Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
574 är 45mm (det är den som annonserades häromdagen som @yonsson la ut bild på)
Jag tar tillbaka min ursäkt. http://www.panerai.com/en/collectio...omir-1940-3-days-acciaio---42mm_pam00574.htmlHaha. Jag är så dålig. Förlåt.
De tänker nog på 572Jag tar tillbaka min ursäkt. http://www.panerai.com/en/collectio...omir-1940-3-days-acciaio---42mm_pam00574.html
Mmm. Och de lurade mig. Kommer aldrig förlåta dem.De tänker nog på 572
574 är 45x53x12,5mm .
Ha! Skrev ju ref i inlägget under.Ja vet inte...är det de?
Alla panerai tillverkas i begränsat antal per år. Men limiterad på riktigt är inte 422 iom att den kommer igen år efter år. Exempel på en limited edition är 690 som bara tillverkades ett år. Sen finns det special edition som också är limiterade, tex 673.Jag tyckte jag läste att 422 är en limiterad utgåva. Stämmer detta? Våldsamt få ex ute på chrono24.
Mmm. Och de lurade mig. Kommer aldrig förlåta dem.
Jag vetMy bad. Jag menade 753/754. Inte min avsikt att lura dig.
https://gearpatrol.com/2018/07/12/panerai-radiomir-logo/
Självklart gör jag det.Du tänker inte på någon annan klocka nu ? Typ 572
Jag blandar ihop, såklart.Den är ju 42!
Men då har du ju fått svar redan, varför tjafsade ni vidare? @azcii sa ju 48,5 vilket är det rätta måttet.Den är ju 42!
Om du menar 512 är det 1940-serien.Kommer aldrig ihåg vilken som är vilken men vi har 574 eller 512 här på forumet. Alla 42 mm radiomir 1950 är lika stora, sen kanske det skiljer sig någon millimieter på höjden (620 är automat osv). Den pyttelilla storleksskillnaden är inget du märker. De bärs inte stort.
512 är ju helrätt! Jag har förstått att den har ett automatiskt tredagarsverk.Om du menar 512 är det 1940-serien.
Sjukt slim och allround panna.512 och 682 båda 42 mm
Är inte helt hundra nu men finns alltid folk som rättar mig då512 är ju helrätt! Jag har förstått att den har ett automatiskt tredagarsverk.
Men det finns ju 574 med manuell uppvridning också.
Båda har sandwich, subsekund och feta visare men vad skiljer mer?
512 är handvevad. Jag har haft en. 620 har automatiskt tredagars.512 är ju helrätt! Jag har förstått att den har ett automatiskt tredagarsverk.
Men det finns ju 574 med manuell uppvridning också.
Båda har sandwich, subsekund och feta visare men vad skiljer mer?
Såklart är 512 handjagad512 är handvevad. Jag har haft en. 620 har automatiskt tredagars.
Tack!Är inte helt hundra nu men finns alltid folk som rättar mig då
574 har grön lume istället för fejk patina lume på 512.
Sedan har 574 ett nyare urverk. P1000 istället för 999.
Sedan har väl 512 slutat tillverkas medan 574 fortfarande är i produktion? Alltså är 512 premium
Det är ecru på 512. Det är inte samma som din 112.Tack!
Men fejkpatina? Är det inte samma som på min 112? Men det kanske ses som fakepatina iofs?
Sid 1024...Pam024!
Ping @micke_sVarför är det ingen här som har en 1024 då?
Tack!
Men fejkpatina? Är det inte samma som på min 112? Men det kanske ses som fakepatina iofs?
Har bara gammal skit tyvärr, närmsta jag kunde kommaVarför är det ingen här som har en 1024 då?
Kan lägga till att p1000 har en ganska cool komplikation... Samma som 422 (tror jag), att sekundvisaren återställer sig till 0 när man drar ut kronan.Är inte helt hundra nu men finns alltid folk som rättar mig då
574 har grön lume istället för fejk patina lume på 512.
Sedan har 574 ett nyare urverk. P1000 istället för 999.
Sedan har väl 512 slutat tillverkas medan 574 fortfarande är i produktion? Alltså är 512 premium
Det där vill man ju ha, egentligen.Kan lägga till att p1000 har en ganska cool komplikation... Samma som 422 (tror jag), att sekundvisaren återställer sig till 0 när man drar ut kronan.
Båda är riktigt bra
Panerai.com har inte ordning på torpet just nu, sidan fungerar bara i Safari igen och de visar inte ens 3001, så jag kan inte kolla.Kan lägga till att p1000 har en ganska cool komplikation... Samma som 422 (tror jag), att sekundvisaren återställer sig till 0 när man drar ut kronan.
Båda är riktigt bra
Haha, classic. Såg iaf dettaPanerai.com har inte ordning på torpet just nu, sidan fungerar bara i Safari igen och de visar inte ens 3001, så jag kan inte kolla.