• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet hur lång tid det brukar det ta att få material från Panerai efter att de sagt att de ska skicka?

Nytt från MJLeather Idag igen, den perfekta Paneraifägen på detta band... (även om Jönsson tycker det är för ljust)

5E8903EB-9D34-4F67-9AD0-237D591D861D.jpeg
Mörknar nog rätt mkt efter användning

• Like
Reactions: Bas
Klockan är ganska repig?

Hehe.

Men okej, angående den frågan. Jag har fått borstade spännen till flera blankpolerade Panerai. Är det fel? @Ernesto @Hooch ?

Inte en susning om det finns någon logik i det även om det känns som att det borde vara polerat till polerat och borstat till borstat.
Har ett polerat till 609 och borstat till 1312 så det känns ju rätt iaf.

@Ernesto får göra en Excel på alla klockor i butiken och komma med en rapport hur det ligger till.

Inte en susning om det finns någon logik i det även om det känns som att det borde vara polerat till polerat och borstat till borstat.
Har ett polerat till 609 och borstat till 1312 så det känns ju rätt iaf.

@Ernesto får göra en Excel på alla klockor i butiken och komma med en rapport hur det ligger till.

Okej, så här. Jag har i min ägo fyra klockor som jag fått 22mm spännen till - 416, 605, 424 och 1359. Jag har köpt de två senare från Krons och till de två är jag 99% säker på att jag fått polerade spännen. Jag har två polerade och två borstade spännen. Borde jag ha fått polerat till alla fyra?

Tillägg: Jag har ju haft andra pannor, som också borde haft polerade spännen, det kan ju varit de som jag fick borstade till. Kanske.

Tillägg 2: Jag har sålt ett borstat spänne dessutom, på K&S. The thick plottens...

Tillägg 3: Jag har hittat ett felande borstat spänne. Det lämnar ett borstat spänne oklart. Så, kan 416 eller 605 ha kommit med borstat från fabriken? :)

Senast ändrad:
Okej, så här. Jag har i min ägo fyra klockor som jag fått 22mm spännen till - 416, 605, 424 och 1359. Jag har köpt de två senare från Krons och till de två är jag 99% säker på att jag fått polerade spännen. Jag har två polerade och två borstade spännen. Borde jag ha fått polerat till alla fyra?

Tillägg: Jag har ju haft andra pannor, som också borde haft polerade spännen, det kan ju varit de som jag fick borstade till. Kanske.

Tillägg 2: Jag har sålt ett borstat spänne dessutom, på K&S. The thick plottens...

Tillägg 3: Jag har hittat ett felande borstat spänne. Det lämnar ett borstat spänne oklart. Så, kan 416 eller 605 ha kommit med borstat från fabriken? :)
Min 372 kom med borstat spänne så det kan stämma

Tillbaka
Topp