Kan det bero på att den inte har dot dial?Jävligt skumt; det Är en grym modell och 62k är ett sjukt bra pris..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan det bero på att den inte har dot dial?Jävligt skumt; det Är en grym modell och 62k är ett sjukt bra pris..
Vissa har onekligen snöat in sig på det, tycker personligen inte det ska behöva vara en dealbreaker..Kan det bero på att den inte har dot dial?
Ja självklart, men något lite mer sammanhängande och strukturerat, modell för modell.
http://www.paneristi.com/reference/sortable_database/index.htmlJa självklart, men något lite mer sammanhängande och strukturerat, modell för modell.
Så är det ju dessvärre med vår lilla hobby... Jag är beredd att betala 15k+ mer för att få lite annorlunda font på min framtida 001Vissa har onekligen snöat in sig på det, tycker personligen inte det ska behöva vara en dealbreaker..
Det är en variant av 1950. I övrigt inget namn.Vad heter caset som 233 har?
Variant? Är det något förutom glaset som skiljer sig på boetten mellan 233 och andra 1950-boetter på 44mm?Det är en variant av 1950. I övrigt inget namn.
Ja. Det finns en massa olika tjocklekar på dem beroende på urverk.Variant? Är det något förutom glaset som skiljer sig på boetten mellan 233 och andra 1950-boetter på 44mm?
233 är exempelvis mer lik 1312 och de där jämfört med 312 och andra gamla.Variant? Är det något förutom glaset som skiljer sig på boetten mellan 233 och andra 1950-boetter på 44mm?
Jag tycker 111an är trevligare på alla sätt. Har ägt bådaHej Paneristis!
Har ännu inte testat någon Panna men är lite sugen på en 510:a med sandwich dial.
Gillar verkligen urverket varför jag främst vill ha den före en 111:a.
Vad tror ni om en sådan som första Panna och vad betingar en sådan för pris i dagsläget?
Tack på förhand
Har haft 3st 112 och 1st 111. Älskar det gamla (bettarini)caset.Hej Paneristis!
Har ännu inte testat någon Panna men är lite sugen på en 510:a med sandwich dial.
Vad tror ni om en sådan som första Panna och vad betingar en sådan för pris i dagsläget?
Tack på förhand
Kör på 111anHej Paneristis!
Tack på förhand
Jag skulle ha valt 510, just för 8-dagars. Lite klurigare att få fatt på en med sandwich än en utan iofs. Vad kan de kosta ... 55? Kolla Chrono24.Hej Paneristis!
Tack på förhand
Om man gillar att byta klocka ofta så är det ju grymt smidigt med 8-dagarsverk. Om man däremot i princip bara kommer använda pannan och kanske en till, då duger ju 2 dygn.Har haft 3st 112 och 1st 111. Älskar det gamla (bettarini)caset.
Men det nya 8 dagars urverket är också riktigt bra. Faktiskt otroligt praktiskt att bara behöva winda klockan en gång vart 8:e dag.
Mellan 111 och 510 skulle jag personligen välja 111 pga att jag gillar caset och glaset mer. Men båda är riktigt bra, du går fel med någon av de.
Myyycket bra!! Du kommer vänja dig och inom kort kommer du inte kunna vara utan.Så var den hämtad, öppnad och på handleden. Som owg med en 36mm dj i 2,5 år upplever jag den som stor. Jag är inte helt överens med hur tight bandet skall sitta för att den inte skall bli topptung.
Hoppas det.Myyycket bra!! Du kommer vänja dig och inom kort kommer du inte kunna vara utan.
Yepp, drar till stopp, inga problem.Hoppas det.
Hur mkt drar man upp den? Säger den stopp?
Kan man köpa det bruna gummit via ad eller är det ”special” till 911?PAM590 på bruna OEM gummistrapet som följer med PAM911
Finns med största sannolikhet på hyllan både hos Krons och Nymans. Standard till de flesta titanklockor med tobaccotavlor så även ett vanligt tillbehör i butik.Kan man köpa det bruna gummit via ad eller är det ”special” till 911?
Från tomt till fullt uppdrag kommer det behövas runt 200 vridningar tills det säger stopp.Hoppas det.
Hur mkt drar man upp den? Säger den stopp?
De nya länkarna på 722 & 723 är väldigt trevliga då de är nättare och lättare än de gamla generationerna som jag personligen tycker blir lite för mastiga på armen.Fråga till alla i tråden, vad säger ni om länk på Pannor ?
Testa olika band, har också haft en del problem med att man hamnar "mellan hålen" på Panerai, men när den sitter så sitter den.Så var den hämtad, öppnad och på handleden. Som owg med en 36mm dj i 2,5 år upplever jag den som stor. Jag är inte helt överens med hur tight bandet skall sitta för att den inte skall bli topptung.
Krons finns det på. Tror 1900kr...typKan man köpa det bruna gummit via ad eller är det ”special” till 911?
@HoffaFråga till alla i tråden, vad säger ni om länk på Pannor ?