• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej Paneristis!

Har ännu inte testat någon Panna men är lite sugen på en 510:a med sandwich dial.
Gillar verkligen urverket varför jag främst vill ha den före en 111:a.

Vad tror ni om en sådan som första Panna och vad betingar en sådan för pris i dagsläget?

Tack på förhand

Någon som servat en 233 och minns vad det kostade? Det kliar i fingrarna på mig att köpa en men ska man dot-dial så är de ju alla minst 10 år gamla?

Hej Paneristis!

Har ännu inte testat någon Panna men är lite sugen på en 510:a med sandwich dial.

Vad tror ni om en sådan som första Panna och vad betingar en sådan för pris i dagsläget?

Tack på förhand
Jag tycker 111an är trevligare på alla sätt. Har ägt båda :)

Hej Paneristis!

Tack på förhand
Har haft 3st 112 och 1st 111. Älskar det gamla (bettarini)caset.

Men det nya 8 dagars urverket är också riktigt bra. Faktiskt otroligt praktiskt att bara behöva winda klockan en gång vart 8:e dag.

Mellan 111 och 510 skulle jag personligen välja 111 pga att jag gillar caset och glaset mer. Men båda är riktigt bra, du går fel med någon av de.

Hej Paneristis!

Tack på förhand
Kör på 111an:)

Hej Paneristis!

Tack på förhand
Jag skulle ha valt 510, just för 8-dagars. Lite klurigare att få fatt på en med sandwich än en utan iofs. Vad kan de kosta ... 55? Kolla Chrono24.

Har haft 3st 112 och 1st 111. Älskar det gamla (bettarini)caset.

Men det nya 8 dagars urverket är också riktigt bra. Faktiskt otroligt praktiskt att bara behöva winda klockan en gång vart 8:e dag.

Mellan 111 och 510 skulle jag personligen välja 111 pga att jag gillar caset och glaset mer. Men båda är riktigt bra, du går fel med någon av de.
Om man gillar att byta klocka ofta så är det ju grymt smidigt med 8-dagarsverk. Om man däremot i princip bara kommer använda pannan och kanske en till, då duger ju 2 dygn.

887AAFEF-5B2B-4ACD-A64A-AD6CD3E4DBDC.jpeg

Vilken man föredrar beror nog även på hur känslig man är vad gäller storlek, 510 är ju både tunnare och lättare. Jag jämförde modellerna för första gången förra veckan och måste säga att skillnaderna mellan modellerna är ganska stora IRL, 510/560 upplevs mycket tunnare och generellt plattare.

Så var den hämtad, öppnad och på handleden. Som owg med en 36mm dj i 2,5 år upplever jag den som stor. Jag är inte helt överens med hur tight bandet skall sitta för att den inte skall bli topptung.
07576009-5A18-4A18-A0E8-0360046DFAE7.jpeg
Testa olika band, har också haft en del problem med att man hamnar "mellan hålen" på Panerai, men när den sitter så sitter den.

Tillbaka
Topp