Hur funkar det med Gnomon nuförtiden? Moms o tullavgift tillkommer som vanligt eller?Gnomon watches. Riktigt bra, skickades i Måndags fick hem den idag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur funkar det med Gnomon nuförtiden? Moms o tullavgift tillkommer som vanligt eller?Gnomon watches. Riktigt bra, skickades i Måndags fick hem den idag..
Yes .Hur funkar det med Gnomon nuförtiden? Moms o tullavgift tillkommer som vanligt eller?
Gnomon har väl alltid skrivit ner värdet rejält. Visserligen tillkommer moms och tull men till ett betydligt lägre belopp.
Snabb leverans?
Yes tog 2 dagar..Snabb leverans?
Nja , fick betala ca 1000kr...Gnomon har väl alltid skrivit ner värdet rejält. Visserligen tillkommer moms och tull men till ett betydligt lägre belopp.
Saknar den ibland. Jävla finSjukt nöjd..
Min? Köpte ju min ny..Saknar den ibland. Jävla fin
Ja klart det går...vanligt ETA verk (förutom att den är modifierad av Hamilton). Pris vet jag inte, men skulle tippa på 3000-4000kr...Är lite sugen på en Hamilton H38416111 med urverk Valjoux 7753 verkar det som. Någon som vet om det går att serva i Sverige och ungefärlig kostnad? Får vara med i kalkylen
Menar du service för 3000-4000kr? Klockan i sig kostar ju typ 20k ny.Ja klart det går...vanligt ETA verk (förutom att den är modifierad av Hamilton). Pris vet jag inte, men skulle tippa på 3000-4000kr...
Tror det, dock ej säker..på Breitling ligger service runt 7k...Menar du service för 3000-4000kr? Klockan i sig kostar ju typ 20k ny.
Då gissade jag rätt..ska du köpa med manuellt urverk ele automat? Manuella urverk håller lite längre...Parallellt kollade jag med Swatch Group Nordic. De svarade att "en service på en mekanisk kronograf ligger på ca 3000 :- för en komplett genomgång (delar inkl.)". Tycker det är en riktigt snygg panda. Inte lätt att hitta några pandor. Kommer köpa den ny, men iom bristen på svenska ADs så ville jag kolla ev service kostnad om några år.
Oj hmm. Finns många...Ja det var riktigt bra gissat! Denna modell finns ju i manuell också, och är en charm med det också. Min speedy får mer kärlek iom det manuella verket. Har du några andra tips på pandor? (kanske OT) Omega har ju några limited ed pandor men priset tar emot lite där just nu
Wow ska köpa direkt. Vet du när den kommer? Model ref? Är det manuellt urverk I den med?The hack kommer snart i brons. Vad tycks?
Har sett på insta att vissa redan har fått sina. Vag gäller ref och pris så nämns det i videonWow ska köpa direkt. Vet du när den kommer? Model ref? Är det manuellt urverk I den med?
Hittade nu. Men vad jag sett på nätet kan man bara köpa dom fr Hamilton direkt i USA, men dom skickar bara inom USA. Den är också 38mm och H50 manuellt uppdrag. Brons boett och titan baksida..Har sett på insta att vissa redan har fått sina. Vag gäller ref och pris så nämns det i videon
Kul! Varifrån beställde du?Då har man beställt den nya Hamilton khaki field I brons. Nu invänta..
Pratat med dom. Dom vet inte när dom får in dom. När dom får in får dom bara in 4st..men men vet inte...Hur är det med Chrono 24 på sånt här?
Den här var ju billigare än direkt från Hamilton, och i Italien, så inte massa tull och moms?
Hamilton Khaki Field Mechanical Bronze - H69459530 - säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 8 800 SEK
Hamilton Khaki Field Annons: 8 800 SEK Hamilton Khaki Field Mechanical Bronze - H69459530 -, Referensnummer H69459530; Brons; Manuell uppvridning; Skick Ny; År 2024; Klocka med originallådwww.chrono24.se
/J.B