Har en till salu, dock utan datum
Tack, datumvisning är dock ett krav den här gången. Verkar inte vara så vanligt....Har en till salu, dock utan datum.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har en till salu, dock utan datum
Tack, datumvisning är dock ett krav den här gången. Verkar inte vara så vanligt....Har en till salu, dock utan datum.
Så här ser det ut med 3 hål.Jag blir förbannad när jag ser den där claspen. Hur dum får man de på Hamilton bli?! Är det så mycket begärt med 2-3 hål till?
Den här klockan söker jag (alltså 38mm). Någon som vet vart man kan köpa den och gärna till ett bra pris?Dagens nykomling.
Lite svårt att hitta ett bra storleksläge med länken men det kanske ger sig.
Hur mycket pröjsade du?Så här ser det ut med 3 hål.
Finns gott om utrymme kvar som synes
Hursomhelst så känns passformen kanon nu.
Alldeles för mycket = 1200 kr. Dvs 1/5 ca av vad klockan kostar men jag gillar den så mycket och ville ha det åtgärdat för en perfekt passform. Så kan det va i det här galna men roliga intressetHur mycket pröjsade du?
Hade nog varit bättre ifall du köpte ny länk från strapcode. Deras länkar för Seiko alpinisten passar din klocka också.Alldeles för mycket = 1200 kr. Dvs 1/5 ca av vad klockan kostar men jag gillar den så mycket och ville ha det åtgärdat för en perfekt passform. Så kan det va i det här galna men roliga intresset
Om inte det kommer någon här på Klocksnack så finns det bla på Chrono24 och Ebay. Olfert är en AD i Tyskland som jag beställde från en gång i tiden via C24.Den här klockan söker jag (alltså 38mm). Någon som vet vart man kan köpa den och gärna till ett bra pris?
Kan jag tänka mig. Jag gillar länken i övrigt nu när passformen är åtgärdad.Hade nog varit bättre ifall du köpte ny länk från strapcode. Deras länkar för Seiko alpinisten passar din klocka också.
Okej! Men då får man betala moms och tull vad jag förstår?Om inte det kommer någon här på Klocksnack så finns det bla på Chrono24 och Ebay. Olfert är en AD i Tyskland som jag beställde från en gång i tiden via C24.
Denna gången dvs andra gången gillt blev det från Ebay och en ad i Canada.
Det stämmer. Totalen inkluderat med alla avgifter och frakt landade på 4500 kr.Okej! Men då får man betala moms och tull vad jag förstår?
Samma för mig@Mellas Köp min från uret.se för typ samma pengar, dom är dock inte AD. Inte på länk heller.
Sorry, det ska stå Köpt. Den är alltså inte till salu utan mer en idé var man kunde köpa en.Okej! Är på länk jag letar tyvärr! Men tack ändå!
Haha ja jag fatta deSorry, det ska stå Köpt. Den är alltså inte till salu utan mer en idé var man kunde köpa en.
Jag blev inspirerad när jag såg bilden ovan, och provade med en hamiltonlänk jag har till en 38mm kronograf. det gick inte tyvärr. tror det beror på skillnad i tjocklek.Är det någon som har provat en annan stållänk än originalet till Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm ? Den finns att köpa på länk från början men hittade ej info om det går att köpa till endast länken på Hamiltons hemsida. Kanske finns någon annan bra länk än originalet tänker jag.
Kom gärna med tips.
Snodde en bild från nätet då jag ej har fått min egen ännu.
Ok då har du provat iafJag blev inspirerad när jag såg bilden ovan, och provade med en hamiltonlänk jag har till en 38mm kronograf. det gick inte tyvärr. tror det beror på skillnad i tjocklek.
Hoppas du hittar nåt, en annan sak var att det såg lite skumt ut med polerad länk till borstad(?) klocka.Ok då har du provat iaf
Det är förvisso ett strapmonster och kommer köra lite olika band men någon form av länkalternativ förutom originalet bör ju funka.
Jadå någon form av länk ska man nog kunna hitta.Hoppas du hittar nåt, en annan sak var att det såg lite skumt ut med polerad länk till borstad(?) klocka.
Tack @JonasUppsala för ett välsittande perlon! I min mening de skönaste banden och passade (enligt mig) utmärkt på Khaki King.