• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ohoj kära KS "paneristas"!

Jag har blivit väldigt sugen på en Panerai, från att ha nästintill avskytt utseendet till att blivit förälskad...så nu är det bara att välja modell..men fasiken vad svårt det är! Finns enormt många och de är så små skillnader mellan dem. Har läst på en del och läst denna mastiga tråd och kommit fram till dessa sex skönheter...
Ge mig gärna era åsikter och tankar om dessa. Då jag vet att jag har flipparsjukan så är det bra om det inte är en modell som är väldigt svårsåld, så det får ni gärna varna för isåfall..

390 är onekligen oerhört fin, och "clean" är ju mellannamnet på hur många vill ha Panerais tavlor. Personligen vill jag dock ha åtminstone subsekund. Är synnerligen nöjd med min 590.. Ny på marknaden utanför USA 2015, så ännu inte helt lätt att få tag på. Torde således vara safe vad gäller andrahandsvärde och flippbarhet...
Inte tillgänglig nu, men ligger några bilder här och var nyligen i tråden..

Jag har blivit väldigt sugen på en Panerai, från att ha nästintill avskytt utseendet till att blivit förälskad...så nu är det bara att välja modell..men fasiken vad svårt det är! Finns enormt många och de är så små skillnader mellan dem. Har läst på en del och läst denna mastiga tråd och kommit fram till dessa sex skönheter...
Ge mig gärna era åsikter och tankar om dessa. Då jag vet att jag har flipparsjukan så är det bra om det inte är en modell som är väldigt svårsåld, så det får ni gärna varna för isåfall..

Ordning uppifrån:564, 537, 390, 590 005 och 001
image.png

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
390!!!

Ordning uppifrån:564, 537, 390, 590 005 och 001
image.png

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
Är löjligt nöjd med min 005a. 590 är sjukt fin hade gärna haft en. Sedan är 183an och 574an något jag skulle vilja komplettera upp med.

Om det är som du säger att du har flipparsjukan ska du utan tvekan försöka få tag på en 390 den kommer inte att rasa i pris
utan snarare kunna stiga då det är en Boutique Edition och det kommer inte att vara en svårsåld panerai.
Den har även ett förflutet som plåster på såren klocka för alla Paneristi som inte fick sig en av dom 300st Pam360 "BBQ" tilldelad, den släpptes i samband med Paneristi.com's 10 års jubileum.
Det blev sååååå dålig stämning efter att Pam360 släpptes. Dom handplockade köparna av Paneristi.com (ägare o mod's) blev givetvis glada men dom som inte vart utvalda vart riktigt sura och började ifrågasätta hur tilldelningen hade gått till... ""varför fick han o inte jag.. bla bla"" det blev en del personliga påhopp och sen när några började flippa till ett galet premium pris redan efter någon vecka. Listpriset va $6.700 och flipparna tog allt från $20-25.000 då blev det J..ligt dålig stämning. Panerai kände väl att dom måste få ut något mer för att stilla känslorna lite så dom släppte en Boutique Edition PAM390 2000st som inte marknadsfördes stort som en ny referens utan mer på Paneristi.com och man kunde beställa den via Panerais egna butiker.
Pam360 får inte säljas eller annonseras om köpes fortfarande på paneristi.com

Mmmmmmmummmmma
Vill haaaaaa

(Snodd bild)
image.jpg
Ruggigt fin. Måste erkänna att sub-modellerna är den del av Pannorna jag har överlägset minst koll på då jag aldrig trott mig vara intresserad av dem. Börjar dock krypa sig på..
Precis som Radomir för övrigt gjort, ytterligare något jag tidigare aldrig trodde jag skulle intressera mig för. Precis som hela Panerai gjort, något jag för ett par år sen aldrig ens skulle övervägt.. Om det är något som växer på en är det ta mig fan Panerai! :D

Jag skriver ett inlägg här med, jag har aldrig ägt en panna , men jag har länge varit sugen på att testa.
Det jag är mest sugen på är en Radiomir ,helst med bara timme/minut.,så billig som möjligt ,helst kring 25-30k , beg. såklart. Vad och vad köper jag ?

Lite kul med Panerai för min del. Helt plötsligt hittar man en modell som kändes sval för några månader sedan som helt plötsligt är superhet.

Just nu är pam024 i mitt blickfång.
Någon som har/haft en och kan beskriva hur den bärs.....

Lite kul med Panerai för min del. Helt plötsligt hittar man en modell som kändes sval för några månader sedan som helt plötsligt är superhet.

Har haft två, en A-serie och en D. Känns mindre än "vanliga" luminorer pga bezeln vilken i sin tur glappar men det kanske är åtgärdat. Jag upplevde att kvaliteten, åtminstone på A, var rätt sugig. Men det var väl ett generellt problem pre-vendome.

Jag skriver ett inlägg här med, jag har aldrig ägt en panna , men jag har länge varit sugen på att testa.
Det jag är mest sugen på är en Radiomir ,helst med bara timme/minut.,så billig som möjligt ,helst kring 25-30k , beg. såklart. Vad och vad köper jag ?

Jag har också spanat lite på Panna som nästa klockköp men inte hittat något vettigt för under 33-35. Ibland dyker det upp billigare på c24 men det verkar mest vara Ferrari ed och de föll inte mig i smaken. Det är nog bara att spara.

Har haft två, en A-serie och en D. Känns mindre än "vanliga" luminorer pga bezeln vilken i sin tur glappar men det kanske är åtgärdat. Jag upplevde att kvaliteten, åtminstone på A, var rätt sugig. Men det var väl ett generellt problem pre-vendome.
Fan, den ser ju sjukt välbyggd och stabil ut

Fan, den ser ju sjukt välbyggd och stabil ut

Personligen tycker jag både 24 och 25 är rätt tråkiga, samma vattentäthet som en vanlig luminor som dom helt enkelt slängt på en dykring på och 24an brukar se rätt dassig ut efter ett par år, 25 lite bättre, jag skulle satsa på en PAM243 om man vill ha Submersible....stenhård!

dsc1020webkv3.jpg

dsc1022webif2.jpg

Senast ändrad:

Den är lite tyngre än en vanlig bettarini44, och bygger aningen mer på höjden.
Jag diggar den skarpt men flipparsjukan kom emellan.

Gammal iphone3gs bild.

Personligen tycker jag både 24 och 25 är rätt tråkiga, samma vattentäthet som en vanlig luminor som dom helt enkelt slängt på en dykring på och 24an brukar se rätt dassig ut efter ett par år, 25 lite bättre, jag skulle satsa på en PAM243 om man vill ha Submersible....stenhård!

dsc1020webkv3.jpg

dsc1022webif2.jpg

PAM 243 är rätt tjock och sitter lite klumpigt på handleden. (Min åsikt). Jag tycker de lite större dykarna harmonierar bättre och sitter bättre.

PAM 389

00019707.jpg

PAM 305
00016277.jpg

dsc1020webkv3.jpg

dsc1022webif2.jpg
Kan bara instämma med Masterkiller! Jag är sjukt nöjd med min 243a, använder den i princip som min daily beater.
29nk076.jpg

Tillbaka
Topp