Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att?Om någon har någorlunda kluriga/smarta frågor till Panerai så skicka dem till mig idag.
Sen när du lämnar in den där för service så får du betala extra för att den har blivit "third-party polished". True story.005 med AW canvas, på Gotland
Drog ett par varv med en Cape Cod och måste säga att jag verkligen kan rekommendera dem!
Varför är Due 30m vattentät? Är det pga det tunna glaset eller snap-on caseback?Om någon har någorlunda kluriga/smarta frågor till Panerai så skicka dem till mig idag.
Utveckla gärna.Sen när du lämnar in den där för service så får du betala extra för att den har blivit "third-party polished". True story.
Även med ETA pannor?Sen när du lämnar in den där för service så får du betala extra för att den har blivit "third-party polished". True story.
SnyggtÄven med ETA pannor?
Sen vet jag inte hur de ska märka att du kört capecod på polerade ytor.. det är väl extremt ytlig polering?
Skulle säga att det är 100% omöjligt att se, det är ju bara en putsning som gör polerade ytor som blivit matta av mikrorepor blanka igen.Även med ETA pannor?
Sen vet jag inte hur de ska märka att du kört capecod på polerade ytor.. det är väl extremt ytlig polering?
Om jag rent hypotetiskt skulle gno för glatta livet för att få bort dings eller skrap så kanske det skulle gå att se, men oavsett, hur skulle de skilja sig mot en maskinpolering som man tappat bort kvittot på? Nu är det som sagt bara en putsning dock.Sen när du lämnar in den där för service så får du betala extra för att den har blivit "third-party polished". True story.
Utveckla gärna.
Jag vet inte.Även med ETA pannor?
Menar de inte att eftersom någon har tappat klockan och sen försökt mörka det en polering så gäller inte garantin?Detta är vad Panerai skrev då jag tyckte att lagning av urverk skulle gå på garantin på en mer eller mindre ny klocka.
"Due to an impact (dent at 10 o’clock) and a non-authorized intervention done on the watch (polishing) the warranty is voided."
Kanske. Men de är inte så raka i kommunikationen.Menar de inte att eftersom någon har tappat klockan och sen försökt mörka det en polering så gäller inte garantin?
Detta kan nog orsakas av språkförbistringar också, om de inte pratar engelska som förstaspråk.Kanske. Men de är inte så raka i kommunikationen.
"..we sell 721 called Nazi" @Palenkovich @micke_sDetta kan nog orsakas av språkförbistringar också, om de inte pratar engelska som förstaspråk.
Självklart. Men det är inte så roligt när man får punga ut med uppåt 10 000 kronor. Äh, jag klagar inte, jag bara berättar att om man själv gör åtgärder på sin Panerai så kan det kosta senare. Bara man är medveten om det så...Detta kan nog orsakas av språkförbistringar också, om de inte pratar engelska som förstaspråk.
Nä, såklart. Trist i vilket fallSjälvklart. Men det är inte så roligt när man får punga ut med uppåt 10 000 kronor. Äh, jag klagar inte, jag bara berättar att om man själv gör åtgärder på sin Panerai så kan det kosta senare. Bara man är medveten om det så...
Riktigt snyggt, vadr det för canvasband?005 med AW canvas, på Gotland
Drog ett par varv med en Cape Cod och måste säga att jag verkligen kan rekommendera dem!
Vet ju redan svaret men kan fråga.@yonsson kan man enligt Panerai själva bada och dyka med Due serien?
Man polerar väl inte en klocka som är under garanti?Självklart. Men det är inte så roligt när man får punga ut med uppåt 10 000 kronor. Äh, jag klagar inte, jag bara berättar att om man själv gör åtgärder på sin Panerai så kan det kosta senare. Bara man är medveten om det så...
AW canvas, en herre på forumet. Googla aw straps.Riktigt snyggt, vadr det för canvasband?
Det var inte jag som gjorde det. Jag polerar inte mina Panerai alls, förutom när det är servicedags och kanske inte då heller om jag får bestämma.Vet ju redan svaret men kan fråga.
Man polerar väl inte en klocka som är under garanti?
För nya Due-serien som ska fungera med snap-on-band, hur stor uppsättning olika sådana band kommer finnas efter sommaren och är det en screw-bar som de fästs på så att man kan sätta andra band på den enkelt också?Om någon har någorlunda kluriga/smarta frågor till Panerai så skicka dem till mig idag.
Har du fler bilder med det gummit på? Gärna någon utan wrist shot. Väntar på leverans av en 1392 och vill köra gummi sommartid (har ett blått på gång).722 på gummi
722 på gummi
Precis. Länk. Det är skillnaden.Upplys en oupplyst - vad är egentligen skillnaden mellan 722 och 1392?
Har tom. kollar Panerais hemsida utan att förstå...
Länk?