• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Närmar mej sakta men mej mitt första panna-köp och jag har siktat in mej på en av Radomirmodellerna, frågan är nu vara vilken?
Jag älskar den cleana-looken på pam210
pam210.jpg

så detta är nog favoriten just nu.

Pam183 känns inte heller så dum
pam183.jpg

(lånade bilder)

Gillar inte riktigt att det står black seal på tavlan, men kanske skulle vara kul med sekundvisare?
Detta är så jävla svårt! :)

Har ni några andra vassa förslag eller tankar kring detta?

En annan fråga, badar ni med era radomirs? Och är det isf gummit på som gäller?

Jag har min på OEM JV band...kommer inte bada med den heller

Närmar mej sakta men mej mitt första panna-köp och jag har siktat in mej på en av Radomirmodellerna, frågan är nu vara vilken?
pam210.jpg

pam183.jpg

(lånade bilder)

Gillar inte riktigt att det står black seal på tavlan, men kanske skulle vara kul med sekundvisare?

Jag stör mig på att det inte är hacking på sekunden. Iom det är det för mig en utseendefråga

pam210.jpg

pam183.jpg

(lånade bilder)

Om du tar den övre, hur gör du då din espresso som ska dra 25-30 sekunder? Jag skulle inte klara många dagar utan sekundvisare och jag tycker den är ren då datum saknas. Iofs ger datum en viss balans. Det låter som att du tycker bäst om den övre utan sekund och jag kan inte göra annat än förstå dig. Jag gillar båda men tror du blir mest nöjd om du följer din instinkt och väljer den övre utan sekundvisare. Black Seal är snyggt var det än sitter. Jag badar med min Radiomir. Köp 26 mm bredd på gummi till en Luminor 47 mm. Då passar det till en Radiomir 45 mm.
image.jpeg

Köp 26 mm bredd på gummi till en Luminor 47 mm. Då passar det till en Radiomir 45 mm.
image.jpeg

Tack för grymt svar! Och grattis till en riktigt läcker pjäs.
Är ett stort fan av att ha datum på klocka så är lite inne på en pam388 också, men bärs den mkt högre än dom två andra alternativen jag tagit upp?

Tack för grymt svar! Och grattis till en riktigt läcker pjäs.
Är ett stort fan av att ha datum på klocka så är lite inne på en pam388 också, men bärs den mkt högre än dom två andra alternativen jag tagit upp?
Det finns en fin pam00388 i säljtråden. Ett tips bara. Jag har inte provat de modeller du visar, men generellt är manuella verk utan komplikationer de tunnaste.

Jag har börjat fundera lite på en Panna men frågan är vilken. Gillar 44mm Luminor boetten med borstning fast inte så hög (manuell?) och helst sandwich tavla, finns det något sådan ref?

Jag har börjat fundera lite på en Panna men frågan är vilken. Gillar 44mm Luminor boetten med borstning fast inte så hög (manuell?) och helst sandwich tavla, finns det något sådan ref?
Är egentligen bara 233 som MJ nämner och 275 som gäller då, iaf om det ska vara stål. Båda är dock dyra modeller med komplikationer. Annars finns ju titanvarianter..

Snygg! Vad mäter den på höjden? Går in under manchetten?

Kul, har missat den referensen, funkar det bra med titanen? Rep tålighet osv?
Titan är lite känsligare mot repor, har dock bara lyckats repa den en gång, om man bortser från alla märken man får insidan på luggarna när man byter band :)
Finns annars en stålvariant, PAM 560. Ligger en ute på Köp&Sälj för 45k.

Titan är lite känsligare mot repor, har dock bara lyckats repa den en gång, om man bortser från alla märken man får insidan på luggarna när man byter band :)
Finns annars en stålvariant, PAM 560. Ligger en ute på Köp&Sälj för 45k.

Hur tycker du den kändes på armen? Titan alltså.

Sitter och konstaterar att mitt gummi från www.horusstraps.com är av usel kvalitét. Kostade ca 2k och har efter en veckas användning börjat släppa färg och se slitet ut samt att det drar till sig damm och är betydligt mer matt än det ser ut på säljbilderna. Blä.
image.jpeg

Tillbaka
Topp