• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det här är en 45 mm med automatverk. Min handled ca 18 cm. Jag gillar storleken och klockan sitter ordentligt. Det är inte alla manuella som är tunnare tror jag så kolla runt och prova dig fram. Jag gillar också 42 mm manuella, men mer som ett komplement. De är olika klockor och båda är ok. Jag har även provat 47 mm och har tänkt; - Varför inte! Jag gillar de flesta, men eftersom man inte kan/vill köpa alla, välj den som passar i flest lägen.
image.jpeg

Är ny medlem här och försöker scanna av forumet på jakt efter ett nästa klocka.
Hur kan man inte fastna i denna tråden ? Kommer följa tråden intensivt!
Så många modeller som är trevliga, pannan passar nästan till vilken utstyrsel som helst!
Vill även passa på tacka alla som delger kunskap och bilder om märket, fantastiskt!

Som det ser ut nu får jag ha siktet inställt på en annan klocka för stunden pga. priset, men jag ska ha en panna så fort det bara går..
Helt fantastisk klocka! Snodde bilden från något inlägg innan..
Clean!

Bilagor

• 12183863_1692577851028862_2865026921341005312_o.jpg
    12183863_1692577851028862_2865026921341005312_o.jpg
    131.2 KB · Visningar: 90
Så många modeller som är trevliga, pannan passar nästan till vilken utstyrsel som helst!
Vill även passa på tacka alla som delger kunskap och bilder om märket, fantastiskt!

Som det ser ut nu får jag ha siktet inställt på en annan klocka för stunden pga. priset, men jag ska ha en panna så fort det bara går..
Clean!

Välkommen, när man väl ramlat ner i paneraiträsket blir det ofta djupt. Kan inte tänka mig vara utan en Panerai i dagsläget, och då har jag relativt små handleder på 18 cm. Det enda som faktiskt stoppar mig från att slå till på en PAM422 eller PAM372 i dagsläget.

Välkommen, när man väl ramlat ner i paneraiträsket blir det ofta djupt. Kan inte tänka mig vara utan en Panerai i dagsläget, och då har jag relativt små handleder på 18 cm. Det enda som faktiskt stoppar mig från att slå till på en PAM422 eller PAM372 i dagsläget.
Inser detta med! Väldigt lätt förstå dig faktiskt...
Får väl skynda på med skaffa en då .. :)

Har nästan aldrig gummi på min 005a. Men nu så:)

Riktigt skönt gummi dessutom.

image.jpg

Finns det gummi till radomir och de lite smäckrare 574?

Helt fantastisk Panna!

Inser detta med! Väldigt lätt förstå dig faktiskt...
Får väl skynda på med skaffa en då .. :)

Helt fantastisk Panna!

Äsch jag har/hade/på ingång .... :D en 422 är 167cm, och har nästan 18cm handleder och jag tycker inte det ser konstigt ut(högst personligt andra kan tycka att det ser helknas nu... men jag bryr mig inte).
Sen så har jag grymt mycket hår på bröstet med :D

Kör bara!

Äsch jag har/hade/på ingång .... :D en 422 är 167cm, och har nästan 18cm handleder och jag tycker inte det ser konstigt ut(högst personligt andra kan tycka att det ser helknas nu... men jag bryr mig inte).
Sen så har jag grymt mycket hår på bröstet med :D

Kör bara!
Helt rätt. Måste posta wrist shots sen!

Finns detta gummi i 26mm? Har googlat men bara hittat en variant som är mer klumpig och utan "reklam texten" på.
Lånad bild här från KS (hoppas ägaren tycker de är ok)
image.jpeg

Finns detta gummi i 26mm? Har googlat men bara hittat en variant som är mer klumpig och utan "reklam texten" på.
Lånad bild här från KS (hoppas ägaren tycker de är ok)
image.jpeg

Lyfter denna fråga igen,jag har ett gummi 26mm (Panerai) som är lite klumpigt tycker jag och skulle vilja ha ett gummi som ser ut som de på bilden men ska va 26mm. Har googlat massor men inte hittat. Någon som vet om de finns i 26mm?

Vad tror ni om priserna på Panerai i Florens/Italien? Momsen (VAT) är ju inte många procent lägre än i Sverige. Är det kanske bara gråhandlarna som har signifikant lägre priser? Ska dit i nästa vecka.

Hola, igen! Jag bytte till mig en pam005 förra veckan och är helt klart nöjd. Nu till min fundering..Jag fick idag hem ett OEM Asso läder/kalv brunt band och ett viklås som jag beställde av en holländare från Chrono24. Jag betalade 2.400:- för båda och de är oanvända och original (enligt säljaren). Har sett lite bilder på nätet och är lite fundersam kring "originaliteten" kanske kan ni rävar avgöra det?
PS. Den ena "straphållaren har jag medvetet inte använt.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Lyfter denna fråga igen,jag har ett gummi 26mm (Panerai) som är lite klumpigt tycker jag och skulle vilja ha ett gummi som ser ut som de på bilden men ska va 26mm. Har googlat massor men inte hittat. Någon som vet om de finns i 26mm?

Den versionen i 26mm (går från ena änden 26mm och ner till 22mm "taper" dvs. att den smalnar av) ska finnas!
Tror att den heter "MX007BZG" och går att beställa hos Nymans Ur. Klicka på länken och välj storlek.

Panerai 26mm gummi på en 372
DSC_0005-5_zps07e70cb0.jpg

Senast ändrad:
Måste erkänna att jag är lite förälskad i basmodellerna - 000 och 005 (tror jag)... med Panna loggan... tycker den verkligen gör sig.
Minns att på gamla goda gula tiden så fanns det en norrman (BRIO1860) som tatuerade in just den på armen... riktigt coolt faktiskt

20060929_0160.jpg

Clean!

Det är en PAM 372 på ett fletch '04 masters edition armband:
http://corrigia.com/empo2/en/authentic-historical/reborn-1960/188/fletch04-master-s-edition?c=20

Tillbaka
Topp