• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rockar gummi idag :)
IMG_7597.JPG

Vad har du för band?
Ett Ammo strap från MJ Leather
image.jpeg

Snyggt som sjutton men jag avskyr insydda spännen!!!:-(
Törs dock inte ge mig på att ta bort detta. Gjorde det på ett annat och det blev inte bra.. Svårt utan att nagga lite i strapet och sen sitter vanliga spännen lite löst i det förhållandevis stora hålet..

Skulle nån som äger en Panerai skicka ett PM / skapa en konversation till mig, har en snabb fråga.
** Har redan fått hjälp så ni behöver inte skriva! Tack kära KS vänner!

Senast ändrad:
Som Panerai-fantast är det enormt glädjande att se att Panerai spottar ur sig nya urverk på löpande band. Urverket till equation, vafan är detta?

12036442_501914173322796_9148374690748858287_n.jpg

"The P.2005/G is expressed in the particular characteristics of the regulating organ perfected by Panerai: the tourbillon cage rotates on an axis perpendicular to the axis of the balance and completes two rotations per minute. This rate of rotation ensures greater accuracy and better compensation for the effects of the force of gravity (registered patent). The sophisticated movement of L’Astronomo’s tourbillon, a most striking expression of horological art, can be admired through the back, while on the dial it is revealed by a little circular indicator in the small seconds dial at 9 o’clock, which rotates at twice the speed of the seconds hand because it moves at the same speed as the tourbillon cage."

Vilket jävla fantastiskt urverk. Som purist föredrar jag ju avskalade modeller. Men givet de funktioner som finns där - är jag nöjd ändå. Tyvärr lär priset vara obskyrt.

Noterar nu att den är från 2011, wtf?

Tillbaka
Topp