• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan, Har en Jazzmaster Viewmatic 40mm (H3251555), och behöver byta det spruckna armbandet. Nån som har förslag på var jag kan hitta 20mm ersättning? Vill gärna kunna föra över Hamilton-spännet... Känns lite saftigt med $100. Tacksam för bra förslag.
Nån som har hittat snygga armband av annan typ som passar med Jazzmaster Viewmatic? Tacksam för tips! :cool:
Snygg klocka 👌🏼

Har du kollat hos Olfert? Tysk AD.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Hejsan, Har en Jazzmaster Viewmatic 40mm (H3251555), och behöver byta det spruckna armbandet. Nån som har förslag på var jag kan hitta 20mm ersättning? Vill gärna kunna föra över Hamilton-spännet... Känns lite saftigt med $100. Tacksam för bra förslag.
Nån som har hittat snygga armband av annan typ som passar med Jazzmaster Viewmatic? Tacksam för tips! :cool:
Har inga direkta förslag på armband, men när det gäller spännet:
Armbanden är ju normalt limmade och/eller sydda i ändarna, så om spännet inte har fjäderstift så lär det vara svårt att flytta det. Om man inte vill sprätta och limma/sy igen, vilket kan vara svårt att göra snyggt kanske...
 
Senast ändrad:

jakebarnes

Cartier
Min första, men förmodligen inte sista, Hamilton.
oerhört gott första intryck.
 

Bilagor

  • 5B2502D8-A648-4CFC-BC1C-C706DA0BE805.jpeg
    5B2502D8-A648-4CFC-BC1C-C706DA0BE805.jpeg
    595.6 KB · Visningar: 31
Har inga direkta förslag på armband, men när det gäller spännet:
Armbanden är ju normalt limmade och/eller sydda i ändarna, så om spännet inte har fjäderstift så lär det vara svårt att flytta det. Om man inte vill sprätta och limma/sy igen, vilket kan vara svårt att göra snyggt kanske...
Aha. Tack för bra info. Då låter det ju lite klurigt... :)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Aha. Tack för bra info. Då låter det ju lite klurigt... :)
Jag blev nyfiken på hur det brukar vara och kollade min Hamilton. (Annan modell, men spännena kanske är lika ändå?) Tyvärr omöjligt att se utan att använda våld på bandet. Men om det gamla bandet ska kasseras så är det ju bara att sprätta upp så lär man se om det är ett bandstift. Sedan hänger det ju på om man kan ta bort spännet på det nya bandet utan att förstöra det. (Jag har ett par Colareb-band som har borrade spännen med bandstift, så på sådana är det lätt att byta i alla fall.)
 

Psykel

Patek
Hejsan, Har en Jazzmaster Viewmatic 40mm (H3251555), och behöver byta det spruckna armbandet. Nån som har förslag på var jag kan hitta 20mm ersättning? Vill gärna kunna föra över Hamilton-spännet... Känns lite saftigt med $100. Tacksam för bra förslag.
Nån som har hittat snygga armband av annan typ som passar med Jazzmaster Viewmatic? Tacksam för tips! :cool:
Kan inte tänka mig att det är nåt annat än en fjädrande sprint i spännet, så du borde kunna köra vilket band som helst som du tycker passar. 20/18?
Edit: En snabb googling ledde mig till denna. Ska som sagt inte vara nåt problem att byta till vilket band du vill.
s-l1600.jpg
 
Tackar! Då verkar det ju gå att lösa. Det är 20/20 på armbandet, så lite mer begränsat utbud, men det borde absolut gå att hitta nåt då! Alternativt att sätta på nåt med deployment clasp för smidighetens skull...
 
Jag blev nyfiken på hur det brukar vara och kollade min Hamilton. (Annan modell, men spännena kanske är lika ändå?) Tyvärr omöjligt att se utan att använda våld på bandet. Men om det gamla bandet ska kasseras så är det ju bara att sprätta upp så lär man se om det är ett bandstift. Sedan hänger det ju på om man kan ta bort spännet på det nya bandet utan att förstöra det. (Jag har ett par Colareb-band som har borrade spännen med bandstift, så på sådana är det lätt att byta i alla fall.)
Precis- När jag har nytt armband får det väl bli förstörande provning för att avslöja hur det ser ut ;-)
 

Psykel

Patek
Tackar! Då verkar det ju gå att lösa. Det är 20/20 på armbandet, så lite mer begränsat utbud, men det borde absolut gå att hitta nåt då! Alternativt att sätta på nåt med deployment clasp för smidighetens skull...
Finns flera skickliga läderslöjdare här på KS, så du kan säkert beställa något från nån av dom.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor

D..S..

Panerai
Någon som gar erfarenhet av:
Hamilton Khaki Field (Submodel)
9 438 kr

Är den bra? Bärs den väldigt högt med 15mm?
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Någon som gar erfarenhet av:
Hamilton Khaki Field (Submodel)
9 438 kr

Är den bra? Bärs den väldigt högt med 15mm?
Jag har en sån här

Snarlika mått på 38 och ~15 mm, snarlikt utverk, (standard 7750 i min).
Den blir rätt fet med sin ringa diameter, men jag gillar den.
 

D..S..

Panerai
Jag har en sån här

Snarlika mått på 38 och ~15 mm, snarlikt utverk, (standard 7750 i min).
Den blir rätt fet med sin ringa diameter, men jag gillar den.
Wrist shot?😇
 
Topp