• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är säkert helt fel ute @Palenkovich och du kan ha rätt, jag tycker bara det har varit positiva tongångar i tråden på sistone runt just detta ämnet. Så det är kanske dags för någon form av poll. :)

Hand upp *endast* de som kan tänka sig att köpa en Due.

Min hand är uppe, som panna nummer 3-4 nånstans. :pompus: Alltså, om det bara rör sig om stilen och vattentätheten. För jag vill ha en av 42/38-modellerna är typ 45mm.

Har jag missat något här det är väl samma boett på dessa och borde således sitta lika.
Båda 45 mm ena 8 dagar kontra 3 dagar.
Jag kanske är helt ute och hojar:confused:
609 är väl manuell precis som 424:an jag länkade till. Dessa två är sannolikt lite tunnare än 388 i och med att de inte har rotorn som drar upp klockan. Sen har de inget datum, men det tror jag inte bygger något. 388 och 609 är 45 mm, 424 är 47 mm. Boetten lär vara densamma.

609 är väl manuell precis som 424:an jag länkade till. Dessa två är sannolikt lite tunnare än 388 i och med att de inte har rotorn som drar upp klockan. Sen har de inget datum, men det tror jag inte bygger något. 388 och 609 är 45 mm, 424 är 47 mm. Boetten lär vara densamma.
Har jag missat något här det är väl samma boett på dessa och borde således sitta lika.
Båda 45 mm ena 8 dagar kontra 3 dagar.
Jag kanske är helt ute och hojar:confused:
Höjden (eller känslan av höjden) skiljer sig! De automatiska känns bulligare, även om det bara är någon mm som skiljer.

Vad är egentligen grejen med denna PAM392?
Var intresserad av den när den såldes i december, och då hade den redan haft ett gäng ägare här på forumet. Sedan dess är det typ 5 pers ytterligare som ägt den! Vilar det en förbannelse över den eller vad är grejen?
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-marina-pam392.96792/
Hög som ett hus vilket gör att den sitter väldigt dåligt.
Sen har gummit och putsduk försvunnit sedan jag ägde den.

Höjden (eller känslan av höjden) skiljer sig! De automatiska känns bulligare, även om det bara är någon mm som skiljer.
Jag har provat både 388 och sen köpte jag då 609 och en dealbreaker för mig var just höjden. Det är nog verkligen inte så mycket i mm, men klockorna har helt olika känsla på armen och sitter väldigt olika.
För min del satt inte 388 tillräckligt bra helt enkelt, den kändes för topptung.

D3783B6A-B17A-4617-9E88-5365111EC7B4.jpeg
Jag rappar vidare med 511, Panna i guld funkar förvånansvärt bra, jag har även haft samma PAM231 (Rad i rosé) som nämns tidigare och har bara gott att säga, dock låg prisbilden då runt 80’

Andas.
:)
Vi har betat av det där några vändor här och nu är det ganska många av nördarna i tråden som börjar se förbi den biten och se storheten i Due.
Nu ska vi inte glömma att det är ganska få som faktiskt har provat Due-modellerna. Jag är en av dem och jag gillar dem inte. De som hittills verkar gilla dem antingen säljer Panerai eller kollar till sina flickvänner (verkar det som).

Tillbaka
Topp