• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här är variant med länk. Funkar banne mig till precis allt. Sitter som en smäck
20180808_114023.jpg

Otroligt fin den där, överväger starkt!

@yonsson förresten , har du läst storyn om varför "REG. TM." står på framsidan av boettskyddet? Tycker det är ganska kul historia :)
Yes, att de råkade sätta det upp och ner. :)
Trevlig läsning, som alltid när du är igång. En fråga dock angående boetterna, tycker du att de bärs olika och hade du någon ”förutfattad mening” innan du testade klockorna? Är själv intresserad av både 560 och 01312 och känner spontant, dvs uppfattning från bilder i tråden och dylikt, att 560 ligger närmare armen än 01312 eller i ditt fall 422. Stämmer detta eller har jag helt fel?
Som jag skrev så är 560 mycket tunnare, bara 13.5mm jämfört med 17.5mm hos 422. 560 är i princip bara mellanboety dessutom, bakboetten och glaset är väldigt platt. Så absolut, 560 sitter närmare och mer kompakt på handleden precis som Palle skriver.

Trevlig läsning, som alltid när du är igång. En fråga dock angående boetterna, tycker du att de bärs olika och hade du någon ”förutfattad mening” innan du testade klockorna? Är själv intresserad av både 560 och 01312 och känner spontant, dvs uppfattning från bilder i tråden och dylikt, att 560 ligger närmare armen än 01312 eller i ditt fall 422. Stämmer detta eller har jag helt fel?
Alltså. 1312 och 422 är markant olika boetter, fast inte riktigt lika stor skillnad som 560. Min 1359 (samma som 1312) känns närmare handleden än både 605 (mer lik men mer tunn än 422) och 630/416 (samma lika som 560).

Alltså. 1312 och 422 är markant olika boetter, fast inte riktigt lika stor skillnad som 560. Min 1359 (samma som 1312) känns närmare handleden än både 605 (mer lik men mer tunn än 422) och 630/416 (samma lika som 560).
Skulle man få in en 1312 under skjortan ”problemfritt”?, låter tveksamt med de 17,5 som yonsson nämner.

• Like
Reactions: Jax
Skulle man få in en 1312 under skjortan ”problemfritt”?, låter tveksamt med de 17,5 som yonsson nämner.
En 1312 är 16mm och smalnar mycket mot kanterna. Jag har skjortor som funkar och några som inte funkar. Du får prova.

Alltså igen, 422 är inte alls samma sak som 1312.

Bilagor

• IMG_6337.jpg
    IMG_6337.jpg
    91.6 KB · Visningar: 2
Jag var inne och provade 560 (och dess titanbror, och 422) häromsistens. Storleken sett till diametern kändes ok tyckte jag men upplevde den som rejält hög.

Det konstiga är att jag tror det bara ska skilja ca 1 mm mot 216570 som jag normalt bär och den tycker jag sitter limmad på handleden.

Kan kanske varit att jag inte spände bandet tillräckligt. Hur upplever ni andra höjden?

Jag var inne och provade 560 (och dess titanbror, och 422) häromsistens. Storleken sett till diametern kändes ok tyckte jag men upplevde den som rejält hög.

Det konstiga är att jag tror det bara ska skilja ca 1 mm mot 216570 som jag normalt bär och den tycker jag sitter limmad på handleden.

Kan kanske varit att jag inte spände bandet tillräckligt. Hur upplever ni andra höjden?
Höjden på 560 o likn ser jag inte som ett problem alls. Upplever att den sitter riktigt bra och tight.

Tillbaka
Topp