Äntligen är viklåset borta .Skillnad mellan pam 1104 och 104??
Förutom att 104 är en äldre modell ser jag inga andra andra skillnader, finns det andra??
Men i övrigt har jag inte hittat några skillnader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äntligen är viklåset borta .Skillnad mellan pam 1104 och 104??
Förutom att 104 är en äldre modell ser jag inga andra andra skillnader, finns det andra??
Tänkte om det kunde vara någon skillnad på verket..Äntligen är viklåset borta .
Men i övrigt har jag inte hittat några skillnader.
Tänkte om det kunde vara någon skillnad på verket..
Jo. båda är baserade på eta 7750. Det nya har en något längre gångreserv.Har inte 1104 nya urverket Calibre OP XXX
Och 104 Calibre OP III
Min 025 är på Nymans nu för service så jag lär få info angående tavlan när KF:et landar, återkommer med besked!Någon hade läst något om det någonstans, dock obekräftade uppgifter tror jag.
Någon dag ska jag ha en radiomir 40-42mm i guld som dressare... När jag är tillräckligt cool för detMycket av det finaste i paneraivärlden går inte längre att få tag i nytt. Se t. ex. radiomir 231 och 336. Borstat guld på 336:an med polerad bezel är riktigt riktigt svårslaget.
PAM00231
PAM00336
Känns 45 mm helguld för mycket rapp-kung?Någon dag ska jag ha en radiomir 40-42mm i guld som dressare... När jag är tillräckligt cool för det
Har testat en 45 i guld till och från, den funkar utan problem. Hyfsat lite hiphop-vibbarKänns 45 mm helguld för mycket rapp-kung?
The fight is onMin 025 är på Nymans nu för service så jag lär få info angående tavlan när KF:et landar, återkommer med besked!
För övrigt tycker jag du borde prova en 45mm Radiomir. Typ en 609
Haha, 8 dagar slår 3 alla gånger!The fight is on
Kombinerar man det inte med dreadlocks så klarar man sig. Det går att kombinera väldigt mycket, från blått gummi på gym till en fin kostym och svart alligator. Har man samma alligatorskinn på skorna som på armbandet, går det dock lite för långt, även om det också passar i specifika sammanhang.Har testat en 45 i guld till och från, den funkar utan problem. Hyfsat lite hiphop-vibbar
Om det hade varit diskret kanske men det är det inte.Haha, 8 dagar slår 3 alla gånger!
Absolut inte. Mer att jag har en Bronzo på 47mm och känner att jag hellre gärna skulle vilja ha en lite mindre dressare i guld.Känns 45 mm helguld för mycket rapp-kung?
Det förstår jag. Det får inte bli för lika. Just Radiomirerna blir riktigt fina i ädelmetaller med guldet och de rena tavlorna oavsett storlek. Mums så sugen jag blirAbsolut inte. Mer att jag har en Bronzo på 47mm och känner att jag hellre gärna skulle vilja ha en lite mindre dressare i guld.
Fråga @leben , tror han gillade den han hade.Känns 45 mm helguld för mycket rapp-kung?
Synd att 797 är destro, annars hade jag nog skaffat den. Tack för bra bilder och info.Var in och provade lite hos Boutiquen i Lissabon igår. Hade mycket kul inne såsom årets Special Editions av Radiomir. Mums. Tyvärr inga bilder.
Luminor 47 mm provades också. BMG:s tavla är bra läcker men svår att fånga på bild i butiksljus. Härligt blank och skiftandes mellan olika toner av blått beroende på ljus. 47 mm flyger bra även om bild på längre håll glömdes
Fick även lite lektyr till hemresan
Som även synes på andra bilden, släpptes det under SIHH tre nya Luminor Marina med 8-dagars och PR-indikator. PAM 795, 796 och 797. Leverans i september/oktober och ca 7000 euro.
796 menar du?Synd att 797 är destro, annars hade jag nog skaffat den. Tack för bra bilder och info.
Tack för reportaget, även om jag saknade bilder på de Radiomir Special Edition du nämnde. Känns som det är dags att någon köper en BMG snartVar in och provade lite hos Boutiquen i Lissabon igår. Hade mycket kul inne såsom årets Special Editions av Radiomir. Mums. Tyvärr inga bilder.
Luminor 47 mm provades också. BMG:s tavla är bra läcker men svår att fånga på bild i butiksljus. Härligt blank och skiftandes mellan olika toner av blått beroende på ljus. 47 mm flyger bra även om bild på längre håll glömdes
Fick även lite lektyr till hemresan
Som även synes på andra bilden, släpptes det under SIHH tre nya Luminor Marina med 8-dagars och PR-indikator. PAM 795, 796 och 797. Leverans i september/oktober och ca 7000 euro.
Jo jag vet, stort och djupt som de svarta haven. Inte konstigt att det kan skilja en liten prick mellan absolut inte till den ska jag bara ha.@stelah vet du att när man väljer Panerai, då är urvalet stort.
Hur tjock är 127an (Fiddy) jämfört med 372/673, antar att den är lite tjockare?
Vilket verk sitter i ?
Sugen är bara förnamnet !
Tack som fan!Kan inte svara exakta storleksskilnader, men mycket står i länkarna nedan (urverk, tjocklek på glas etc).
https://www.sirpierre.se/2011/01/pam372-vs-pam127.html
http://blog.watchonista.com/blog/panerai-pam127-1950-fiddy-rewiew-analyse
Tack som fan!
336 wow säger jag bara, grymt fin..Mycket av det finaste i paneraivärlden går inte längre att få tag i nytt. Se t. ex. radiomir 231 och 336. Borstat guld på 336:an med polerad bezel är riktigt riktigt svårslaget.
PAM00231
PAM00336