• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

336 wow säger jag bara, grymt fin..
Ja, den blir lite "mjukare" med den lugnare kontrast som den bruna tavlan och det bruna strapset ger. 231 med svart tavla och svart strap är lite mer effektfull mot den blankpolerade boetten då kontasten höjs. Båda har i alla fall matta tavlor. En blank/sunburst-tavla skulle helt förstöra utseendet. Trots att jag har svårt för alla andra guldfärger än gulguld så tycker jag att Panerai är bäst av alla klockmärken på att ta fram en snygg färg på roséguld och rödguld, i jämförelse med Rolex som förstört så den ser ut som koppar. En annan tanke som blir självklar är den gröna färgen på luminovan.

Senast ändrad:
Tack för reportaget, även om jag saknade bilder på de Radiomir Special Edition du nämnde. Känns som det är dags att någon köper en BMG snart ;)
Tittade på och provade 720, 721 och 685 där de två förstnämnda var nya för mig. Sköna pjäser att bära och beskåda så skulle självklart ha ordnat några bilder. Blå visare som på 721 är verkligen mysigt :hungry:

720 har också blå och det finns ett exemplar på Krons :)
Hmm, vilken är då detta?
67F64855-F115-4169-A7CF-921BD3540D70.jpeg

Rätt säker på att det var den jag höll i men när jag googlar finner jag även denna(som bättre stämmer överens med den jag provade avseende bandet)
0EBB9203-48F9-4BC0-94C4-49B7F84C01A6.jpeg

Jag tror jag såg en 685 på Nymans idag?
Ingenting köps förrän jag sålt min 388. Undrar hur mycket jag får för den i inbyte om det nu inte är guld jag vill ha? Jag skulle kunna tänka mig att byta till en annan Radiomir, men en Radiomir ska jag ha men referensnumret får gärna ändra sig. Jag gillar Radiomir väldigt mycket.

• Like
Reactions: kmg
Ingenting köps förrän jag sålt min 388. Undrar hur mycket jag får för den i inbyte om det nu inte är guld jag vill ha? Jag skulle kunna tänka mig att byta till en annan Radiomir, men en Radiomir ska jag ha men referensnumret får gärna ändra sig.
Det kostar inget att fråga, kan jag förtälja.

Det kostar inget att fråga, kan jag förtälja.
Inte just i det ögonblicket kanske, men troligen på sikt. Tyvärr har jag bromsat in lite och avvaktar precis som många andra verkar göra. För drygt 2 år, kanske 3, fanns det en annons här på KS på en Radiomir i ädelmetall. Utpriset låg på 85000 kr, samma nivå som de gjorde på chrono24. Idag begär de minst 120000 kr för samma klocka. Visst, det räcker med en köpare för att man kan hävda att marknadens villkor fungerar, men något är konstigt då prisökningarna många gånger inte har någon substans. Det vore en sak om alla guldgruvor fått slut på guld, men så är det inte. Djupare än så ska jag inte gå in på mina funderingar kring det.

Inte just i det ögonblicket kanske, men troligen på sikt. Tyvärr har jag bromsat in lite och avvaktar precis som många andra verkar göra. För drygt 2 år, kanske 3, fanns det en annons här på KS på en Radiomir i ädelmetall. Utpriset låg på 85000 kr, samma nivå som de gjorde på chrono24. Idag begär de minst 120000 kr för samma klocka. Visst, det räcker med en köpare för att man kan hävda att marknadens villkor fungerar, men något är konstigt då prisökningarna många gånger inte har någon substans. Det vore en sak om alla guldgruvor fått slut på guld, men så är det inte. Djupare än så ska jag inte gå in på mina funderingar kring det.
Substans och substans. Fler har råd att lyxa till det = högre efterfrågan. Och det lär ju inte bli färre miljonärer i världen på lång sikt.

Substans och substans. Fler har råd att lyxa till det = högre efterfrågan. Och det lär ju inte bli färre miljonärer i världen på lång sikt.
Vi får se. Köper de för dyra klockor kommer de inte att vara miljonärer så länge samtidigt som 1 miljon blir mindre värd hela tiden. Då kommer antalet 900000 kronors krösusar bli fler. Koncentrationen av pengar finns i färre händer nu än på 80-talet. Nu blev det OT.

Jag tror snarare det är så att många säljare överprisar sina klockor för att det inte för dem något om de inte blir av med dem.
Så tror jag också att det är. Jag följer några objekt och ser att de inte säljs. När/Om jag blir riktigt seriös och vet att jag fullföljer ska jag pruta 40000 kr på dem. Någon kanske jag kan få för att de börjat tappa hoppet.

Priset känns ju rätt, men skrämmande när den haft så många ägare på kort tid :D
Repor på bezeln är det enda jag kan komma på som talar emot den egentligen. Även om det inte är någon big deal.
Kassa foton gör den nog svårsåld. Har man inte något emot bruksspår så är det ju bara att köra. Stör man sig på bezeln så är det ju bara att ploppa den och polera upp den.

;)
Ingenting köps förrän jag sålt min 388. Undrar hur mycket jag får för den i inbyte om det nu inte är guld jag vill ha? Jag skulle kunna tänka mig att byta till en annan Radiomir, men en Radiomir ska jag ha men referensnumret får gärna ändra sig. Jag gillar Radiomir väldigt mycket.
Bara kasta ut den på köp o sälj ;) borde gå för mer än vad de ger i inbyte.

Priset känns ju rätt, men skrämmande när den haft så många ägare på kort tid :D
Repor på bezeln är det enda jag kan komma på som talar emot den egentligen. Även om det inte är någon big deal.
Det är frågan om den klockan bara haft otur med ägare bara eller om det är något med den som gör att den säljs vidare? Det går väl att få tag i de flesta ägare och fråga? Annars kanske de ser att den är liten och tänker, en Panerai är stor och ska stor vara och därför säljer den. Folk verkar knappt veta vad de köper. Ibland blir man förvånad. Det jag kan se så ser allt ok ut med servicepapper etc, men det som är svårt att avgöra på bilderna är om den är fulpolerad. Är det inga rundande kanter kanske Nymans kan göra underverk och du få ner priset? Det kan också vara så att den modellen är en av de sista som kom innan nästa generation inhouseverk kom och att den här anses tjock i förhållande till de som säljs nya idag? Jag vet inte, bara en teori.

Den senaste 388 som jag känner till såldes för 44000 kr här på KS, men det känns som de har sjunkit i pris i takt med att listpriset gått upp. Jo det är olika, till 388:ans fördel :D
Då vet du ju svaret. Inbyte är aldrig bra, bättre att sälja innan och pruta med cash i handen.

Vad är egentligen grejen med denna PAM392?
Var intresserad av den när den såldes i december, och då hade den redan haft ett gäng ägare här på forumet. Sedan dess är det typ 5 pers ytterligare som ägt den! Vilar det en förbannelse över den eller vad är grejen?
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-marina-pam392.96792/

392 är för tjock jämfört med sina andra proportioner. Folk tror att de köper en liten klocka bara för att de totalt hänger upp sig på "42". Min 47mm sitter bättre.

Citerar mig själv nu..

Haha! Ser ju nu att den har 3 ATM!! Det är ju ynkligt. Redig krona och allt men knappt tillräckligt tät för regn?!
Då går den ju bort direkt..
Andas.

:)

Vi har betat av det där några vändor här och nu är det ganska många av nördarna i tråden som börjar se förbi den biten och se storheten i Due.

Tillbaka
Topp