• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Börjat bli ett gäng :)
Grämer mig som fan över att jag sålde dragspelsgummit som jag köpte i Paneraibutiken i NY i julas dock.

2D789B35-A49E-4EFD-BA5A-107563174496.jpeg

Nerds! När vi pratar fullset och Panerai, vad menas då egentligen? Tycker ni att exempelvos pappkartongen, pristaggen och boettskyddet i plast måste vara med? Vad jag far efter är att ADs ibland inte ger köparen allt. I mitt fall så fick jag inget av ovanstående då jag köpte min första panna (visste då inte att det var något man kanske ville ha). Eller ska man göra det enkelt för sig och säga att fullset bara är klocka, box, cert och ev verktyg eller annat som följer med som tillbehör?

Nerds! När vi pratar fullset och Panerai, vad menas då egentligen? Tycker ni att exempelvos pappkartongen, pristaggen och boettskyddet i plast måste vara med? Vad jag far efter är att ADs ibland inte ger köparen allt. I mitt fall så fick jag inget av ovanstående då jag köpte min första panna (visste då inte att det var något man kanske ville ha). Eller ska man göra det enkelt för sig och säga att fullset bara är klocka, box, cert och ev verktyg eller annat som följer med som tillbehör?
Använd inte ordet full set och beskriv vad som medföljer istället så blir det lättare. ;)

Jag tror inte att det är så enkelt när vi pratar Panerai och fullset.
Riktiga Paneristi vill ha allt. Jag har för att tom nåt klistermärke med nån streckkod och modellbeteckning är viktigt.
Boettskyddet i plast är viktigt som fan ;)

Jag tror inte att det är så enkelt när vi pratar Panerai och fullset.
Riktiga Paneristi vill ha allt. Jag har för att tom nåt klistermärke med nån streckkod och modellbeteckning är viktigt.
Boettskyddet i plast är viktigt som fan ;)
Om vi pratar samlare och/eller samlarobjekt så har du nog rätt. Frågan är om detsamma gäller någon sketen instegsmodell som inte ska ingå i en samling....?

Om vi pratar samlare och/eller samlarobjekt så har du nog rätt. Frågan är om detsamma gäller någon sketen instegsmodell som inte ska ingå i en samling....?
Då är det skitsamma oavsett märke men på ett klockforum gissar jag att alla klockor hör till nån form utav samling.
Jag personligen skulle vilja ha fullset även vid köp av g-shock.
Värdet på objektet har ingen större betydelse, för mig spelar känslan av att allt är med en stor roll.

Då är det skitsamma oavsett märke men på ett klockforum gissar jag att alla klockor hör till nån form utav samling.
Jag personligen skulle vilja ha fullset även vid köp av g-shock.
Värdet på objektet har ingen större betydelse, för mig spelar känslan av att allt är med en stor roll.
Absolut men det är ju skillnad mellan en brukarsamling av "billiga" pannor och en samling av rariteter.
För egen del (jag är ingen fin-samlare) skulle jag nöja mig även om boettskydd och ytterkartong var borta men cert, box, verktyg vill jag ha med.

I min värld är fullset = träbox, svart pappbox, cert, manual, eventuell skruvmejsel, spänne/länk som följde med klockan och klocka. Sen om stickers, kartonglåda, boettskydd, pristagg osv är med är det såklart inget minus, men inget jag värderar särskilt högt.

Men jag håller med @yonsson om att det är bättre om man bara skriver vad som är med istället. Blir inga missförstånd då

Tillbaka
Topp