• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad säger ni, är 111 Panerais svar på submarinern?
Är inte PAM050 mer lik? 40 mm, länk, 300 m WR, datumbubbla.....
DSCF1476.jpg

Jo, 050 är nog mer lik men jag tänkte inte ”bokstavligen” talat utan mer på modellernas popularitet och betydelse för varumärket :)
Jaha, dy denker sååååå. Då undrar jag om det verkligen finns någon motsvarande dominant inom Paneraifamiljen. Det finns så många fler modeller inom Panerai än det finns inom Rolex så jag tror bestämt att det är mer utbrett. Sen tror jag Paneraiägare generellt sätt är större individualister och går sin egna väg i mycket högre grad än Rolexägare. Frågan är intressant.

Jo, 050 är nog mer lik men jag tänkte inte ”bokstavligen” talat utan mer på modellernas popularitet och betydelse för varumärket :)
Mina två ören är att i Sverige kanske 111 är motsvarande, men det är definitivt inte den som är mest populär ute i världen. Det är verkligen olika på olika marknader, så kanske 048 är en gissning, 232 är helt klart enormt poppis därute också som den stereotypiska Paneraien, och så har vi såklart 372 numera. Kort sagt, jag tror inte det går att jämföra alls. Som @stelah sa, Rolex har fegat genom att bara ha några få modeller (eller modeller som liknar varandra gigantiskt mycket +- ett rött ord). :)

Om vi ska göra en mer rättvis jämförelse, så är nog Luminor-caset Panerais Submariner.

Tillbaka
Topp