• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Absolut men det är ju skillnad mellan en brukarsamling av "billiga" pannor och en samling av rariteter.
För egen del (jag är ingen fin-samlare) skulle jag nöja mig även om boettskydd och ytterkartong var borta men cert, box, verktyg vill jag ha med.
Jag är en nog mera en brukare än en samlare och skulle aldrig köpa nåt som bara får stå orört. Sen har jag nån störning som gör att jag vill spara på allt från skokartonger till boettskydd :sorry:

Orkar inte citera folk denna gång, men såhär:

Allt utom yttersta pappboxen, stickers och möjligen boettskyddet ska vara med för att det ska vara fullset för mig, som @azcii skrev.
Sen har vissa Risti blivit så anala att de anser att även ovanstående tre beståndsdelar ska ingå, men tycker personligen det är löjligt och klart överdrivet (precis som att OEM-banden ska vara orörda).
Jag tänker iaf inte bidra till den hetsen i mitt agerande.

Nerds! När vi pratar fullset och Panerai, vad menas då egentligen? Tycker ni att exempelvos pappkartongen, pristaggen och boettskyddet i plast måste vara med? Vad jag far efter är att ADs ibland inte ger köparen allt. I mitt fall så fick jag inget av ovanstående då jag köpte min första panna (visste då inte att det var något man kanske ville ha). Eller ska man göra det enkelt för sig och säga att fullset bara är klocka, box, cert och ev verktyg eller annat som följer med som tillbehör?
För mig är det viktigaste att certet är stämplat och korrekt ifyllt av AD. Sen kommer ett ordentligt kvitto på servicen om det sägs att det är gjord. Resten är viktigt också, men i underordnad rangordning.

Senast ändrad:
Fick med den på senaste jag köpte från Krons.
”Egentligen” skrev jag, gäller ju många märken att det följer med saker som inte ska till kunden. Tror du Patek ska ges till kund i separat förpackning? Samma med GS, där finns det ett vitt ytterskydd till boxen där det uttryckligen står ”ge ej till kund”, det vill ju alla ha ändå (såklart).

”Egentligen” skrev jag, gäller ju många märken att det följer med saker som inte ska till kunden. Tror du Patek ska ges till kund i separat förpackning? Samma med GS, där finns det ett vitt ytterskydd till boxen där det uttryckligen står ”ge ej till kund”, det vill ju alla ha ändå (såklart).
Det var fasligt vad du gick igång på det...ville väl bara ge ett exempel på att det skickas med ibland. Ingen mer.
Hur det är med Patek vet jag inget om.

Det var fasligt vad du gick igång på det...ville väl bara ge ett exempel på att det skickas med ibland. Ingen mer.
Hur det är med Patek vet jag inget om.
Gick inte igång, säger bara att det troligtvis inte ”ingår” i paketet som ska till kund. Bevisligen följer det ju mer ändå ibland.

Om jag får fortsätta på temat fullset, finns det en nivå över som är viktig för mig. Det är risken att klockan ingår i någon form av bedrägeri eller inhandlad av pengar som hör till ett kriminellt beteende. Det kan vara att klockan är köpt av pengar som inte är redovisade enligt god redovisningssed. En sån klocka vill jag helst inte äga, ännu mindre bidra med pengar till. De som brukar håna den moralen går gärna ihop i grupp och töntförklarar det sättet att tänka, speciellt när tanken kommer till att en klocka kommen ur den svarta marknaden bör kosta mycket mycket mindre. Då får man veta var folk står.

Om jag får fortsätta på temat fullset, finns det en nivå över som är viktig för mig. Det är risken att klockan ingår i någon form av bedrägeri eller inhandlad av pengar som hör till ett kriminellt beteende. Det kan vara att klockan är köpt av pengar som inte är redovisade enligt god redovisningssed. En sån klocka vill jag helst inte äga, ännu mindre bidra med pengar till. De som brukar håna den moralen går gärna ihop i grupp och töntförklarar det sättet att tänka, speciellt när tanken kommer till att en klocka kommen ur den svarta marknaden bör kosta mycket mycket mindre. Då får man veta var folk står.

Dock kanske svårt att få reda på om den gått igenom många led.

Kanske svårt att se på bilderna, men någon som vet vad detta är för band?
03824bb8-64a4-44c5-8432-54b384550d3c (1)_1sjsj.jpg
acb521fe-d0bd-4f27-a398-4de4bb4e0475 (1)_1jksks.jpg

Var in till Krons för att köpa nytt gummi, blev lite smått förälskad i det blåa, de hade också precis fått nyleverans av band så det fanns en del inne. Tänkte att jag delar med mig om det är någon som är på jakt efter något.
fullsizeoutput_2b74.jpeg

SbjaQSzQTbGpqBYANbm%SQ.jpg
Är det samma gummi på din bild som Josh på the watchbox har? Tyckte det såg lite färggladare ut, men det kanske bara är bilden.

(2:30)

Tillbaka
Topp