• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena
jag ger fan upp :(, på riktigt

efter alla om och men, we are sorry, tut mir leid..... så skulle klockfan ha levererats förra fredagen.
Men då de inte kontaktade mig som de skulle innan den skickades så kunde jag inte garantera att jag skulle vara hemma vid leveransen.
Det som hände då var att klockan skickades tillbaka till Richmont i Holland för de ville inte att klockan skulle vara kvar hos transportören över helgen.

Vi kom överrens i tisdags att klockan kunde levereras till min hemaddress idag och att jag skulle bli lovad att de skulle ringa innan leverans.
Så jag valde att jobba hemifrån idag och väntade på leverans som skulle ske innan 12:00. Timmarna går och går men det är ingen som ringer, kl 15:00 kontaktar jag Richmont och frågar var klockan är, då säger han i luren att den redan blivit levererad.......va i helvete tänker jag då....... Sen läser han upp namnet på den som tagit emot den och då förstår(efter ett tag) jag att det är far min som tagit emot klockan. Kan tillägga att mina föräldrar bor i Göteborg, de har alltså skickat #=()¤/&=)(¤&#=)¤(& till Göteborg.......

När jag skickade in klockan till dem i somras så gjorde jag det ifrån Göteborg men har i mail och per telefon meddelat jag bor i stockholm och de försäkrade mig om att de skulle skicka den hit, men se på fan.

Nu får jag vänta i några veckor till på att få klockan, vill inte att någon transportfirma hanterar klockan igen. Dessutom så måste jag arrangera att någon är hemma hos mina föräldrar när de skall hämta upp och att jag skall vara tillgänglig när de skall leverera. Kom ihåg att den 4:e gången, ja 4:e, skriver det igen den 4:e gången jag skickade in den var v.28 :confused::depressed::rage::nailbiting::hungover:

Det enda dem säger är we are sorry, this is not what our service should be, thi...., it.......

Tjena
jag ger fan upp :(, på riktigt

efter alla om och men, we are sorry, tut mir leid..... så skulle klockfan ha levererats förra fredagen.
Men då de inte kontaktade mig som de skulle innan den skickades så kunde jag inte garantera att jag skulle vara hemma vid leveransen.
Det som hände då var att klockan skickades tillbaka till Richmont i Holland för de ville inte att klockan skulle vara kvar hos transportören över helgen.

Vi kom överrens i tisdags att klockan kunde levereras till min hemaddress idag och att jag skulle bli lovad att de skulle ringa innan leverans.
Så jag valde att jobba hemifrån idag och väntade på leverans som skulle ske innan 12:00. Timmarna går och går men det är ingen som ringer, kl 15:00 kontaktar jag Richmont och frågar var klockan är, då säger han i luren att den redan blivit levererad.......va i helvete tänker jag då....... Sen läser han upp namnet på den som tagit emot den och då förstår(efter ett tag) jag att det är far min som tagit emot klockan. Kan tillägga att mina föräldrar bor i Göteborg, de har alltså skickat #=()¤/&=)(¤&#=)¤(& till Göteborg.......

När jag skickade in klockan till dem i somras så gjorde jag det ifrån Göteborg men har i mail och per telefon meddelat jag bor i stockholm och de försäkrade mig om att de skulle skicka den hit, men se på fan.

Nu får jag vänta i några veckor till på att få klockan, vill inte att någon transportfirma hanterar klockan igen. Dessutom så måste jag arrangera att någon är hemma hos mina föräldrar när de skall hämta upp och att jag skall vara tillgänglig när de skall leverera. Kom ihåg att den 4:e gången, ja 4:e, skriver det igen den 4:e gången jag skickade in den var v.28 :confused::depressed::rage::nailbiting::hungover:

Det enda dem säger är we are sorry, this is not what our service should be, thi...., it.......
Lider med dig. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. :depressed:

image.jpeg
image.jpeg
Var oxå på Nymans för nån vecka sen o provade 512an....men tycker ljuset är svårt i butiken...mycket spottar.....inte ett normalt rum direkt....men måste nog ha en 512 snart :D

Känns inte riktigt Panerai med grönt armband om man frågar mig.....kunde 512 levereras med ett normalt band istället???? Om du frågade?
Det gröna finns i panerais kalalog. Det kan köpas till alla modeller. Ligger på 4'.

Tycker att det lyfter klockan rejält. Coolt och sticker ut.
Går säkert att få med svart/brunt band.

tullen ligger bara på några tior, momsen däremot ligger på 25%, som du kan stöta på ifall du har otur. Sedan finns det andra sätt att ta in den utan att råka ut för moms men det är upp till dig ifall du vill riskera det.

Aa, sant.

Däremot hitta jag denna annons från samma säljare(som numera inte finns kvar på forumet, cachad på google)

http://webcache.googleusercontent.c...1443484867/View+All+&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=se

Är inte det där lite väl billigt för en red sub? Jag har inte så jättebra koll på de där modellerna

Aa, sant.

Däremot hitta jag denna annons från samma säljare(som numera inte finns kvar på forumet, cachad på google)

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-nB-VexI324J:www.network54.com/Forum/207673/thread/1443484867/last-1443484867/View+All+&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=se

Är inte det där lite väl billigt för en red sub? Jag har inte så jättebra koll på de där modellerna

En trött rödsub men fortfarande billig.
Rimligt är 8,5-10k usd .

Är lite sugen på en radiomir 183 vad har ni för tankar om den? För tunn och platt? 10 ATM funkar de att ta ett dopp med? Är j...igt sugen på att Tudor subben får lämna och in med en sån men få vill jag gärna att den ska kunna agera owg isåfall. Vad kostar de att serva en sån?
Trevlig helg på er :)

Ohoj kära KS "paneristas"!

Jag har blivit väldigt sugen på en Panerai, från att ha nästintill avskytt utseendet till att blivit förälskad...så nu är det bara att välja modell..men fasiken vad svårt det är! Finns enormt många och de är så små skillnader mellan dem. Har läst på en del och läst denna mastiga tråd och kommit fram till dessa sex skönheter...
Ge mig gärna era åsikter och tankar om dessa. Då jag vet att jag har flipparsjukan så är det bra om det inte är en modell som är väldigt svårsåld, så det får ni gärna varna för isåfall..

Ordning uppifrån:564, 537, 390, 590 005 och 001
image.png

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png

Senast ändrad:
Ohoj kära KS "paneristas"!

Jag har blivit väldigt sugen på en Panerai, från att ha nästintill avskytt utseendet till att blivit förälskad...så nu är det bara att välja modell..men fasiken vad svårt det är! Finns enormt många och de är så små skillnader mellan dem. Har läst på en del och läst denna mastiga tråd och kommit fram till dessa fem skönheter...ge mig gärna era åsikter och tankar om dessa. Då jag vet att jag har flipparsjukanoch så är det bra om det inte är en modell som är väldigt svårsåld, så det får ni gärna varna för isåfall..

Den enda jag personligen skulle undvika är den första med power reserve-indikator. Det är inte Panerai för mig (och jag tycker tavlan tappar symmetri).
Mitt val hade utan större tvekan varit 390. :)

Har kommit fram till att pam 380 är nog min nästa klocka. Hur har jag kunnat missa den :-/ vilken skönhet. Nån som äger en sån här på KS och vill flippa ;)
Här kommer en bild stulen från nätet
image.jpeg

Tillbaka
Topp