• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Life is good !:cool:
A8893899-85FE-4374-B00D-0CC3C52B7D78.jpeg

Var hittar du infon? Den svarta släpptes på sihh. Jag håller med, den är cool, även fast den är märklig ur ett historiskt perspektiv med cali-tavlan på en 44 mm luminor.
Från pressreleasen. Den släpptes idag, däremot fick vissa se den som förhandsvisning under SIHH.

Trodde att den presenterades för alla då. Har snurrat så många bilder på den.
Tillverkarna gör så ibland. Visar kommande produkter och säger ”fota inte denna”, men ibland glömmer de säga att man inte ska fotografera.
Har sett kommande modeller från GS, Breitling och Tag Heuer, inte helt ovanligt.

Panerai på ingång om allt går enligt planerna. @Ernesto och hans Panerai 1392 fick mig på fall. 44 mm + i all ära, men den storleken gör det inte för mig om jag vill att klockan ska vara mångsidig. Storleken på 42 mm var väldigt trevlig och framförallt höjden.

Det som talar till mig är storleken, borstad finish, tavlan (dirty dial?), sekundvisaren, datum och helhetsintrycket. En Panerai som flyger under manschetten, till t-shirt och jeans, eller på gummi till stranden.

@Ernesto - kan du bjuda på lite bilder?

Panerai_1392_5D3_0692-3-Edit.jpg

Panerai_1392_5D3_0692-3-Edit copy.jpg

Bilder och text från Bobs Watches - https://www.bobswatches.com/rolex-blog/panerai/panerai-luminor-marina.html

The Panerai Luminor Marina

This modern Luminor first launched in 2016, once again expanding the model range. It features a 42mm steel case, housing a matte-finished black dial with cream-colored indices that give the piece a slightly aged look. More importantly, the piece was fitted with one of Panerai’s in-house manufacture calibers, the P.9010.

Panerai has been making a concerted effort to convert its entire model line to in-house calibers over the years, most recently adding them to its Due model line in 2018—surprisingly without charging any additional premium over the past models which had been fitted with outsourced movements. What sets the P.9010 apart, among other things, is its 3-day power reserve, delivered via a pair of mainspring barrels. To this day the vast majority of luxury watches competing in this price bracket offer a power reserve in the ballpark of 40-50 hours, and though the added running time is unlikely to be a dealbreaker for anyone, it’s certainly a nice bonus.

Though the Luminor is now considered more of a daily-wear casual watch, at its roots its intended purpose was diving, and fitted with the correct strap it is still perfectly capable of spending some time under water. This PAM 1392 is rated for 10bar (roughly 100m), which is more than adequate for spending time in the pool, surfing, snorkeling, and even most mild recreational diving for that matter. That said, once fitted with its supple calfskin leather strap as seen here, the Luminor Marina 1950 3 Days Automatic is the perfect companion for everything from running weekend errands to a casual night out on the town. Measuring 13.2mm thick, it’s still a little too hefty to consider tucking under a dress shirt cuff (and we wouldn’t recommend wearing it with a suit), but it’s perfectly acceptable choice for any other type of attire.

Tror att jag har postat alla på min 1392. Imorgon har jag haft den i en månad :)

EBFF7579-BA8D-4E1F-A184-CA99C04EC11A.jpeg
72F1A2E1-F1AA-4C7C-9747-D499D62343D0.jpeg
41E9FF33-35EC-447E-A65D-1C68F2257C6E.jpeg
D2242297-B6DD-4F30-92FA-E5FA627BCE2A.jpeg
BD491FB5-44F9-4724-AC33-FECB2DBB53CC.jpeg
044DFF74-5114-4564-97D5-1913E14D5F7A.jpeg
2A7BBB7E-52EA-4D14-8B3C-0D65FF54C807.jpeg
93019980-45B7-48E8-8FDA-DE2E882BA22E.jpeg

Var som jag skrev tidigare i kontakt med Panerai på Fejan och blev efter lite mail fram och tillbaka slussad till deras butik i London som hade det sista exet av 687 inne. Frågade om priset och bifogade info om priser jag fått på annat håll och fick en lång utläggning om äkthet, tull/moms-fusk mm. Svarade att jag respekterade att de inte kunde hålla samma priser som C24 och undrade vad de kunde erbjuda.
Svaret var 5%! Wow! :rolleyes:

Var som jag skrev tidigare i kontakt med Panerai på Fejan och blev efter lite mail fram och tillbaka slussad till deras butik i London som hade det sista exet av 687 inne. Frågade om priset och bifogade info om priser jag fått på annat håll och fick en lång utläggning om äkthet, tull/moms-fusk mm. Svarade att jag respekterade att de inte kunde hålla samma priser som C24 och undrade vad de kunde erbjuda.
Svaret var 5%! Wow! :rolleyes:
Om du inte är känd så får du inte mycket rabatt.

Tillbaka
Topp