111?Vilken panna är mest lik 911? 911 är förbannat snygg men är lite över min budget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
111?Vilken panna är mest lik 911? 911 är förbannat snygg men är lite över min budget
Varit inne på 111 (och 112) tidigare men fastnade för visarna på 911
Visarna är det som jag verkligen gillar på 911. Stör mig lite på de spinkiga varianterna på min 112Varit inne på 111 (och 112) tidigare men fastnade för visarna på 911
Jag håller med. Synd att det finns så få luminor eller radiomir med andra visare än svarta.Visarna är det som jag verkligen gillar på 911. Stör mig lite på de spinkiga varianterna på min 112
Svårt val... 112 är snygg med! Känns som jag hittar en ny panna att sukta efter varje veckaVisarna är det som jag verkligen gillar på 911. Stör mig lite på de spinkiga varianterna på min 112
Jag gillar min som 17! Passar i alla kläder och till alla kläder.Svårt val... 112 är snygg med! Känns som jag hittar en ny panna att sukta efter varje vecka
(PAM560 & PAM422)
Har fortfarande inte bestämt mig för om jag verkligen behöver ha 2st pannor.
Same same but different, typ.
#keep
(PAM560 & PAM422)
(PAM560 & PAM422)
(PAM560 & PAM422)
(PAM560 & PAM422)
Tänkte snarare mot 372 i så fall. För att en gång för alla ta död på frågan 422 vs 372.Byt ut 560 mot någon trevlig radiomir!
Skulle behöva hjälp att faställa modell på denna... för mig ser det ut som en 112 men jag dubbelkollar gärna med er.
Jag tycker det ser ut som en PAM112 med painted ocksåYes, 112 med målad tavla
Då var man rätt på det självJag tycker det ser ut som en PAM112 med painted också
Paneri, bra grejer det!Då var man rätt på det själv
Synd att säljaren hade noll koll
Sitter riktigt snygg!
( PAM422 ). Testar originalgummi. Den är rolig denna klocka, 3 olika foton ger 3 helt olika uttryck på tavlan.
Sitter riktigt snygg!
OEM Asso är svårslaget!
Titan har extremt bra trycktålighet och är därför optimalt att använda till dykarklockor, det är säkert därför.Är i Italien på semester och hade ett par minuter över i Florens. Var så klart tvungen att titta in i Panera-butiken. Frågade efter BMG modellen då jag varit nyfiken på den länge och aldrig sett den i butik. De hade precis fått in ett exemplar och lät mig klämma. Måste säga att den var blankare än jag hade trott och även lättare. Lite besviken att de håller fast vid titan-bakboett, den hade gärna fått vara i samma material som resten av boetten.
Hyfsat vanligt förekommande fenomen inom Panerai-communityt; tycker för egen del det är fullständigt larv. Den eventuella värdeskillnaden torde vara synnerligen försumbar och det är mycket riktigt lätt att köpa nytt igen..Jag brukar ju för övrigt aldrig använda mina originalband, har en fix idé att spara dem i nyskick oavsett klocka. Det gör ju lite skillnad på värdet om/när man tröttnar på klockan och ska sälja vidare.
Är det onödigt att spara på det kanske? De blir ju mysiga när de är inslitna och man kan ju alltid köpa nytt igen. Minns däremot inte vad de kostar.
Håller med @Palenkovich .. speciellt med en så vanlig modell som 422. Gör väl någon tusenlapp skillnad max. Njut av banden om du gillar de. Jag kör inte originallädret till 911 .. men det är för att jag gillar mina andra band mer.
Kommer den med det där? Min 422 kom med asso med vikta kanter.
Jag brukar ju för övrigt aldrig använda mina originalband, har en fix idé att spara dem i nyskick oavsett klocka. Det gör ju lite skillnad på värdet om/när man tröttnar på klockan och ska sälja vidare.
Är det onödigt att spara på det kanske? De blir ju mysiga när de är inslitna och man kan ju alltid köpa nytt igen. Minns däremot inte vad de kostar.
Kommer man in på Panerai-gtg:s om man är lite sugen på en 38mm Due eller är det kört?
”Min vän” längtar också tills Due 38mm släpps hos AD. @Ernesto har lovat att hålla koll och meddela när dessa finns tillgängliga, eller hur?Med dina stockar till armar är du given!
Jodå, klart du ska hänga med på gtg