Det är klart att 422 är grejen. Det är lika klart att jag måste skaffa ett gymkort om jag någon gång vill kunna bära upp den.Det är klart. 422 is tha shit
För jag gissar att Panerai bärs så förbannat stort som jag är rädd för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är klart att 422 är grejen. Det är lika klart att jag måste skaffa ett gymkort om jag någon gång vill kunna bära upp den.Det är klart. 422 is tha shit
Den bärs faktiskt inte så stort. Har du testat någon irl?Det är klart att 422 är grejen. Det är lika klart att jag måste skaffa ett gymkort om jag någon gång vill kunna bära upp den.
För jag gissar att Panerai bärs så förbannat stort som jag är rädd för?
Ja det där bandet ska sitta på en Luminor och följer med LuminormodellFörjäkla skönt band men är det ok på en luminor?
Vad tycker ni?
Jag har provat ett par pannor under en 10-min check hos AD under en resa, men då jag inte hade någon koll på märket så flög det mesta över huvudet på mig. Men när jag nu fått upp intresset för just Panerai lite mer är jag jäkligt sugen att prova på lite när jag är tillbaka i vardagen. Dock goda nyheter att de inte bärs helt kopiöst stort!Den bärs faktiskt inte så stort. Har du testat någon irl?
Jag har provat ett par pannor under en 10-min check hos AD under en resa, men då jag inte hade någon koll på märket så flög det mesta över huvudet på mig. Men när jag nu fått upp intresset för just Panerai lite mer är jag jäkligt sugen att prova på lite när jag är tillbaka i vardagen. Dock goda nyheter att de inte bärs helt kopiöst stort!
Tack för bilderna, jag måste nog prova innan jag har totaldissat 47mm! Mina handleder är runt 17 och relativt platta, vilket borde göra att jag kan bära lite större. Vi får se, jag lovar att hålla er uppdaterade!
44mm PAM560 vs 47mm PAM422 på 18cm handled. Är en 47mm liten? Nej! Är den bekväm? Absolut! Man får ta storleken med stilen. Gillar man det ena så får man det andra på köpet.
Här är min på högerarm som är 18,5...Tack för bilderna, jag måste nog prova innan jag har totaldissat 47mm! Mina handleder är runt 17 och relativt platta, vilket borde göra att jag kan bära lite större. Vi får se, jag lovar att hålla er uppdaterade!
Ska testa det någon dag. Men spontant gillar jag det blåa...Ja det där bandet ska sitta på en Luminor och följer med Luminormodell
Just på 422 vette tusan dock, känns inte som helt rätt kombo..
Tack! Jag har väldigt svårt för att få ett bra intryck från bilder (t.ex. ser min Heuer Autavia gigantiskt ut på bilder men bra på armen), så det bästa blir nog att ta sig till närmsta AD så fort jag har vägarna förbi!Här är min på högerarm som är 18,5...
När finns 1048 hos AD?Man vet att det är du @Ernesto som beställer klockor när ni tar in PAM01048
Tack för bilderna, jag måste nog prova innan jag har totaldissat 47mm! Mina handleder är runt 17 och relativt platta, vilket borde göra att jag kan bära lite större. Vi får se, jag lovar att hålla er uppdaterade!
Härligt, jag drar ett PMOklart, är på semester. Kollar när jag kommer hem (om två veckor), annars gör jag gärna ett till dig.
När finns 1048 hos AD?
Tack! Jag har väldigt svårt för att få ett bra intryck från bilder (t.ex. ser min Heuer Autavia gigantiskt ut på bilder men bra på armen), så det bästa blir nog att ta sig till närmsta AD så fort jag har vägarna förbi!
När finns 1048 hos AD?
...och där lär den ligga många veckor till .Sen några veckor tillbaka på Krons
Mm, håller med om att den känns helt knas, men om dess existens medför att folk som annars inte hade haft någon Panna har en sådan är det givetvis all for the better.....och där lär den ligga många veckor till .
Skämt åtsido. Jag har testat den förut men var tvungen att klämma på den idag när jag var inne på annat ärende. Jättefin klocka på många sätt, men jag tycker fortf. att proportionerna blir lite lustiga när man krymper en luminor till 40 mm. Men det kanske är en vanesak när man är van vid 44 mm case...
Håller med. Och jag tror, som jag skrev, att man säkert kan vänja sig om man gick med klockan på armen dagligen.Mm, håller med om att den känns helt knas, men om dess existens medför att folk som annars inte hade haft någon Panna har en sådan är det givetvis all for the better..
...och där lär den ligga många veckor till .
Skämt åtsido. Jag har testat den förut men var tvungen att klämma på den idag när jag var inne på annat ärende. Jättefin klocka på många sätt, men jag tycker fortf. att proportionerna blir lite lustiga när man krymper en luminor till 40 mm. Men det kanske är en vanesak när man är van vid 44 mm case...
Haha, nej här vill alla ha (eller kunna bära upp) en 372aFakta är att 1048 är en av Panerais bästsäljande modeller. Så grejen är att vi svenskar inte fattar grejen...
Tänker den egentligen främst till asiater och till de som vill ha en mindre Panerai och inte vill ha en dressad Due.
Fast den lille mannen klarade, med råge, att bära upp en 47 mm radiomir så frågan är hur liten han ärLiten man, små klockor @Ernesto
Om du har fullset så har du gångtest i den medföljande boken.Vad för tidhållning kan man förvänta sig av Panerais in house verk P.9000, är 9s/24h inom ramen för bra?
Fick du bort repan? Ser den inte på bilden.
( PAM422 ). Är det bara jag som försökt få jobbdagen att passera idag?
Nope, men den är ju väldigt ytlig, syns bara i vissa vinklar. Har beställt diamantpasta för att polera.Fick du bort repan? Ser den inte på bilden.
Själv är bäste drängNope, men den är ju väldigt ytlig, syns bara i vissa vinklar. Har beställt diamantpasta för att polera.