Faktiskt helt sinnes hur du kunde åka på repan genom att skrapa klockan mot trä.Nope, men den är ju väldigt ytlig, syns bara i vissa vinklar. Har beställt diamantpasta för att polera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Faktiskt helt sinnes hur du kunde åka på repan genom att skrapa klockan mot trä.Nope, men den är ju väldigt ytlig, syns bara i vissa vinklar. Har beställt diamantpasta för att polera.
Nope, men den är ju väldigt ytlig, syns bara i vissa vinklar. Har beställt diamantpasta för att polera.
Jag TROR det var då, kan ju ha fel.Faktiskt helt sinnes hur du kunde åka på repan genom att skrapa klockan mot trä.
Hehe, exakt! Får åtgärda det när jag hittar en bra 372.Hade du köpt en 372:a med plexi hade den varit borta nu
Jag tänkte att om jag köper en 372 och äger båda samtidigt så blir det lättare att bestämma sig för vilken av de två som är den optimala pannan.Det är ju en fet duo att ha en 372:a och en 422:a
Är inte alls en dum idé!Jag tänkte att om jag köper en 372 och äger båda samtidigt så blir det lättare att bestämma sig för vilken av de två som är den optimala pannan.
Därefter kan jag ju sälja en av dem. Men just nu orkar jag inte.
Han försöker bara skaffa sympatier med att säga att han har fågelarmar. De är egentligen ganska normalaFast den lille mannen klarade, med råge, att bära upp en 47 mm radiomir så frågan är hur liten han är
Fan @yonsson du får börja ta sämre bilder för jag är rätt så säker på att det inte bara jag som blir grymt sugen på en 422 när man ser dina foton...
( PAM422 ). Är det bara jag som försökt få jobbdagen att passera idag?
Meh, du vet ju redan vilket som är den optimala pannanJag tänkte att om jag köper en 372 och äger båda samtidigt så blir det lättare att bestämma sig för vilken av de två som är den optimala pannan.
Därefter kan jag ju sälja en av dem. Men just nu orkar jag inte.
Ganska svårt att veta när man bara ägt två.Meh, du vet ju redan vilket som är den optimala pannan
Hade ju i ärlighetensnamn bara behövt vara en...Ganska svårt att veta när man bara ägt två.
( PAM422 ). Är det bara jag som försökt få jobbdagen att passera idag?
Använd inte ordet full set och beskriv vad som medföljer istället så blir det lättare.Nerds! När vi pratar fullset och Panerai, vad menas då egentligen? Tycker ni att exempelvos pappkartongen, pristaggen och boettskyddet i plast måste vara med? Vad jag far efter är att ADs ibland inte ger köparen allt. I mitt fall så fick jag inget av ovanstående då jag köpte min första panna (visste då inte att det var något man kanske ville ha). Eller ska man göra det enkelt för sig och säga att fullset bara är klocka, box, cert och ev verktyg eller annat som följer med som tillbehör?
Nerds! När vi pratar fullset och Panerai, vad menas då egentligen? Tycker ni att exempelvos pappkartongen, pristaggen och boettskyddet i plast måste vara med? Vad jag far efter är att ADs ibland inte ger köparen allt. I mitt fall så fick jag inget av ovanstående då jag köpte min första panna (visste då inte att det var något man kanske ville ha). Eller ska man göra det enkelt för sig och säga att fullset bara är klocka, box, cert och ev verktyg eller annat som följer med som tillbehör?
Absolut, så borde man göra. Jag försökte dock starta någon teoretisk diskussion och komma fram till vad som anses vara ett fullset.Använd inte ordet full set och beskriv vad som medföljer istället så blir det lättare.
Om vi pratar samlare och/eller samlarobjekt så har du nog rätt. Frågan är om detsamma gäller någon sketen instegsmodell som inte ska ingå i en samling....?Jag tror inte att det är så enkelt när vi pratar Panerai och fullset.
Riktiga Paneristi vill ha allt. Jag har för att tom nåt klistermärke med nån streckkod och modellbeteckning är viktigt.
Boettskyddet i plast är viktigt som fan
Lycka till!Absolut, så borde man göra. Jag försökte dock starta någon teoretisk diskussion och komma fram till vad som anses vara ett fullset.
Tack. Det kan behövas.Lycka till!
Ytterkartongen ska väl egentligen aldrig ens visas för kund.
Då är det skitsamma oavsett märke men på ett klockforum gissar jag att alla klockor hör till nån form utav samling.Om vi pratar samlare och/eller samlarobjekt så har du nog rätt. Frågan är om detsamma gäller någon sketen instegsmodell som inte ska ingå i en samling....?
För att ju nördigare folk är ju mer skitnödiga blir de.Tack. Det kan behövas.
Hur kommer det sig att den i Paneraikretsar blivit så viktig då kan man fråga sig?
Absolut men det är ju skillnad mellan en brukarsamling av "billiga" pannor och en samling av rariteter.Då är det skitsamma oavsett märke men på ett klockforum gissar jag att alla klockor hör till nån form utav samling.
Jag personligen skulle vilja ha fullset även vid köp av g-shock.
Värdet på objektet har ingen större betydelse, för mig spelar känslan av att allt är med en stor roll.
Väldigt santFör att ju nördigare folk är ju mer skitnödiga blir de.
I min värld är fullset = träbox, svart pappbox, cert, manual, eventuell skruvmejsel, spänne/länk som följde med klockan och klocka. Sen om stickers, kartonglåda, boettskydd, pristagg osv är med är det såklart inget minus, men inget jag värderar särskilt högt.Nerds! När vi pratar fullset och Panerai, vad menas då egentligen? Tycker ni att exempelvos pappkartongen, pristaggen och boettskyddet i plast måste vara med? Vad jag far efter är att ADs ibland inte ger köparen allt. I mitt fall så fick jag inget av ovanstående då jag köpte min första panna (visste då inte att det var något man kanske ville ha). Eller ska man göra det enkelt för sig och säga att fullset bara är klocka, box, cert och ev verktyg eller annat som följer med som tillbehör?