Hur stor är chanserna tror ni att 372/422 dyker upp i storlek 44?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad finns det för alternativ när det gäller sandwich i 44 med in-house utan ''8 days'' på tavlan och så man kan se urverket?
Satsa på en 1312, du kommer garanterat att bli nöjd![]()
Fin modell men ''automatic'' texten stör mig väldigt mycket.![]()
Klockren jämförelse.Lika stor chans som att Rolex skulle släppa en ny GMT-Pepsi i stål... Under händer men jag tar det inte för troligt.
Urskön punKlockren jämförelse.![]()
Priset är rimligt eller?Testade för övrigt 390 på Nymans. Gamla bettarinicaset med det läckra dubbelkupade glaset. Gillade skarpt faktisktSynd att man inte är gjord av pengar
![]()
Kommer på mig själv med att sitta och titta på bilderna.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hämtade en PAM292 hos postombudet idag. Jäklar vilken klocka, känner mig helsåld direkt. Min första keramiska klocka, sjukt smidig är den också.
Är det 1.4mm skruvar undertill? Skulle kolla så skruvarna satt men repade en skruv direkt med 1.4mm mejsel. Skitsystem.
Riktigt nöjd men bytet från 47mm stål till 45mm keramik kommer nog kräva några dygns tillvänjning.Kommer på mig själv med att sitta och titta på bilderna.![]()
Mjo typ. Ok typ. Inte sett den live ska sägas så svårt att säga något om skick, men enligt @azcii så var det fint. Man kan nog hitta den lite billigare i europa.
Grattis, den är ju så bra att du inte behöver 422:an längre...Hämtade en PAM292 hos postombudet idag. Jäklar vilken klocka, känner mig helsåld direkt. Min första keramiska klocka, sjukt smidig är den också.
422 sitter väldigt säkert, i alla fall som det känns idag.Grattis, den är ju så bra att du inte behöver 422:an längre...
De där riktigt avskalade tavlorna är ju sjukt coola! Mycket fina bilder på din 292a oxå! Nu börjar det klia i köpnerven igen...![]()
PAM577, 48mm. Vad störd man är. Redan igår kväll började jag fundera på vilka roliga keramiska modeller det finns som är liiite större.![]()
Tack för input.Mjo typ. Ok typ. Inte sett den live ska sägas så svårt att säga något om skick, men enligt @azcii så var det fint. Man kan nog hitta den lite billigare i europa.
Det är därför du inte fått så mycket respons från oss andra. Det är en helt annan prisklass än den som de flesta härinne spelar i.Har varit sugen på en 670 läääänge nu.. Aldrig provat en 47a men efter idag gav det verkligen mersmak.. Så när jag precis såg en 670 på LW hemsida så hoppade det till i bröstet! Tills jag såg priset, 175 för en beggad 2016..![]()
Mycket.
Hade jag kunnat bära upp den där så hade jag skaffat en.![]()
PAM577, 48mm. Vad störd man är. Redan igår kväll började jag fundera på vilka roliga keramiska modeller det finns som är liiite större.![]()
Du behöver en base.![]()
PAM422
![]()
PAM292
![]()
Sjukt olika klockor även om de har vissa gemensamma nämnare.![]()
Jag som kikat på 390 ett tag tidigare kan berätta att Nymans pre-owned är nog det billigaste jag sett.Mjo typ. Ok typ. Inte sett den live ska sägas så svårt att säga något om skick, men enligt @azcii så var det fint. Man kan nog hitta den lite billigare i europa.
Jag tror dock att prutmånen är större på C24.Tack för input.
Verkar ligga vettigt till prismässigt om man kollar C24
Nu vet jag ju inte vad du fick för pannan du bytte in men den låg för 49 här och ligger nu för 50 där. Känns som att deras priser generellt är klart rimligare än hos många andra handlare.Jag som kikat på 390 ett tag tidigare kan berätta att Nymans pre-owned är nog det billigaste jag sett.
Släpp nu sargen och hoppa på tåget!Fin modell men ''automatic'' texten stör mig väldigt mycket.![]()
Affärsidén är enkel. De tar emot inbyten och betalar halvbra för dessa, sen säljer de för ett ok pris. Skär lite emellan. Men framförallt så får de ju nya klockor sålda och bra statistik mot tillverkarna som en bonus. Smart helt enkelt.Nu vet jag ju inte vad du fick för pannan du bytte in men den låg för 49 här och ligger nu för 50 där. Känns som att deras priser generellt är klart rimligare än hos många andra handlare.
Ja, helt klart smart. 49 för en nyservad 390 får väl också anses helt OK.Affärsidén är enkel. De tar emot inbyten och betalar halvbra för dessa, sen säljer de för ett ok pris. Skär lite emellan. Men framförallt så får de ju nya klockor sålda och bra statistik mot tillverkarna som en bonus. Smart helt enkelt.