• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Bumpar tråden med nytt på handleden!

20221211_134924.jpg

Hamilton Pilot Pioneer Mechanical

Senast ändrad:
Har tittat lite på Murph. Finns det några uppenbara för- eller nackdelar mellan 38/42 annat än själva storleken?

Jag har noterat att enbart 42 har morsekoden. Finns det övriga skillnader?

Har tittat lite på Murph. Finns det några uppenbara för- eller nackdelar mellan 38/42 annat än själva storleken?

Jag har noterat att enbart 42 har morsekoden. Finns det övriga skillnader?
Jag är också sugen på en Murph nu och det blir nog garanterat en 38 i så fall, mest på grund av storleken. Det är synd att man inte får morse-koden, men 38:an har anti-reflex-behandling på glaset vilket är värt att notera.

Då var det äntligen dags! Skrev mitt första inlägg i den här tråden för snart sju år sedan, och lika länge har jag suktat efter den här klockan. Jag borde ha lyssnat på @Ruskprick tidigare och gjort slagen i saken helt enkelt…

Jag presenterar min nya Hamilton - ”Coopers watch”! 😎

Spontana intrycket: varför har jag väntat? Riktigt bra klocka!
D9E587C5-18F0-4663-8F8C-340CB631CE72.jpeg

Då var det äntligen dags! Skrev mitt första inlägg i den här tråden för snart sju år sedan, och lika länge har jag suktat efter den här klockan. Jag borde ha lyssnat på @Ruskprick tidigare och gjort slagen i saken helt enkelt…

Jag presenterar min nya Hamilton - ”Coopers watch”! 😎

Spontana intrycket: varför har jag väntat? Riktigt bra klocka!
D9E587C5-18F0-4663-8F8C-340CB631CE72.jpeg
Snyggt 😻🥳

Går i tankar om kanske en Khaki Field Auto 38mm, ingen skruvad krona på den men ändå 10atm. Finns någon med erfarenheter som kan styrka t.ex. att den klarar av ett bad på sommaren?

Går i tankar om kanske en Khaki Field Auto 38mm, ingen skruvad krona på den men ändå 10atm. Finns någon med erfarenheter som kan styrka t.ex. att den klarar av ett bad på sommaren?
Inga som helst problem. Haft flera klockor med 10atm utan skruvad krona som jag badat med. Är den godkänd för 10atm så är den. Skruvad krona är inte det som avgör 😊

Hallå där! En khaki field 38mm precis inköpt av en medlem här. Dock visade sig att min handled var något större än hans. Så nu är jag på jakt efter en länkbit. Någon som vet var man kan få tag på en eller kanske sitter du själv på en?

Hallå där! En khaki field 38mm precis inköpt av en medlem här. Dock visade sig att min handled var något större än hans. Så nu är jag på jakt efter en länkbit. Någon som vet var man kan få tag på en eller kanske sitter du själv på en?
Fick du inte med några extrabitar? Eller har använt alla?

Inte svar på din fråga, men kanske relevant ändå 😊 Såg att länkar passande seikos sarb sitter som en smäck på khaki field auto. Breddar utbudet rejält om du blir sugen på ny länk istället

Är ute efter en tunn dressklocka och snubblade över hamilton jazzmaster thinline, någon som har och vill dela med sig av några bilder kanske?😊

Tillbaka
Topp