Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eehh, a little wishful thinking perhaps...och nu är det ganska många av nördarna i tråden som börjar se förbi den biten och se storheten i Due.
Vad tycker ni om 676?
Har tidigare varit inne lite på 392 men denna är inte så dum kanske? Är ute efter 42mm Luminor. Aldrig haft en Panerai innan.
https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/pam00676po/panerai-luminor-due-42mm-p1000
Jo jag vet, men jag tänkte "ingen regel utan undantag" måste komma nån gång.Då vet du ju svaret. Inbyte är aldrig bra, bättre att sälja innan och pruta med cash i handen.
Du är inte en av dem.Eehh, a little wishful thinking perhaps
Så vad bör man betala för en 388 idagslägetDen senaste 388 som jag känner till såldes för 44000 kr här på KS, men det känns som de har sjunkit i pris i takt med att listpriset gått upp. Jo det är olika, till 388:ans fördel
Tack för dina svar.Prova en 44mm vanlig Luminor, exempelvis 560. Tycker du att den är åt helvete för stor, prova 1392.
Hehe..Du är inte en av dem.
... och här sitter jag med ett par Panerai som jag skulle vilja ta bort subsekunden på.Tack för dina svar.
@Jerico hörde av sig ang sin 560 han har till salu. Det enda jag egentligen saknar på den är subsekunden!
Jag tror man ska betala mellan 38000 och 44000 beroende på skick och om de är servade eller inte. Kanske prutar man ner 1000 kr eller är tyst och istället får med flera straps som är värda mer än prutvärdet. Hellre smuttvärde än pruttvärde.Så vad bör man betala för en 388 idagsläget
Således är 609 - 8 days ett bättre val än 388 - 3 days om prisbilden är densamma?? Dum fråga kanske..Borde väl gå att uppskatta ett pris om man jämför med denna? Visserligen inte såld men ändå.
https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-black-seal-pam00609.96654/
Helt åt helskotta olika ser jag nu.
I slutändan tror jag det handlar om vilken klocka du tycker sitter bäst och ger största wow-känslan.Således är 609 - 8 days ett bättre val än 388 - 3 days om prisbilden är densamma?? Dum fråga kanske..
Det går inte att ha den här diskussionen utan att skogens konung får göra entré: https://klocksnack.se/threads/paner...forumet-måndag-morgon-dags-för-skambud.93214/Således är 609 - 8 days ett bättre val än 388 - 3 days om prisbilden är densamma?? Dum fråga kanske..
Har jag missat något här det är väl samma boett på dessa och borde således sitta lika.I slutändan tror jag det handlar om vilken klocka du tycker sitter bäst och ger största wow-känslan.
609 är väl manuell precis som 424:an jag länkade till. Dessa två är sannolikt lite tunnare än 388 i och med att de inte har rotorn som drar upp klockan. Sen har de inget datum, men det tror jag inte bygger något. 388 och 609 är 45 mm, 424 är 47 mm. Boetten lär vara densamma.Har jag missat något här det är väl samma boett på dessa och borde således sitta lika.
Båda 45 mm ena 8 dagar kontra 3 dagar.
Jag kanske är helt ute och hojar
Tack, för klargörandet..609 är väl manuell precis som 424:an jag länkade till. Dessa två är sannolikt lite tunnare än 388 i och med att de inte har rotorn som drar upp klockan. Sen har de inget datum, men det tror jag inte bygger något. 388 och 609 är 45 mm, 424 är 47 mm. Boetten lär vara densamma.
609 är väl manuell precis som 424:an jag länkade till. Dessa två är sannolikt lite tunnare än 388 i och med att de inte har rotorn som drar upp klockan. Sen har de inget datum, men det tror jag inte bygger något. 388 och 609 är 45 mm, 424 är 47 mm. Boetten lär vara densamma.
Höjden (eller känslan av höjden) skiljer sig! De automatiska känns bulligare, även om det bara är någon mm som skiljer.Har jag missat något här det är väl samma boett på dessa och borde således sitta lika.
Båda 45 mm ena 8 dagar kontra 3 dagar.
Jag kanske är helt ute och hojar
Hög som ett hus vilket gör att den sitter väldigt dåligt.Vad är egentligen grejen med denna PAM392?
Var intresserad av den när den såldes i december, och då hade den redan haft ett gäng ägare här på forumet. Sedan dess är det typ 5 pers ytterligare som ägt den! Vilar det en förbannelse över den eller vad är grejen?
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-marina-pam392.96792/
Jag har provat både 388 och sen köpte jag då 609 och en dealbreaker för mig var just höjden. Det är nog verkligen inte så mycket i mm, men klockorna har helt olika känsla på armen och sitter väldigt olika.Höjden (eller känslan av höjden) skiljer sig! De automatiska känns bulligare, även om det bara är någon mm som skiljer.
Nu ska vi inte glömma att det är ganska få som faktiskt har provat Due-modellerna. Jag är en av dem och jag gillar dem inte. De som hittills verkar gilla dem antingen säljer Panerai eller kollar till sina flickvänner (verkar det som).Andas.
Vi har betat av det där några vändor här och nu är det ganska många av nördarna i tråden som börjar se förbi den biten och se storheten i Due.
Lite brukar finnas.Brukar det finnas prutmån om man köper hos AD? Tänker på någon av modellerna PAM560 eller PAM590.
https://klocksnack.se/threads/panerai-pam560.96754/Brukar det finnas prutmån om man köper hos AD? Tänker på någon av modellerna PAM560 eller PAM590.
Där var det stor prutmån Eller ja, färdigprutat.
Vad ska du ha den till? Ska du bära den, hade du tänkt?
Är det att kasta pengarna i sjön att köpa en 643, de verka ligga på typ 55 begagnade.
Det är planen. Ganska stor skillnad mot min 422, kan bli en kul duo.Vad ska du ha den till? Ska du bära den, hade du tänkt?
Är det att kasta pengarna i sjön att köpa en 643? De verka ligga på typ 55 begagnade.