• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

15ACD25C-A329-4AAA-A5C5-A2CEC2AB4DCB.gif
93A490AF-B2CD-4EF5-8447-9FB20AF1A577.jpeg

(560).

Jag hade köpt en 560 (2 visare) eller 510 (med subsekund) från serie Q (2014) eller tidigare så du får sandwich. Då får du 8-dagarsverket för nästan samma peng som de äldre med ETA. Jag störde mig däremot ingenting på att den 560 jag hade inte hade sandwich-tavla.

En dum fråga. Men de ändrade alltså urtavlan fr 2014 och framåt? Jag tycker ju att painted dials är så jäkla snygga.
Jag ångrar fortfarande att jag sålde min liminor base alltså

Yes precis.. Ok, PAM796 kommer nämligen snart med PR-indikator på baksidan och jag kan tänka mig att de släpper fler modeller med samma urverk

tumblr_p2numjEHZt1usl35ao1_1280-678x381.jpg

d68241200c9cb5acc7c56746cf25489c-678x381.jpg
De ligger inte på latsidan när det gäller roliga urverk. Jäkligt smidigt med gångreserven på baksidan, glömsk som man är. Lite onödigt när man har 8-dygns gångreserv däremot. :)

Har efter att fått provat @Moorflax 112:a så har min oro angående storleken på 44mm stillats lite. Kändes inte så stor som jag befarat.
Frågan är nu bara om man ska ha handjagad eller automat?
Hur upplever ni tjockleken på olika modeller? Dom nyare automatverken bygger väl mindre?
Är det stor skillnad på en äldre auto och en mekanisk?
Har ju bara 112:an som referens.

Har efter att fått provat @Moorflax 112:a så har min oro angående storleken på 44mm stillats lite. Kändes inte så stor som jag befarat.
Frågan är nu bara om man ska ha handjagad eller automat?
Hur upplever ni tjockleken på olika modeller? Dom nyare automatverken bygger väl mindre?
Är det stor skillnad på en äldre auto och en mekanisk?
Har ju bara 112:an som referens.
Det är stor skillnad på en 312 och en 1312, och det är stor skillnad på dem och en 112. Så, du måste prova. :)

Som jag sagt många gånger i den här tråden så tycker jag att 1312 och dess likar numera har en perfekt känsla på handleden.

Det är stor skillnad på en 312 och en 1312, och det är stor skillnad på dem och en 112. Så, du måste prova. :)

Som jag sagt många gånger i den här tråden så tycker jag att 1312 och dess likar numera har en perfekt känsla på handleden.
Prova schmova. Man får väl köpa och testa. :D
Vissa är känsligare än andra men jag tycker man ska välja funktioner och utseende framför millimeter. Gillar man klockan så brukar man kunna vänja sig vid de flesta storlekar.

Vissa är känsligare än andra men jag tycker man ska välja funktioner och utseende framför millimeter. Gillar man klockan så brukar man kunna vänja sig vid de flesta storlekar.
Om man köper beg till vettigt pris och är beredd att ta jobbet med att slänga upp en annons, så är det bara att köra. Så tänker jag.

Jag tycker definitivt att det är värt att testa innan man köper, speciellt så här dyra klockor. Det bubblar inte pengar i näsborrarna på mig i alla fall. Jag har definitivt kämpat mig igenom ett antal inte-helt-rätt-klockor för att landa i den samling jag har. Jag brukar inte ångra mycket annat i livet, men några klockköp ångrar jag. :)

Jag tycker definitivt att det är värt att testa innan man köper, speciellt så här dyra klockor. Det bubblar inte pengar i näsborrarna på mig i alla fall. Jag har definitivt kämpat mig igenom ett antal inte-helt-rätt-klockor för att landa i den samling jag har. Jag brukar inte ångra mycket annat i livet, men några klockköp ångrar jag. :)
Jag provar aldrig innan jag köper. Så är det när man bor i GBG, finns inga klockor här. Skulle lika gärna kunnat bo i Botswanas djungel.

Jag har haft min 111:a i 3 månader nu och använt den i stort sett dagligen, antingen på gummi eller canvas. Sub:en och nästan alla andra klockor samlar damm. Tonfisken har jag använt någon gång och SKX:en fick gästspela lite när det skulle bäras sten. Just nu så känns det som att om det ska köpas fler klockor, så blir det en panna till. Vad är det perfekta komplementet till en 111:a?

Jag har haft min 111:a i 3 månader nu och använt den i stort sett dagligen, antingen på gummi eller canvas. Sub:en och nästan alla andra klockor samlar damm. Tonfisken har jag använt någon gång och SKX:en fick gästspela lite när det skulle bäras sten. Just nu så känns det som att om det ska köpas fler klockor, så blir det en panna till. Vad är det perfekta komplementet till en 111:a?

Radiomir med wirelugs eller en submersible borde komplettera rätt bra :)

Vad tycker du är snyggt? Vad lockar dig?

Vad tycker du är snyggt? Vad lockar dig?
Jag går igång på 111:an. Gillar Luminor mest i nuläget. Kanske skulle ha något med Sandwich-tavla som lite kontrast. Kanske lite annan tavelfärg. Vet ej om jag kan bära upp mer än 44 mm, men å andra sidan trodde jag att det skulle kännas för stort från början.

Tillbaka
Topp