• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har du fler bilder med det gummit på? Gärna någon utan wrist shot. Väntar på leverans av en 1392 och vill köra gummi sommartid (har ett blått på gång). :)
I början så gillade jag inte gummit alls men det blir bättre och bättre
27DD40F6-2BE5-48AF-85AE-EA992C6AB336.jpeg

Jag har tänkt beställa ett blått :)

Panerai sa till @Hooch för ett tag sedan att jajjemen, den är mycket simduglig ner till 30m.

Ja den ska ju vara det men tänkte på faktumet att de flesta andra tillverkare inte säger samma sak (ut mot kund) när det gäller 30 meter. + allt snack på diverse ställen om att det är pinsamt att Panerai släpper klockor med denna spec. Är det urverket som blir mos pga. för högt tryck så känns klagomålen på Due rätt grå! Lär inte vara många som är nere på dessa djup så att säga.

Ja den ska ju vara det men tänkte på faktumet att de flesta andra tillverkare inte säger samma sak (ut mot kund) när det gäller 30 meter. + allt snack på diverse ställen om att det är pinsamt att Panerai släpper klockor med denna spec. Är det urverket som blir mos pga. för högt tryck så känns klagomålen på Due rätt grå! Lär inte vara många som är nere på dessa djup så att säga.
Alltså, om Panerai har sagt till @Hooch att det funkar, så funkar det. :)

Fick till slut på en hydraulisk styrning på båten och nu är jag glad igen...
4F579549-5597-4E35-BE57-0F57EEA47410.jpeg

Hoppas kunna få många timmar på sjön dom 3 veckor som återstår av min semester!!
(30 knop på lumparn när bilden togs! Nu har jag inte tid att sakna ned!!)

Kanske under förutsättning att varken armar eller ben används?
Alla seriösa tillverkare följer som sagt ISO, har nog sagt det en miljard gånger. 30m=30m oavsett vad säljarna säger, flaxande hit och dit är irrelevant. All personal hos ett företag har inte heller stenkoll, ringer du till en klocktillverkares customer service så finns det alltid en risk att de svarar fel.

30m är ju fortfarande töntigt hos ett företag där hela imagen bygger på företagets dykarhistorik.
Se på Rolex, till och med DJ har ju 100m WR, det borde även Due kunna ha.

Alla seriösa tillverkare följer som sagt ISO, har nog sagt det en miljard gånger. 30m=30m oavsett vad säljarna säger, flaxande hit och dit är irrelevant. All personal hos ett företag har inte heller stenkoll, ringer du till en klocktillverkares customer service så finns det alltid en risk att de svarar fel.

Jo jag vet hur det fungerar. Förändrar inte att de flesta tillverkarna skriver annat i manualer och hemsidor och därav min fråga. Skulle vara intressant att veta hur Panerais officiella ståndpunkt ser ut.

Tillbaka
Topp