• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haha, då var du före mig med det ökända ebay-assot
De är väl alla från Kina? Är även de från Spanien egentligen kinesiska? Hursomhelst nöjd med mina so far.

image.jpg

Har suttit och tittat en del i den här tråden och blivit jäkligt sugen på en panna. Problemet är att alla dessa reffar gör mig mest yr. Har ganska smala handleder (16,5-17 cm) men ganska platta. Verkar som en del av dom moderna reffarna är lite tunnare? Är lite rädd att det ska bli som en kloss på handleden. Är intresserad av en modernare panna med sandwich och subsekund helst. Vintagestuket är inte riktigt min grej. Den kantigare boetten känns som den faller mig i smaken mest. Sitter på en sub 114060 just nu,men börjar klia i fingrarna efter nåt annat. Får man nåt vettigt runt 50k? Tack på förhand och hoppas ni har en trevlig helg!
Mvh/
Jimmy

Har suttit och tittat en del i den här tråden och blivit jäkligt sugen på en panna. Problemet är att alla dessa reffar gör mig mest yr. Har ganska smala handleder (16,5-17 cm) men ganska platta. Verkar som en del av dom moderna reffarna är lite tunnare? Är lite rädd att det ska bli som en kloss på handleden. Är intresserad av en modernare panna med sandwich och subsekund helst. Vintagestuket är inte riktigt min grej. Den kantigare boetten känns som den faller mig i smaken mest. Sitter på en sub 114060 just nu,men börjar klia i fingrarna efter nåt annat. Får man nåt vettigt runt 50k? Tack på förhand och hoppas ni har en trevlig helg!
Mvh/
Jimmy
Det låter som att du vill ha en 1392.

Det låter som att du vill ha en 1392.
Exakt nåt åt det hållet! Är skillnaden stor mellan 42mm kontra 44? Är inte rädd för lite större klockor så länge det inte ser larvigt ut. Folk sa ju innan man köpte subben att den var klossig och stor men jag tycker inte alls den är stor,snarare tvärtom. Storleken är ju beroende på ens egna preferenser...

Självklart skulle det vara fantastiskt fint om man fick testa en på armen innan man bestämmer sig om nån skulle känna sig hugad över en fika el liknande. :)

Självklart skulle det vara fantastiskt fint om man fick testa en på armen innan man bestämmer sig om nån skulle känna sig hugad över en fika el liknande. :)
Det kan vi nog ordna nån dag, vad jag vet finns tre olika storlekar luminor :)
Vad säger @Moorflax och @Savagear114?

Tillbaka
Topp