• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försökte läsa denna i lugn och ro idag på dagen. Rätt trevlig info som gömmer sig bland vintagebilderna.
image.jpg

Jag var väldigt orolig över storlek innan jag gav mig på Panerai, är 184 cm lång, väger runt 73-74kg och de kilona är tyvärr inte rena muskler :) Är alltså ganska hyfsat smal och normal lång. Har handled på ca strax under 17 cm. Hade en SubC på 40mm innan och tyckte den satt skitbra så 44mm med en hel del höjd skrämde mig.

Naturligtvis är Paneraierna stora men det är ju lite poängen med dem. Nu när jag till slut slog till så tycker jag klockan sitter skitbra trots att den är hög o tung. Tänkte posta några bilder med lite mer avstånd för att få lite perspektiv. Kanske hjälper någon som är rädd att Panerai är alldeles för stora, tycker det ser ganska bra ut!

Photo on 07-10-15 at 13.19.jpg
Photo on 07-10-15 at 13.19 #2.jpg

Jag var väldigt orolig över storlek innan jag gav mig på Panerai, är 184 cm lång, väger runt 73-74kg och de kilona är tyvärr inte rena muskler :) Är alltså ganska hyfsat smal och normal lång. Har handled på ca strax under 17 cm. Hade en SubC på 40mm innan och tyckte den satt skitbra så 44mm med en hel del höjd skrämde mig.

Naturligtvis är Paneraierna stora men det är ju lite poängen med dem. Nu när jag till slut slog till så tycker jag klockan sitter skitbra trots att den är hög o tung. Tänkte posta några bilder med lite mer avstånd för att få lite perspektiv. Kanske hjälper någon som är rädd att Panerai är alldeles för stora, tycker det ser ganska bra ut.

Ja, jag tycker den ser kanon ut. Trevligt, speciellt eftersom jag har smala handleder jag också och är grymt sugen på en Panerai som nästa klocka. :)

Naturligtvis är Paneraierna stora men det är ju lite poängen med dem. Nu när jag till slut slog till så tycker jag klockan sitter skitbra trots att den är hög o tung. Tänkte posta några bilder med lite mer avstånd för att få lite perspektiv. Kanske hjälper någon som är rädd att Panerai är alldeles för stora, tycker det ser ganska bra ut!

Ser bra ut. Jag var orolig också för det. Men tyckte att 42mm satt bäst på mig..

Flyger, helt klart.

Ser ju hur bra ut som helst!!

En klar favorit på Watchout 2015 va denna Panerai PAM616 Carbotech 47mm 1950 med ett P.9000 verk
Det som är coolt är att inget case blir det andra likt alla blir unika.
Sen att det enligt rykten även kommer att patineras över tid, hur det kommer att se ut om det skulle vara så blir kul att se.
Prislappen ligger på ca $18.400 så den landar nog på 150-155.000 sek inte den billigaste men heller inte den vanligaste.
Det är ingen LE eller SE så jag tror inte att den blir ett galet premium pris som på typ 382 Bronzo.

WATCHOUT_2015_053.jpg

WATCHOUT_2015_052.jpg

WATCHOUT_2015_051.jpg

WATCHOUT_2015_049.jpg

Senast ändrad:
Tycker Panerai gör många riktigt fina klockor. Jag är själv sugen på en men det känns lite som en djungel.
Har lite dålig koll på vad man borde tänka på med alla olika ref och modeller. Jag tycker både Radomir och Luminor är snygga.
Tänkte bara kolla vilken ref är det man borde sikta på om man vill ha en "standard"?
Hur är det att sälja dessa senare? Vet att vissa går snabbt på köp och sälj medan andra är kvar länge (kan ju självklart bero på fel pris ibland)...
Ber om ursäkt om det finns en bättre tråd att ta dessa frågor i.

Tycker Panerai gör många riktigt fina klockor. Jag är själv sugen på en men det känns lite som en djungel.
Har lite dålig koll på vad man borde tänka på med alla olika ref och modeller. Jag tycker både Radomir och Luminor är snygga.
Tänkte bara kolla vilken ref är det man borde sikta på om man vill ha en "standard"?
Hur är det att sälja dessa senare? Vet att vissa går snabbt på köp och sälj medan andra är kvar länge (kan ju självklart bero på fel pris ibland)...
Ber om ursäkt om det finns en bättre tråd att ta dessa frågor i.
Har lite taniga handleder så håller mig till 42mm men när det gäller snabb andrahandsförsäljning så känns det som 44mm varianterna byter ägare fortare. Tycker man ska tänka simpelt när det kommer till ens första Panna, less is more och enkelhet framför komplikationer. Hade jag köpt en Panerai idag hade den här legat bra till, nya Raiomir 620 med 1940-boetten (42mm):
image.png
image.png

Har lite taniga handleder så håller mig till 42mm men när det gäller snabb andrahandsförsäljning så känns det som 44mm varianterna byter ägare fortare. Tycker man ska tänka simpelt när det kommer till ens första Panna, less is more och enkelhet framför komplikationer. Hade jag köpt en Panerai idag hade den här legat bra till, nya Raiomir 620 med 1940-boetten (42mm):
image.png
image.png
Okej :)
Ja den är riktigt fin :)

Tillbaka
Topp