• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Sicko

Cartier
Länge sen man postade här!
F48756F2-6B9B-429D-BD17-5BD1089F921D.jpeg
 

JBL

Omega
2-Faktor
Är lite sugen på en Hamilton H38416111 med urverk Valjoux 7753 verkar det som. Någon som vet om det går att serva i Sverige och ungefärlig kostnad? Får vara med i kalkylen :)
 

Code

AKA Vincent B
Är lite sugen på en Hamilton H38416111 med urverk Valjoux 7753 verkar det som. Någon som vet om det går att serva i Sverige och ungefärlig kostnad? Får vara med i kalkylen :)
Ja klart det går...vanligt ETA verk (förutom att den är modifierad av Hamilton). Pris vet jag inte, men skulle tippa på 3000-4000kr...😁
 
  • Like
Reactions: JBL

JBL

Omega
2-Faktor
Parallellt kollade jag med Swatch Group Nordic. De svarade att "en service på en mekanisk kronograf ligger på ca 3000 :- för en komplett genomgång (delar inkl.)". Tycker det är en riktigt snygg panda. Inte lätt att hitta några pandor. Kommer köpa den ny, men iom bristen på svenska ADs så ville jag kolla ev service kostnad om några år.
 

Code

AKA Vincent B
Parallellt kollade jag med Swatch Group Nordic. De svarade att "en service på en mekanisk kronograf ligger på ca 3000 :- för en komplett genomgång (delar inkl.)". Tycker det är en riktigt snygg panda. Inte lätt att hitta några pandor. Kommer köpa den ny, men iom bristen på svenska ADs så ville jag kolla ev service kostnad om några år.
Då gissade jag rätt..ska du köpa med manuellt urverk ele automat? Manuella urverk håller lite längre...😁
 

JBL

Omega
2-Faktor
Ja det var riktigt bra gissat! :cool: Denna modell finns ju i manuell också, och är en charm med det också. Min speedy får mer kärlek iom det manuella verket. Har du några andra tips på pandor? (kanske OT) Omega har ju några limited ed pandor men priset tar emot lite där just nu :greedy:
 

Code

AKA Vincent B
Ja det var riktigt bra gissat! :cool: Denna modell finns ju i manuell också, och är en charm med det också. Min speedy får mer kärlek iom det manuella verket. Har du några andra tips på pandor? (kanske OT) Omega har ju några limited ed pandor men priset tar emot lite där just nu :greedy:
Oj hmm. Finns många...🤔
 

Code

AKA Vincent B
Har sett på insta att vissa redan har fått sina. Vag gäller ref och pris så nämns det i videon :)
Hittade nu. Men vad jag sett på nätet kan man bara köpa dom fr Hamilton direkt i USA, men dom skickar bara inom USA. Den är också 38mm och H50 manuellt uppdrag. Brons boett och titan baksida.. 😁
 

Code

AKA Vincent B
Hejsan, Har en Jazzmaster Viewmatic 40mm (H3251555), och behöver byta det spruckna armbandet. Nån som har förslag på var jag kan hitta 20mm ersättning? Vill gärna kunna föra över Hamilton-spännet... Känns lite saftigt med $100. Tacksam för bra förslag.
Nån som har hittat snygga armband av annan typ som passar med Jazzmaster Viewmatic? Tacksam för tips! :cool:
 

Bilagor

  • 20210202_142048.jpg
    20210202_142048.jpg
    375.2 KB · Visningar: 16
  • 20210202_142022.jpg
    20210202_142022.jpg
    339.8 KB · Visningar: 33
Topp