Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan posta ändå. Så länge det inte är en anonimo, verkar det som.Mest episka märkestråden på KS, underbara inlägg. Ta bara exemplet med att posta reg skyltar, haha!
Bra gemenskap, snart kan man förhoppningsvis posta här igen.
Vi saknar dig och din ficklampaMest episka märkestråden på KS, underbara inlägg. Ta bara exemplet med att posta reg skyltar, haha!
Bra gemenskap, snart kan man förhoppningsvis posta här igen.
Nån jäkel som köper in polerade spännen och borstar...Fick ett borstat spänne till min andra 112 också
Beror på vad du menar.. När jag beställer ett band från Milano har jag det i handen 1 dag efter de ser pengarna på sitt kontoNågon som vet hur lång tid det brukar det ta att få material från Panerai efter att de sagt att de ska skicka?
Det är ju dock en butik. Jag menar från Richemonts CS, typ böcker, kataloger och skit.Beror på vad du menar.. När jag beställer ett band från Milano har jag det i handen 1 dag efter de ser pengarna på sitt konto
Det kan ta ett par veckor lätt..Det är ju dock en butik. Jag menar från Richemonts CS, typ böcker, kataloger och skit.
OK, segt.Det kan ta ett par veckor lätt..
Standard är väl 75/125 nuförtiden, var 75/115 tror jag. Lång är typ 90/130 eller sidådärninga. För mig är standard funkis och lång på tok för långt men på ammo gillar jag 110/150OK, segt.
En annan fråga; Någon som har koll på vad längderna innebär? Typ ”standard”, ”lång”.
Mörknar nog rätt mkt efter användningNytt från MJLeather Idag igen, den perfekta Paneraifägen på detta band... (även om Jönsson tycker det är för ljust)
Tror L är 125/95, iaf på 24/22Standard är väl 75/125 nuförtiden, var 75/115 tror jag. Lång är typ 90/130 eller sidådärninga. För mig är standard funkis och lång på tok för långt men på ammo gillar jag 110/150
Kanon, mina är 125/75, så då har jag standard. Tack!Standard är väl 75/125 nuförtiden, var 75/115 tror jag. Lång är typ 90/130 eller sidådärninga. För mig är standard funkis och lång på tok för långt men på ammo gillar jag 110/150
Sausage dial.Skulle väl på klockspråk kallas ”dick dial”...
Inte en susning om det finns någon logik i det även om det känns som att det borde vara polerat till polerat och borstat till borstat.
Har ett polerat till 609 och borstat till 1312 så det känns ju rätt iaf.
@Ernesto får göra en Excel på alla klockor i butiken och komma med en rapport hur det ligger till.
Jotack. Vill du byta ett sådant mot ett borstatPolerat spänne = mindre synliga smårepor = bra
Min 372 kom med borstat spänne så det kan stämmaOkej, så här. Jag har i min ägo fyra klockor som jag fått 22mm spännen till - 416, 605, 424 och 1359. Jag har köpt de två senare från Krons och till de två är jag 99% säker på att jag fått polerade spännen. Jag har två polerade och två borstade spännen. Borde jag ha fått polerat till alla fyra?
Tillägg: Jag har ju haft andra pannor, som också borde haft polerade spännen, det kan ju varit de som jag fick borstade till. Kanske.
Tillägg 2: Jag har sålt ett borstat spänne dessutom, på K&S. The thick plottens...
Tillägg 3: Jag har hittat ett felande borstat spänne. Det lämnar ett borstat spänne oklart. Så, kan 416 eller 605 ha kommit med borstat från fabriken?
Där var det en miss...skall givetvis stå borstat!Jotack. Vill du byta ett sådant mot ett borstat
Då så. Då är ju frågan avklarad egentligen. Så, 372, 605, m.fl. kommer med borstat spänne, for reasons...Min 372 kom med borstat spänne så det kan stämma
Wait. Har du inte en?Såg en semesterbild från Cancun. Jag behöver en panna med gamla bettarooni caset asap
Fel fokus, du behöver en stor drinkSåg en semesterbild från Cancun. Jag behöver en panna med gamla bettarooni caset asap
Såg en semesterbild från Cancun. Jag behöver en panna med gamla bettarooni caset