• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag letar efter en snygg panna.. (svårt)

Ett premiärinhopp i Paneraitråden och hjälpen haglar över dig fortare än du kan säga "Rolex". Jag hade varit respektfull nog att avstå från att sänka 99,8% av märkets modeller bland det första jag gjorde.
Du är iofs åtminstone på rätt väg som har börjat kika på Panerai öht ;)

:facepalm:
Låt gå för just dom...

För dig är det väl tur att det finns 438 Rolextrådar med smash hits som: "10919 bilder på 16570", "719 sidor läsning om kön på nästan-Pepsin" eller varför inte "så blir du en sucker - betala 175k för en stål-Daytona med keramisk ring"..

Ett premiärinhopp i Paneraitråden och hjälpen haglar över dig fortare än du kan säga "Rolex". Jag hade varit respektfull nog att avstå från att sänka 99,8% av märkets modeller bland det första jag gjorde.
Du är iofs åtminstone på rätt väg som har börjat kika på Panerai öht ;)

För dig är det väl tur att det finns 438 Rolextrådar med smash hits som: "10919 bilder på 16570", "719 sidor läsning om kön på nästan-Pepsin" eller varför inte "så blir du en sucker - betala 175k för en stål-Daytona med keramisk ring"..

Är bara ärlig. Alltid haft svårt för Panerai :) men känner mig nu mogen att ta steget och prova. Är mycket tacksam för hjälp och tålamod. Men som sagt, bara ärlig med att jag har väldigt svårt för vissa designval, men just "subben" tycker jag är riktigt ball. Inte alls meningen att trampa någon på tårna.

Edit: Finns fler coola, men subben jag fastnat för nu :D

Denna är ju mums

ladda ned.jpeg

Jag skojar bara lite med er :happyhappy:
Är bara ärlig. Alltid haft svårt för Panerai :) men känner mig nu mogen att ta steget och prova. Är mycket tacksam för hjälp och tålamod. Men som sagt, bara ärlig med att jag har väldigt svårt för vissa designval, men just "subben" tycker jag är riktigt ball. Inte alls meningen att trampa någon på tårna.
Äh, bara jag som fortfarande är grinig för att äldsta dottern skrek och bölade sig till sömns tidigare helt omotiverat och lyckades paja kvällen på köpet :shifty:

Ska jag vara ärlig hade jag själv noll förståelse för Panerai i början av mitt intresse. Att det svängt ganska markant sedan dess är ganska uppenbart :D
Faktum är att rätt många gjort samma resa, men givetvis fastnar långt ifrån alla som väl testar. Tex ens storlek på handleden kan vara en sak som påverkar benägenheten att ens ge märket en chans.. Vi har dock många här inne med smalare handleder som har skådat ljuset ändå ;)

Äh, bara jag som fortfarande är grinig för att äldsta dottern skrek och bölade sig till sömns tidigare helt omotiverat och lyckades paja kvällen på köpet :shifty:

Ska jag vara ärlig hade jag själv noll förståelse för Panerai i början av mitt intresse. Att det svängt ganska markant sedan dess är ganska uppenbart :D
Faktum är att rätt många gjort samma resa, men givetvis fastnar långt ifrån alla som väl testar. Tex ens storlek på handleden kan vara en sak som påverkar benägenheten att ens ge märket en chans.. Vi har dock många här inne med smalare handleder som har skådat ljuset ändå ;)

Om man verkligen vill skåda ljuset och råkar vara bestyckad med handleder modell mindre (16.5cm), vilka referenser borde jag kika på då? Hade tänkt att testa en 682 iaf för att se hur den känns. Submersible 44mm:aren antar jag bara är att räkna bort direkt, luggarna lär ju sticka ut halvvägs till månen :(

Om man verkligen vill skåda ljuset och råkar vara bestyckad med handleder modell mindre (16.5cm), vilka referenser borde jag kika på då? Hade tänkt att testa en 682 iaf för att se hur den känns. Submersible 44mm:aren antar jag bara är att räkna bort direkt, luggarna lär ju sticka ut halvvägs till månen :(
682 är ett ypperligt val för smalare handleder, ett av de allra bästa. Riktigt fin klocka som i mitt fall dock känns lite liten (jag vet att det låter knas att kalla 42mm för litet, men inte för många Risti).

Om du inte vill gå för en Sub finns tex 1392 (42mm):

IMG_6673.JPG

Om du kan tänka dig Radiomir finns exempelvis 512/574 (42mm).

574 (bortse från det gröna bandet ;))

IMG_6674.JPG

Edit: tycker absolut du ska prova 1024 innan du avskriver den helt, you might be surprised..

IMG_6675.PNG

682 är ett ypperligt val för smalare handleder, ett av de allra bästa. Riktigt fin klocka som i mitt fall dock känns lite liten (jag vet att det låter knas att kalla 42mm för litet, men inte för många Risti).

IMG_6673.JPG

IMG_6674.JPG

Edit: tycker absolut du ska prova 1024 innan du avskriver den helt, you might be surprised..

IMG_6675.PNG

1305 var / är snygg.. finns sub i 44? Eller är det 47 som gäller

IMG_6673.JPG

IMG_6674.JPG

IMG_6675.PNG

Tack så mycket! Är rädd att 682an blir en ganska topptung liten puck? Kanske beror lite på vad man har för strap osv. Får testa helt enkelt :)

Antar att du vill ha kronskyddet?
Yes! Har sneglat en del på Radiomir också men det är en Luminor siktet är inställt på.

Tycker 233 satt riktigt bra på dig.
Den sitter stort, men det är en Panerai.
Men själva ”känslan” när jag provade den uteblev.

Tack så mycket! Är rädd att 682an blir en ganska topptung liten puck? Kanske beror lite på vad man har för strap osv. Får testa helt enkelt :)
Om jag inte missminner mig helt så bar den typ bättre än en Rolex Sub. Inte speciellt topptung alls.

Beror helt på vem du frågar..
Jag är benägen att säga Bronzo på hårdast iaf. :D

Finns i övrigt en hel drös modeller, men ska vi snacka "vettigt" prissatta och de klassiska 47mm tycker jag du kan kika på (1)305 resp. (1)389, beroende på vilket utseende du föredrar.

1305
IMG_6671.JPG

1389
IMG_6670.JPG
Snygga och bra val oavsett.
Men i ärligheten namn, @Palenkovich så är väl bronzon den mjukaste av pannorna...;)

Edit: Finns fler coola, men subben jag fastnat för nu :D
Personligen gillar jag 024an, är just den jag äger nu och tycker att utseendet är riktigt coolt. Klockan påminner rätt mkt om en gammal dykhjälm i designen.

Hejsan, här kommer man nog in och ”svär i kyrkan”. Jag har börjat få kärlek till formen på Panerai men har små handleder, har kollat på 42mm (PAM682). Min fråga vad för möjligheter fins det att köps straps till denna modell 682 som inte är Panerai-original.

Någon som vet hur tjockt caset är på 682? Verkar vara svårt att hitta info om sånt, står ju inte ens på panerais egen sida :p

Hejsan, här kommer man nog in och ”svär i kyrkan”. Jag har börjat få kärlek till formen på Panerai men har små handleder, har kollat på 42mm (PAM682). Min fråga vad för möjligheter fins det att köps straps till denna modell 682 som inte är Panerai-original.
Du svär inte i kyrkan och det finns MÄNGDER med bra strap-tillverkare. Den tar 22mm och så gott som allt fungerar.

Japp. Du har blivit en paneraipurist, om än lite inkonsekvent (vilket är ok, det är vi alla). Du måste tänka lite längre. 632, 1000, 1005 etc erbjuder väldigt många kvaliteter till priset av snapback. Själv går du runt med massa text på tavlan (8 days!? DNA? Not so much...) men har i övrigt 300 m och screw back. Eftersom den perfekta pannan inte finns (för rimliga pengar) blir allt en payoff. Oavsett vilket är det skönt att du blivit frälst och att du bidragit till att paneraitråden gått om seikotråden i antal inlägg... ;)
DNA? 8-dagars har ju en stor historisk koppling.
Funktion går alltid före taveltext.

Tillbaka
Topp