Nja jag tycker 111 är mycket roligare än en sub och mer ovanlig
Vad säger ni, är 111 Panerais svar på submarinern?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad säger ni, är 111 Panerais svar på submarinern?
Är inte PAM050 mer lik? 40 mm, länk, 300 m WR, datumbubbla.....Vad säger ni, är 111 Panerais svar på submarinern?
Jo, 050 är nog mer lik men jag tänkte inte ”bokstavligen” talat utan mer på modellernas popularitet och betydelse för varumärketÄr inte PAM050 mer lik? 40 mm, länk, 300 m WR, datumbubbla.....
De lär ju klara 300m, de är ju till och med tjockare än Luminor-modellerna. Skulle tro att det är en marknadsföringsfråga. ”Du behöver även en som klarar 300m”.Men har 372 bara 100m wr?
Det här med datumbubbla på Panerai känns fel i min värld. Det är missen med 024/1024 tycker jag.
De lär ju klara 300m, de är ju till och med tjockare än Luminor-modellerna. Skulle tro att det är en marknadsföringsfråga. ”Du behöver även en som klarar 300m”.
Nä.Om det inte är den första med Rolexverk i? Storlek 32 mm isf. Ser onekligen intressant ut. Är den till salu?
Jaha, dy denker sååååå. Då undrar jag om det verkligen finns någon motsvarande dominant inom Paneraifamiljen. Det finns så många fler modeller inom Panerai än det finns inom Rolex så jag tror bestämt att det är mer utbrett. Sen tror jag Paneraiägare generellt sätt är större individualister och går sin egna väg i mycket högre grad än Rolexägare. Frågan är intressant.Jo, 050 är nog mer lik men jag tänkte inte ”bokstavligen” talat utan mer på modellernas popularitet och betydelse för varumärket
Mina två ören är att i Sverige kanske 111 är motsvarande, men det är definitivt inte den som är mest populär ute i världen. Det är verkligen olika på olika marknader, så kanske 048 är en gissning, 232 är helt klart enormt poppis därute också som den stereotypiska Paneraien, och så har vi såklart 372 numera. Kort sagt, jag tror inte det går att jämföra alls. Som @stelah sa, Rolex har fegat genom att bara ha några få modeller (eller modeller som liknar varandra gigantiskt mycket +- ett rött ord).Jo, 050 är nog mer lik men jag tänkte inte ”bokstavligen” talat utan mer på modellernas popularitet och betydelse för varumärket
Jag hade nog förväntat mig lysmassa på pricken med..Stilstudie i lume PAM233
Ja, det ser ut som det borde vara lum på doten men det är det icke.Jag hade nog förväntat mig lysmassa på pricken med..
Sicken deal breakerJa, det ser ut som det borde vara lum på doten men det är det icke.
Tur det iallafall är lume på PR indikatornSicken deal breaker
Jason på Watchbox nämnde igen att 510 kommer få ett annat utseende inom en snar framtid... Blir intressant att se
Spekulera i hur!Jason på Watchbox nämnde igen att 510 kommer få ett annat utseende inom en snar framtid... Blir intressant att se
Fett bra!Stilstudie i lume PAM233