Så det fanns?
Panerai hade skrivit fel referens på hemsidan men jag grävde lite extra så jag löste det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så det fanns?
Dig kan man lita påPanerai hade skrivit fel referens på hemsidan men jag grävde lite extra så jag löste det.
Panerai hade skrivit fel referens på hemsidan men jag grävde lite extra så jag löste det.
Vad är referensen på det för 24mm ?
Underbart att en ”trådbroder” har koll på hur länge man haft sin första panna. Jag måste nog säga att jag är väldigt nöjd med mitt val och det börja lite smått falla på plats varför det blev denna och inte någon Breitling eller Rolex eller GS som första finklocka,Vackert. Hur går dina tankar om klockan nu när du burit den nån vecka? + & -
Ehrm, hur ska jag tolka detta?
Jag har gått den andra vägen. Testat ett par olika av Omega, Bratte och nån Rolex. Men även Doxa och Oris.Underbart att en ”trådbroder” har koll på hur länge man haft sin första panna. Jag måste nog säga att jag är väldigt nöjd med mitt val och det börja lite smått falla på plats varför det blev denna och inte någon Breitling eller Rolex eller GS som första finklocka,
( ber om ursäkt till några formmedlemar för alla de frågor som inte lett någonstans) de andra klockorna saknade något. Kan inte på rak arm säga vad men av någon anledning ”kramade jag aldrig avtryckarn”. Panerai har något lekfullt i sitt uttryck med de nästan naiva/barnsliga siffrorna i kombination med den väldigt rejäla/maskulina boetten. Den har en jädra närvaro utan att vara blingig och så uppskattar jag hur den totalt ändrar uttryck beroende på vilket läder som sitter på. Från det dressiga svarta till skogshuggargrova bruna lädret. Viss överdrift men jag tror ni fattar. Storleksmässigt känns den perfekt, ser mycket större ut på byrån än på handleden. Handvevad motor som det är måste jag säg att jag uppskattar. Känns som att man ”umgås” mer med sin klocka än en automatare... nörderi.. Enda minuset som spontant dyker upp är att jag saknar datumfunktionen, men jag tänker att man vänjer sig och gör man inte det så går det problemet att lösa..Summa sumarum, väldigt nöjd.
Liknande historia hände mig med Nymans i Västerås.Har en "rolig" historia till er
Var hos Nymans och lämnade in min Pre-A 001 förra veckan för en koll (den tappade lite tid).
Fick samtal idag från Nymans där jag fick höra att klockan är en kopia.
Blev såklart sjukt förvånad då klockan kommer från en betrodd och respekterad säljare i Tyskland. Men inga problem sa jag då jag bara kan skicka tillbaka klockan och få pengarna tillbaka om det är så (även om jag inte tror på det själv).
När jag frågade varför de trodde klockan var en kopia sa de att baklocket saknar "bokstav för årgång" och för att siffrorna på tavlan har "annorlunda font". Enligt deras katalog finns bara två variationer av 001 (A serien och framåt) och 001 Firenzen (med Pre-A font men Firenze på tavlan och Luminova).
Jag informerade de om att detta är en Pre-A 001 som endast tillverkades 1997-1998 precis efter Richemont och Bonati tog över rodret för att testa den italienska marknaden. Nu har jag skickat de massor av information om Pre-A pannor och de ska kika vidare på klockan.
Kul
Har i alla fall informerat de om att den absolut inte får åka ner till Neuchatel för en äkthetskontroll.
Hä bar å åk. Jag håller med dig, pannorna skiljer sig från väldigt många andra märken.Jag har gått den andra vägen. Testat ett par olika av Omega, Bratte och nån Rolex. Men även Doxa och Oris.
Doxa är nog det märke som gjort störst intryck på mig.
Panerai har aldrig varit ett alternativ men det senaste månaderna har suget smugit sig på allt mer. Det känns som att jag måste pröva.
Jag vill inte vara som alla andra, och då känns P helt rätt.
Snyggt! AWstrap?Fan, måste nog sälja den här pga husköp
Pinga vid intresse, lägger annars upp den på K&S inom kort.
Edit: PAM005 i 44mm
Yes!Snyggt! AWstrap?
Nöjd?Watch, my coffee...
Pam390
Ja, verkligen!
Kul! Den sitter bra på dig.Ja, verkligen!
Har haft 372 innan, och siktade faktisk på en likadan igen nu, men måste säga att 390 (trotsa att den är mindre) känns väldigt bra!
Sitter kanon på Ponte Vecchio också...
Ungefär 50% föredrar 372 och 50% föredrar 422 här i tråden. Jag tillhör de första 50%en då jag tycker 372an har en snyggare design.Hallåj allesammans! Jag har idag en PAM000, men har sneglat en tid på 372 samt 422. Först & främst, har någon båda klockorna och skulle vilja göra en side by side?
Annars, har ni egna tankar och åsikter kring vilken ni föredrar? Behöver draghjälp att bestämma mig, tack för hjälp!
Det var en lång ”debatt” mellan 422 och 372 innan jag frågade vilken av de två jag borde köpa. Kontentan var att de flesta här föredrog 422 pga subsekund och pwr-mätare på baksidan.Hallåj allesammans! Jag har idag en PAM000, men har sneglat en tid på 372 samt 422. Först & främst, har någon båda klockorna och skulle vilja göra en side by side?
Annars, har ni egna tankar och åsikter kring vilken ni föredrar? Behöver draghjälp att bestämma mig, tack för hjälp!
Ni 422-förespråkare är bara lite gapigareDet var en lång ”debatt” mellan 422 och 372 innan jag frågade vilken av de två jag borde köpa. Kontentan var att de flesta här föredrog 422 pga subsekund och pwr-mätare på baksidan.
Ungefär 50% föredrar 372 och 50% föredrar 422 här i tråden. Jag tillhör de första 50%en då jag tycker 372an har en snyggare design.
Du lär bli nöjd oavsett tror jag.
Det var en lång ”debatt” mellan 422 och 372 innan jag frågade vilken av de två jag borde köpa. Kontentan var att de flesta här föredrog 422 pga subsekund och pwr-mätare på baksidan.
422 är även vanligare vilket gör att de är lättare att hitta i OK skick för OK pris. Prismässigt skiljer de sig inte så mycket åt. 372 brukar vara något billigare.
Om du googlar 422 vs 372 så hittar du en 5 sidor lång tråd på WUS om ämnet.
Haha! Jag får skratta, eftersom jag inte bestämt mig ännuNi 422-förespråkare är bara lite gapigare
Vadå vi? Jag vill fortfarande ha en 372 också. Enda anledningen att det blev en 422 var att jag hittade en i nyskick för en OK peng.Ni 422-förespråkare är bara lite gapigare
Panerai-Pappa @Palenkovich gillar också 422...Vadå vi? Jag vill fortfarande ha en 372 också. Enda anledningen att det blev en 422 var att jag hittade en i nyskick för en OK peng.
Kommer med största sannolikhet sälja min 292 snart för att börja leta 372 igen.