick då tillbaka på ett prisförslag som landade på ca 7500 sek för laga den eftersom dom behöver göra en helservice på den också.
IMG_20170117_174332.jpg

Nu så är frågan hur jag ska göra, ska jag gå vidare och bara "nöja" mig med att lampan inte funkar, och kanske fixa mig en ny klocka. Har dock varit jäkligt nöjd med denna fining som ändå bärs mindre med tanke på den kan uppfattas som bulkig och att länken fick jag passa perfa.

Funderar om man ska hitta något helt annat eller om jag ska välja en liknande klocka som en SS skydiver.
Eftersom du gillar den och uppenbarligen använt den mycket, kanske det är värt? Visst en del pengar men då blir det ordentligt gjort och den är nyservad. I min värld är den bättre än Skydiver, sett till både storlek och pris 😎

IMG_20170117_174332.jpg

Du får väll en ny för den pengen?
7.5k lät väldigt dyrt tycker jag överlag sett till vad den kostar i inköp 😕

Ja det där är en härlig ganska diskret beater. Gillar den stora kronan. Är det 38 mm diameter? Vad har den för vattentäthet?

Passar på att lägga in en bild på min vintage Hamilton Chrono.
675CBF68-CCC8-4CA5-9E21-38BD7393D76C.jpeg
Får återkomma med bilder på måndag.
Lite mysigt med manuell
Ser fram emot bilder. Blev sugen själv.

Snygg chrono. Denna dök upp för ett tag sedan. Ny version av newmark om man är sugen på något liknande.
1610231313206.png

Jag är riktigt nöjd med klockan men länken lämnar en del att önska.
Passformen med endast två microjusteringar räcker ej till tyvärr och tar jag bort en länkbit så blir det way to tight.
Det finns ju som synes gott om utrymme för minst två hål till.Editerar in en bild här.
EB9F0E68-7E59-4D7B-A22F-3C006B48DC1B.jpeg

Så funderar på om man ska kosta på sig att lämna in länken för håltagning.
Har gjort det med andra klockor men frågan är om det är värt det i förhållande till klockans kostnad.
Men känner jag mig själv rätt så blir det nog att lämna in länken för en fix.
Jag blir förbannad när jag ser den där claspen. Hur dum får man de på Hamilton bli?! Är det så mycket begärt med 2-3 hål till?

Jag är på jakt efter en Khaki Field med datum. Om någon har en som ligger och samlar damm får ni gärna hojta till 🙂

Tillbaka
Topp