Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt att du också, som jag haft bra erfarenheter av Nymans. Nu har du lugnat mig i min sorg över repor på den polerade delen. Den är en riktig skönhet 312:an! Hur är den keramiska att leva med dagligen, och har du stört dig på något speciellt? Drömmer nämligen själv om en PAM 580!Med tanke på inlägget här ovan om att polera glasring så tyckte jag det passade bra att berätta att min 312:a är hemma igen...
Några har säkert sett bilder på andra ställen tidigare men jag tycker det är på sin plats att berätta hela storyn här.
Jag lämnade in klockan i slutet av sommaren för att just polera glasringen som i princip var det enda som bar märken av användning. Klockan är ju inte så gammal iofs men lite spår brukar man ju se.
Det gick bara ett par dagar så fick jag ett meddelande av Viggo som då jobbade på Nymans att den var klar. Det fanns ett litet märke kvar men det var för djupt för att få bort med polering. Jag berömde snabbheten,men när jag väl kom för att hämta klockan så såg vi att fort kan bli fel.. Det hade de på ngt sätt blivit skador på en borstad del av boetten vid antingen poleringen eller mest troligt montering/demontering av glasringen.
Jag förstår att "shit can happen" i alla affärsverksamheter. Men det är viktigt hur man tar hand om det när det väl händer. I detta fall kan jag inte vara mer nöjd med hanteringen.
Nymans erbjöd sig direkt att skicka ner klockan till Panerai då borstningen inte var ngt de kunde utföra på plats. Lite sur kan man ändå lugnt säga att jag var när jag åkte därifrån. Man kan nog säga att jag var skitsur!!
Men.. det höll i sig en dag eller 2, sen fick jag åter ett meddelande från Viggo som berättade att de kunde erbjuda mig en låneklocka under tiden. Nu blev jag glad igen.. Man kan säga att jag blev skitglad! För när jag väl åkte in för att hämta låneklockan så var det ju inte vilken Panna som helst utan den 339:a som jag postat ett antal bilder på sen dess..
Riktigt kul att få testa en keramisk Panna under en längre tid! Skulle jag kunna tänka mig en? Jajjamen!
Men knappast som enda Panna... Näe stål är och förblir rätt för mig! Tills jag har råd med guld...
Nu blev detta ett längre inlägg än jag tänkt... Men igår så hämtade jag 312:an.. Ser ut som ny!
Borstningen fixad, ny glasring samt en enklare översyn,regulering och packningsservice. Allt fixat utan en spänn i kostnad för lilla mig! Tack för det Nymans!!
En liten bild till för att jag är så glad idag..!
Glad att jag kan hjälpa tillSkönt att du också, som jag haft bra erfarenheter av Nymans. Nu har du lugnat mig i min sorg över repor på den polerade delen. Den är en riktig skönhet 312:an! Hur är den keramiska att leva med dagligen, och har du stört dig på något speciellt? Drömmer nämligen själv om en PAM 580!
Okej. Tror aldrig jag kommer göra mig av med min 312:a. Så det får väl bli en Radiomir på sikt, även om jag hade kunnat leva med en PAM 524Glad att jag kan hjälpa till
Vad gäller keramik så är i alla fall inte Panerais variant på 339 orepbar! Den hade lite battlescars här och där. Givetvis inget som jag gjort då jag är en försiktig herre. Särskillt med saker som inte är mina egna
Det är ett coolt material men helt ärligt är metall snyggare. Oavsett om det är stål eller guld. Skulle jag ha en keramik panna så måste det finnas en till Panerai i samlingen..
Hoppsan! 525 ska det nog vara.Okej. Tror aldrig jag kommer göra mig av med min 312:a. Så det får väl bli en Radiomir på sikt, även om jag hade kunnat leva med en PAM 524
Okej. Tror aldrig jag kommer göra mig av med min 312:a. Så det får väl bli en Radiomir på sikt, även om jag hade kunnat leva med en PAM 524
Höger handen?Bara för att
Kan man ha klocka på vänster .... NooooooHöger handen?
Grattis till en riktigt snygg Panerai, börjar komma en fin patina på den.Äntligen kan jag vara med och posta i denna tråd!
Blev en PAM 194 aka SUBZILLA för mig.
Mvh
Micke
Fan D, du vet att du måste ha en Panna nu!Keramisk panna är så fett. Bilder från paneraicentral.
Cool dykare, grattis!Äntligen kan jag vara med och posta i denna tråd!
Mvh
Micke
Cool!Äntligen kan jag vara med och posta i denna tråd!
Mvh
Micke
Äntligen kan jag vara med och posta i denna tråd!
Mvh
Micke
Keramisk panna är så fett. Bilder från paneraicentral.
You caught the Paneristi bugAsså vad är grejen med Panerai egentligen.. Sitter med denna på armen just nu, en klocka jag älskat sen jag fick den..
Min PO har jag knappt rört på flera veckor, detsamma gäller vintageomegan. Seikon åker enbart på hemma när jag stångas med barnen.. Det enda jag känner att jag vill ha på armen ständigt nu är denna:
There's something about Panerai...
Nytt från Panerai!
http://www.timeandwatches.com/2015/09/officine-panerai-radiomir-1940-3-days.html?m=1
The new Radiomir 1940 3 Days 42mm Acciaio (Steel) PAM00574 and Radiomir 1940 3 Days 42mm Oro Rosso (Red Gold) PAM00575 are characterised by two main novelties: the calibre P.1000, a new hand-wound movement with a power reserve of three days
Vad är skillnaden på 512 och 574....
Riktigt snygg!Bägge är 1940 42mm case, stora skillnaden är att 574 har det nya P1000 verket och även en annan tavla
574an har inte den "fake patina tavla" som 512an har.
574an kommer att presenteras på Watches & Wonders 30 september i Hong Kong och förmodligen lite annat smått o gott.
PAM574 med nya In-House P.1000
Faaaan grattis @Palenkovich , visste inte att du fått den än. Måste missat detta. Hur upplever du den?????
Är ju pissavis nu!!!
Min känns rätt trist jämfört med din.