• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Går att spegla sig i glaset, men vad gör väl det. Om någon sitter på en originallänk den inte behöver, skicka PM!
 

Bilagor

  • Screenshot_20210916_231933.jpg
    Screenshot_20210916_231933.jpg
    116.8 KB · Visningar: 27

D..S..

Panerai
Oh shit! Synd på 44mm bara..

Hamilton-Khaki-Field-Auto-Chrono-2.jpg
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Oh shit! Synd på 44mm bara..

Hamilton-Khaki-Field-Auto-Chrono-2.jpg
Ännu ett sånt där tillfälle när man blir glad, men sen blir man ledsen. 44 mm är på tok för stort.
 

McAdam

Breitling
Oh shit! Synd på 44mm bara..

Jösses... Så snygg! Så för stor... 40 hade varit stort men funkat...
 

BadgerIV

Breitling
Hej! Jag står i startgroparna för att köpa en khaki field mechanical. Det lutar åt H69439531, men jag är lite osäker då det står att den har en PVD-coating. Någon som har någon erfarenhet av hur den slits? Klockan kommer att bäras i stort sett dagligen och är det så att PVD:n slits snabbt köper jag hellre H69439931 och ett annat klockband då jag inte gillar det gröna natobandet med läderdetaljer.
 
Hamilton levererar på sistone. Men 10.000sek?


Är det så mycket då?🤔
En snygg pilotklocka i perfekt storlek från ett världskänt märke. Dessutom med 80h gångreserv..

Det enda jag skulle kunna tänka mig att anmärka på är att det bara var 18mm mellan luggarna..

Och lite synd att den inte kom på länk. Då hade det varit en Sinn 104-dödare..
 

D..S..

Panerai
Är det så mycket då?🤔
En snygg pilotklocka i perfekt storlek från ett världskänt märke. Dessutom med 80h gångreserv..

Det enda jag skulle kunna tänka mig att anmärka på är att det bara var 18mm mellan luggarna..

Och lite synd att den inte kom på länk. Då hade det varit en Sinn 104-dödare..
Förvisso. Certina och Tissot är också världskända märken med högkvalitativa klockor men benägenheten att betala 10k för klockor av dessa märken är nog ganska låg.
 

Kalldert

Breitling
Hej,
Är väldigt ny i klockvärlden men har bestämt mig för att införskaffa en Hamilton Khaki Field Mechanical (H69439931). Har letat en del men vad det verkar finns inga svenska återförsäljare. Och jag har inte lyckats utröna om säljarna på chrono24 är AD eller inte. Så jag tänkte höra här om någon har tips på vart det är bäst att vända sig för att införskaffa en eller om det kanske till och med finns någon här som funderar på att sälja en :) Tittade under köp&sälj men fanns bara en automatic där.
 
Senast ändrad:

Jpg

Cartier
2-Faktor
Hej,
Är väldigt ny i klockvärlden men har bestämt mig för att införskaffa en Hamilton Khaki Field Mechanical (H69429931). Har letat en del men vad det verkar finns inga svenska återförsäljare. Och jag har inte lyckats utröna om säljarna på chrono24 är AD eller inte. Så jag tänkte höra här om någon har tips på vart det är bäst att vända sig för att införskaffa en eller om det kanske till och med finns någon här som funderar på att sälja en :) Tittade under köp&sälj men fanns bara en automatic där.
Olfert i Tyskland vet jag många köper Hamilton ifrån, de är ad.
 
Topp