Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha ja det där glaset... Men trevlig klocka ändå som sagt!Går att spegla sig i glaset, men vad gör väl det. Om någon sitter på en originallänk den inte behöver, skicka PM!
Går att spegla sig i glaset, men vad gör väl det. Om någon sitter på en originallänk den inte behöver, skicka PM!
Har sett det också, men jag har inte hittat någon som har female endlinks, men det borde ju finnas..?Om du vill ha alternativ på länk så se mitt inlägg en liten bit upp : -länken till Seiko Alpinist ska tydligen passa väldigt bra, vilket gör att aftermarket-utbudet blir väldigt mycket större!
Har sett det också, men jag har inte hittat någon som har female endlinks, men det borde ju finnas..?
Ännu ett sånt där tillfälle när man blir glad, men sen blir man ledsen. 44 mm är på tok för stort.Oh shit! Synd på 44mm bara..
Introducing the Hamilton Khaki Field Automatic Chronograph - Worn & Wound
One of my favorite watches to recommend to new collectors is Hamilton’s ridiculously simple and charming Khaki Field Mechanical. It’s a traditional, modestly sized field watch with a hand wound movement that will absolutely get any newcomer addicted to mechanical watches immediately. It’s a...wornandwound.com
"Den alldeles lagom stora Hamilton-tråden".......Ännu ett sånt där tillfälle när man blir glad, men sen blir man ledsen. 44 mm är på tok för stort.
Snyggt vad är det för band och var. Har du köpt det.?Nytt nato..
Grymt canvas från @SpaceAce på mitt nyförvärv
Jösses... Så snygg! Så för stor... 40 hade varit stort men funkat...Oh shit! Synd på 44mm bara..
Introducing the Hamilton Khaki Field Automatic Chronograph - Worn & Wound
One of my favorite watches to recommend to new collectors is Hamilton’s ridiculously simple and charming Khaki Field Mechanical. It’s a traditional, modestly sized field watch with a hand wound movement that will absolutely get any newcomer addicted to mechanical watches immediately. It’s a...wornandwound.com
Det var inte så dumt faktiskt! Kul med ett Hamilton-bygge.Såg detta lilla bygge på fb. Tycker det såg riktigt bra ut!
Tänkte testa det som @Forsberg tipsade om ovan. Och ja, det funkar fint att använda länkar för Seikos Alpinist-serie till Field Automatic!
Här är en Hamilton med en originallänk från SPB117J1 och Seikon på den Miltat Super O-boyer som Hammyn satt på tidigare.
Singular Straps premiumLetar efter grå/silver natoband. Tips?
tack för tips!Singular Straps premium
Hamilton levererar på sistone. Men 10.000sek?
Khaki Pilot Pioneer Automatic 38mm
New and no date, the HODINKEE Shop is excited to offer a period of global exclusivity to our customers on the Pilot Pioneer Automatic 38mm.shop.hodinkee.com
Lär inte kosta 10k på marknaden om ett tag.Hamilton levererar på sistone. Men 10.000sek?
Khaki Pilot Pioneer Automatic 38mm
New and no date, the HODINKEE Shop is excited to offer a period of global exclusivity to our customers on the Pilot Pioneer Automatic 38mm.shop.hodinkee.com
Förvisso. Certina och Tissot är också världskända märken med högkvalitativa klockor men benägenheten att betala 10k för klockor av dessa märken är nog ganska låg.Är det så mycket då?
En snygg pilotklocka i perfekt storlek från ett världskänt märke. Dessutom med 80h gångreserv..
Det enda jag skulle kunna tänka mig att anmärka på är att det bara var 18mm mellan luggarna..
Och lite synd att den inte kom på länk. Då hade det varit en Sinn 104-dödare..
Olfert i Tyskland vet jag många köper Hamilton ifrån, de är ad.Hej,
Är väldigt ny i klockvärlden men har bestämt mig för att införskaffa en Hamilton Khaki Field Mechanical (H69429931). Har letat en del men vad det verkar finns inga svenska återförsäljare. Och jag har inte lyckats utröna om säljarna på chrono24 är AD eller inte. Så jag tänkte höra här om någon har tips på vart det är bäst att vända sig för att införskaffa en eller om det kanske till och med finns någon här som funderar på att sälja en Tittade under köp&sälj men fanns bara en automatic där.