• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I min research på bra ställen att köpa Klocka på så verkar ju Hong Kong ha sjukt fördelaktiga priser, visst ska man betala momsen på vägen hem så blir det lite värre men fortfarande ca 10k under nypriserna i Sverige på Panerai. Medan jag letat runt på 422 så snubblade jag över PAM375, riktigt kul modell med komposit case och riktigt snygg välvd dome. Den är annars ganska lik 422 men man får se 9:an på köpet p.g.a den mindre sekundvisaren vilket jag nog måste medge är en bonus. Frågan är dock om man vill ha en svart panna som första klocka... Att den är bergänsad till 1000psc talar ju dock för en "lite" bättre investering.. hmmm dock ca 20k dyrare i HK än 422
Klart det är ett + att den liknar fiddyn (och 6152/1 med Angelus 240) !

panerai_61521_124982.jpeg
180214-pam-127.jpg

Ping @PeterYavuz ;) Har själv inte haft någon helsvart panna så jag vågar inte svara på din fråga.

Absolut glaset skiljer, glaset på "fiddyn" är snyggare men båda har sin charm i min mening. Ja det jag undrar om 422 är grövre i den aspekten. Är de priserna dåliga? ligger ju ca 30k under nypris i Sverige?

Så passformsmässigt lär vara detsamma då antar jag!
Jag tror 422an är lite tjockare pga det tjockare urverket med power reserve.. Sen har du ett annat kuperat glas på 422an också..
Likadant case och likadan passform är två skilda saker. Som @azcii mycket riktigt påpekar saknar 375 modulen för PR, vilket gör att bakboetten inte är lika utskjutande som på 422. Skulle säga att 375 bärs som 422:s lillebror 372.

Likadant case och likadan passform är två skilda saker. Som @azcii mycket riktigt påpekar saknar 375 modulen för PR, vilket gör att bakboetten inte är lika utskjutande som på 422. Skulle säga att 375 bärs som 422:s lillebror 372.

Ja det känns mer rimligt, då blev inte detta lätt.. känns som 375:an är en skönare klocka då med, samtidigt är ju PR:en nice.. Men Priset menar du är dåligt alltså?

Du vill ha en helt ny klocka så begagnat går bort?

Skulle jag hitta rätt klocka begagnad i bra skick så skulle det såklart vara lika intressant! Har kollat lite på chrono o.s.v såklart. Så både och är jag öppen för, men känner nog att jag vill ha ett skönt skick på den spec. eftersom det är första.

Tillbaka
Topp