Min fråga var kanske inte riktigt ärligt eftersom det var just mjleather som frågan var riktad tillhttp://www.mjleather.com/Previous-work/ Här verkar vara en kille som kan sitt hantverk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min fråga var kanske inte riktigt ärligt eftersom det var just mjleather som frågan var riktad tillhttp://www.mjleather.com/Previous-work/ Här verkar vara en kille som kan sitt hantverk.
Ok, jag visste inte om du sett kopplingenNu fick i alla fall jag en anledning att gå in och titta.
Jag skäms över min stackars hemsida som jag aldrig uppdaterar.Ok, jag visste inte om du sett kopplingenNu fick i alla fall jag en anledning att gå in och titta.
Giftigt!Wow, bra val @thewallin !! Jag är hur nöjd som helst med min!
Eftersom @KenKun kör med det svarta gummibandet är det väl jag som får hålla fanan högt med ett rött canvasband från Awstraps!
![]()
Tycker Panerai bedriver ett härligt och intensivt arbete med sina egna verk; är tex väldigt nyfiken på vilka kommande Luminor-modeller som kommer att föräras med P4000..Lite baksidor.. Sjuka. Varning för stora bilder!![]()
Ska byta tillbaka till canvas igenWow, bra val @thewallin !! Jag är hur nöjd som helst med min!
Eftersom @KenKun kör med det svarta gummibandet är det väl jag som får hålla fanan högt med ett rött canvasband från Awstraps!
![]()
Oavsett vad man tycker om materialet är den modellen sjukt tung!Min vän @Kawe klippte precis en 317 k-series, de första som kom med hel pvdade urverk istället för mörkare glasbaksida endast. En galen pjäs, dark knight med all rätt. Konstaterar också att 44mm är rätt stort på mig.
![]()
![]()
![]()
Jag var väldigt orolig över storlek innan jag gav mig på Panerai, är 184 cm lång, väger runt 73-74kg och de kilona är tyvärr inte rena musklerÄr alltså ganska hyfsat smal och normal lång. Har handled på ca strax under 17 cm. Hade en SubC på 40mm innan och tyckte den satt skitbra så 44mm med en hel del höjd skrämde mig.
Naturligtvis är Paneraierna stora men det är ju lite poängen med dem. Nu när jag till slut slog till så tycker jag klockan sitter skitbra trots att den är hög o tung. Tänkte posta några bilder med lite mer avstånd för att få lite perspektiv. Kanske hjälper någon som är rädd att Panerai är alldeles för stora, tycker det ser ganska bra ut.
Ja, jag tycker den ser kanon ut. Trevligt, speciellt eftersom jag har smala handleder jag också och är grymt sugen på en Panerai som nästa klocka.![]()
Ser bra ut. Jag var orolig också för det. Men tyckte att 42mm satt bäst på mig..Jag var väldigt orolig över storlek innan jag gav mig på Panerai, är 184 cm lång, väger runt 73-74kg och de kilona är tyvärr inte rena musklerÄr alltså ganska hyfsat smal och normal lång. Har handled på ca strax under 17 cm. Hade en SubC på 40mm innan och tyckte den satt skitbra så 44mm med en hel del höjd skrämde mig.
Naturligtvis är Paneraierna stora men det är ju lite poängen med dem. Nu när jag till slut slog till så tycker jag klockan sitter skitbra trots att den är hög o tung. Tänkte posta några bilder med lite mer avstånd för att få lite perspektiv. Kanske hjälper någon som är rädd att Panerai är alldeles för stora, tycker det ser ganska bra ut!
![]()
![]()
Flyger, helt klart.Jag var väldigt orolig över storlek innan jag gav mig på Panerai, är 184 cm lång, väger runt 73-74kg och de kilona är tyvärr inte rena musklerÄr alltså ganska hyfsat smal och normal lång. Har handled på ca strax under 17 cm. Hade en SubC på 40mm innan och tyckte den satt skitbra så 44mm med en hel del höjd skrämde mig.
Naturligtvis är Paneraierna stora men det är ju lite poängen med dem. Nu när jag till slut slog till så tycker jag klockan sitter skitbra trots att den är hög o tung. Tänkte posta några bilder med lite mer avstånd för att få lite perspektiv. Kanske hjälper någon som är rädd att Panerai är alldeles för stora, tycker det ser ganska bra ut!
![]()
![]()
Jag var väldigt orolig över storlek innan jag gav mig på Panerai, är 184 cm lång, väger runt 73-74kg och de kilona är tyvärr inte rena musklerÄr alltså ganska hyfsat smal och normal lång. Har handled på ca strax under 17 cm. Hade en SubC på 40mm innan och tyckte den satt skitbra så 44mm med en hel del höjd skrämde mig.
![]()
![]()
Satan, jag är upptäckt. Efter min fejk död har jag blivit klocknörd och lärt mig svenska!Visa ansikte, Steve Jobs?
Har lite taniga handleder så håller mig till 42mm men när det gäller snabb andrahandsförsäljning så känns det som 44mm varianterna byter ägare fortare. Tycker man ska tänka simpelt när det kommer till ens första Panna, less is more och enkelhet framför komplikationer. Hade jag köpt en Panerai idag hade den här legat bra till, nya Raiomir 620 med 1940-boetten (42mm):Tycker Panerai gör många riktigt fina klockor. Jag är själv sugen på en men det känns lite som en djungel.
Har lite dålig koll på vad man borde tänka på med alla olika ref och modeller. Jag tycker både Radomir och Luminor är snygga.
Tänkte bara kolla vilken ref är det man borde sikta på om man vill ha en "standard"?
Hur är det att sälja dessa senare? Vet att vissa går snabbt på köp och sälj medan andra är kvar länge (kan ju självklart bero på fel pris ibland)...
Ber om ursäkt om det finns en bättre tråd att ta dessa frågor i.
OkejHar lite taniga handleder så håller mig till 42mm men när det gäller snabb andrahandsförsäljning så känns det som 44mm varianterna byter ägare fortare. Tycker man ska tänka simpelt när det kommer till ens första Panna, less is more och enkelhet framför komplikationer. Hade jag köpt en Panerai idag hade den här legat bra till, nya Raiomir 620 med 1940-boetten (42mm):![]()
![]()
Den är fin som faan och med nya manuella P1000. Tycker det dock är en tight match mot automatkusinen med P4000, 620.. Du och jag har ju varsin manuell Luminor redan, att matcha med en Radomir med ett fräscht automatverk vore inte helt fel...Måste skrika lite....
VILL HA 574!