Var FAAN fick du den ifrån?!?!?!???!Trevlig giveaway
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var FAAN fick du den ifrån?!?!?!???!Trevlig giveaway
På samma ställe där jag även fick en specialutgåva av panerais "special edition" klockorVar FAAN fick du den ifrån?!?!?!???!
Fan va snygg den är. Stort grattis!Tack! Blev en paketöppningstråd delvis inkluderande en liten historielektion, men du vet hur det är.. Försvinner rätt fort ut i periferin då det ju inte gäller valfri Rolex
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-forumpremiär-månne.43577/
Ja vad ska jag säga.. Bettarini-boetten är du ju väl bekant med så inte mycket att säga om. Sitter som en smäck; P5000-verket sänker också höjden en aning jämfört med tex en annan av mina favoriter, automataren 312, vilket är positivt.
Då den saknar sandwich uppskattar jag verkligen den teknik som använts för luminovan; färgen är nersänkt i urkarvade index i stället för påmålad och således "upphöjd" på tavlan. Tycker också att det är fullständigt rätt med fakepatinan på index och visare; passar just denna modell väldigt fint. Blir en trevlig kontrast mot "Luminor Panerai"- och "8 Giorni Brevettato"-texterna som ju är vita. Balansen du tidigare självt nämnt gällande tavlan är sann; helt magisk! Jag ser "the Owl" också varje gång jag tänker på det
Vad gäller baksidan är väl det en smaksak huruvida man föredrar genomskinligt eller inte. Tycker ändå den historiska flirten med den bemannade torpeden är trevlig. Kan säkert i vissa lägen uppfattas som lite blingig (Jonas_W nämnde väl också det i tråden nån gång efter att ha provat) då hela caset är polerat och inte bara ringen, inget jag stör mig på dock. Gillar´t! Blir väl tyvärr lätt repvarning iofs..
Det medföljande bruna Assolutamente-bandet älskar jag! Skönt som fan och snyggt som fan! Kommer självklart köpa på mig fler band, men tycker de prickat jäkligt rätt med originalet.. Medföljande band nr 2 är det vanliga svarta med vita sömmar; ger en viss ökning i dressfaktor. Funkar alltid med svart..
På totalen - toknöjd!
Böckerna kan du behålla. Men GE MIG JACKAN!!!;-)På samma ställe där jag även fick en specialutgåva av panerais "special edition" klockor
Gillade det gröna bandet, snyggt!Bägge är 1940 42mm case, stora skillnaden är att 574 har det nya P1000 verket och även en annan tavla
574an har inte den "fake patina tavla" som 512an har.
574an kommer att presenteras på Watches & Wonders 30 september i Hong Kong och förmodligen lite annat smått o gott.
PAM574 med nya In-House P.1000
Vafan, dunjacka? Skön..Trevlig giveaway
Finns på nymans, i Stockholm.Hallå Folket. Vart köper man en ny gummirem till sin Panerai ? Är det någon som sitter inne på en gummirem till salu kanske ?
Tack! Blev en paketöppningstråd delvis inkluderande en liten historielektion, men du vet hur det är.. Försvinner rätt fort ut i periferin då det ju inte gäller valfri Rolex
Ja vad ska jag säga.. Bettarini-boetten är du ju väl bekant med så inte mycket att säga om. Sitter som en smäck; P5000-verket sänker också höjden en aning jämfört med tex en annan av mina favoriter, automataren 312, vilket är positivt.
Då den saknar sandwich uppskattar jag verkligen den teknik som använts för luminovan; färgen är nersänkt i urkarvade index i stället för påmålad och således "upphöjd" på tavlan. Tycker också att det är fullständigt rätt med fakepatinan på index och visare; passar just denna modell väldigt fint. Blir en trevlig kontrast mot "Luminor Panerai"- och "8 Giorni Brevettato"-texterna som ju är vita. Balansen du tidigare självt nämnt gällande tavlan är sann; helt magisk! Jag ser "the Owl" också varje gång jag tänker på det
Vad gäller baksidan är väl det en smaksak huruvida man föredrar genomskinligt eller inte. Tycker ändå den historiska flirten med den bemannade torpeden är trevlig. Kan säkert i vissa lägen uppfattas som lite blingig (Jonas_W nämnde väl också det i tråden nån gång efter att ha provat) då hela caset är polerat och inte bara ringen, inget jag stör mig på dock. Gillar´t! Blir väl tyvärr lätt repvarning iofs..
Det medföljande bruna Assolutamente-bandet älskar jag! Skönt som fan och snyggt som fan! Kommer självklart köpa på mig fler band, men tycker de prickat jäkligt rätt med originalet.. Medföljande band nr 2 är det vanliga svarta med vita sömmar; ger en viss ökning i dressfaktor. Funkar alltid med svart..
På totalen - toknöjd!
Den är verkligen fin, så grattis!Tack! Blev en paketöppningstråd delvis inkluderande en liten historielektion, men du vet hur det är.. Försvinner rätt fort ut i periferin då det ju inte gäller valfri Rolex
På totalen - toknöjd!
Imorron drar W&W igång ska bli kul att se vad Panerai kommer med, här är två nyheter verkar som om DLC coating kommer att dominera i år.
PAM617 DLC 1950 med OP logga
PAM629 DLC med California dial
här är en länk till W&W https://www.watchesandwonders.com/
Kolla även på Paneristi.com där Alan aka Hammer befinner sig på plats och kommer att lägga ut nyheter idag.
http://www.network54.com/Forum/3533...mages+throughout+W&W+!!+Hong+>>>
Calin ser grym ut, gillar även den övre men att dom gjort sekundendvisare kritvit känns rent utav underligt! 44mm eller 47mm?
Oklart men jag sätter min peng på 47mm
Det där med sekundvisaren var riktigt dåligt gjort....
Calin ser grym ut, gillar även den övre men att dom gjort sekundendvisare kritvit känns rent utav underligt! 44mm eller 47mm?
Det där med sekundvisaren var riktigt dåligt gjort....
Kan nog bli ändring på det i slutänden, enligt rykten så ska den ersätta PAM375 o där sticker inte sekundvisaren ut.
Vore synd att förstöra en 390 med PVD coating det är ju ändå en BE 2000st.Håller en PVD 390 högre, om man nu öht ska ha en keramisk panna.
Helt klart! Har överlag inte förstått hypen kring Keramik/PVD, rent utseendemässigt.Vore synd att förstöra en 390 med PVD coating det är ju ändå en BE 2000st.
men en base PVD/DLC coating 44mm skulle va kul.
Vore synd att förstöra en 390 med PVD coating det är ju ändå en BE 2000st.
men en base PVD/DLC coating 44mm skulle va kul.
Jag skulle nog aldrig själv ta en typ 00/05 o lämna för coating utan jag menade att Panerai skulle göra en, gillar inte modd på Panerai.Problemet med efter DLC/PVD på Panerai är att dom brukar blir helsvarta, dom riktiga är mer blyertsgrå....
Hell yeah! Men men men, ha i åtanke att de inte brukar ha världens bredaste sortiment av Panna inne på Nymans enligt min erfarenhet. Checka således i förväg..Denna skånepågen ska till Stockholm i helgen, har pengar på klockkontot, frun har godkänt eventuellt köp, Nymans har öppet. Kan det vara dags för Panerai efter mycket letande och velande sista månaderna...?
Kör! Köp 233:an om den finns kvar i lagerDenna skånepågen ska till Stockholm i helgen, har pengar på klockkontot, frun har godkänt eventuellt köp, Nymans har öppet. Kan det vara dags för Panerai efter mycket letande och velande sista månaderna...?
Hell yeah! Men men men, ha i åtanke att de inte brukar ha världens bredaste sortiment av Panna inne på Nymans enligt min erfarenhet. Checka således i förväg..
Har du landat i modell än?
Kör! Köp 233:an om den finns kvar i lager
Passa på att pröva den i alla fall. Den sitter så fruktansvärt bra på min handled och efter att ha sett det kupade glaset live är det svårt att gå på nått annat. Håller dock med om att den är lite dyr. Tror Nymans ska ha 114k för den.Har testat 510 o 564 innan i Köpenhamn och tyckte de var bra, skulle dock vilja prova någon 1950 modell för att känna på skillnaden. Är öppen för det mesta för tillfället.
233 är jag oerhört sugen på tycker dock den är så attans dyr ny i butik. Hade man hittat en bättre begagnad hade det varit svårt att inte slå till.
Passa på att pröva den i alla fall. Den sitter så fruktansvärt bra på min handled och efter att ha sett det kupade glaset live är det svårt att gå på nått annat. Håller dock med om att den är lite dyr. Tror Nymans ska ha 114k för den.
Denna skånepågen ska till Stockholm i helgen, har pengar på klockkontot, frun har godkänt eventuellt köp, Nymans har öppet. Kan det vara dags för Panerai efter mycket letande och velande sista månaderna...?