Panerai 1312
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som flera påpekat; du kan inte få annat än personliga preferenser från folk som i nästan samtliga fall älskar båda modellerna, men av ena eller andra anledningen i skarpt läge skulle välja en viss av de två..Har gått igenom de flesta sökresultaten, så nu försöker jag vända mig hit men det verkar landa i att det just de modellerna går 50-50 bland klockfolket
Om 372 hade haft gångreserv på baksidan så tror jag fler skulle välja den framför 422. Jag tycker däremot att det är tydligt att 422 är mer poppis i dagsläget, utbudet på begmarknaden är väsentligt större på 422 än 372. De flesta 372 man hittar är dessutom den äldre versionen med plexi så jag tycker snarare det verkar som om populariteten på 372 sjönk när de bytte till safirglas, inte tvärt om.Som flera påpekat; du kan inte få annat än personliga preferenser från folk som i nästan samtliga fall älskar båda modellerna, men av ena eller andra anledningen i skarpt läge skulle välja en viss av de två..
Vill du ha med eller utan subsekund?
Har PR-indikatorn någon betydelse för dig?
Vilken av de två är du visuellt mest attraherad av?
Båda är som sagt ypperligt fina modeller och det kan inte bli fel oavsett vilken av dem du väljer.
För er läderhosen älskare, bild från Ponte Vecchio bron. (Bassano del Grappa)Ja, verkligen!
Har haft 372 innan, och siktade faktisk på en likadan igen nu, men måste säga att 390 (trots att den är mindre) känns väldigt bra!
Sitter kanon på Ponte Vecchio också...
Om 372 hade haft gångreserv på baksidan så tror jag fler skulle välja den framför 422. Jag tycker däremot att det är tydligt att 422 är mer poppis i dagsläget, utbudet på begmarknaden är väsentligt större på 422 än 372. De flesta 372 man hittar är dessutom den äldre versionen med plexi så jag tycker snarare det verkar som om populariteten på 372 sjönk när de bytte till safirglas, inte tvärt om.
Precis!Folk kanske är så nöjda med sin 372 med safir att de inte lägger ut den till försäljning
Om 372 hade haft gångreserv på baksidan så tror jag fler skulle välja den framför 422. Jag tycker däremot att det är tydligt att 422 är mer poppis i dagsläget, utbudet på begmarknaden är väsentligt större på 422 än 372. De flesta 372 man hittar är dessutom den äldre versionen med plexi så jag tycker snarare det verkar som om populariteten på 372 sjönk när de bytte till safirglas, inte tvärt om.
Kommer 000 stanna?Hallåj allesammans! Jag har idag en PAM000, men har sneglat en tid på 372 samt 422. Först & främst, har någon båda klockorna och skulle vilja göra en side by side?
Annars, har ni egna tankar och åsikter kring vilken ni föredrar? Behöver draghjälp att bestämma mig, tack för hjälp!
Nej jag vet, och det är dessa personliga preferenser jag försöker väga emellan då båda (för mig) är fantastiska klockor.Som flera påpekat; du kan inte få annat än personliga preferenser från folk som i nästan samtliga fall älskar båda modellerna, men av ena eller andra anledningen i skarpt läge skulle välja en viss av de två..
Vill du ha med eller utan subsekund?
Har PR-indikatorn någon betydelse för dig?
Vilken av de två är du visuellt mest attraherad av?
Båda är som sagt ypperligt fina modeller och det kan inte bli fel oavsett vilken av dem du väljer.
000:an är planerad att stanna, då jag fäst mig vid den och gärna har kvar en 44:a i samlingen.Kommer 000 stanna?
Jag var i samma sits som du och efter över 1 års velande bestämde jag mig för 372. Anledningen var att jag fick mer "wow"-känsla när den satt på min handled.
Samtidigt finns det mycket folk som gillar 422 mer. Tycker du ska testa båda innan du bestämmer dig
Bara en 112 (G). 372 var min andra panna. Nu har jag dock sålt den då jag behövde pengarna till annat. Men jag är säker på att det blir en 372 igen.000:an är planerad att stanna, då jag fäst mig vid den och gärna har kvar en 44:a i samlingen.
372 har jag haft möjlighet att testa, ville knappt ta av mig den, 422:an ar jag inte fått möjlighet att testa ännu.
Hade du någon Panerai sedan innan?
I mitt fall resonerade jag på ett liknande sätt; PR-indikatorn är sjukt cool men inte ett måste. För mig var det subsekunden som avgjorde till 422:ans fördel. Ångrade mig aldrig en sekund, även om jag som sagt tycker 372 är helt underbar också.Nej jag vet, och det är dessa personliga preferenser jag försöker väga emellan då båda (för mig) är fantastiska klockor.
PR-indikatorn är en cool feature, inte mer än så. Sub sec är däremot en vettig feature. JAG GILLAR BÅDA
Snyggt, jag hade samma visa emellan 000 & 112 som jag har nu!Bara en 112 (G). 372 var min andra panna. Nu har jag dock sålt den då jag behövde pengarna till annat. Men jag är säker på att det blir en 372 igen.
Känns vettigt, även så jag har tänkt. Okej, det lutar tyngre åt hitta en 422 nu!I mitt fall resonerade jag på ett liknande sätt; PR-indikatorn är sjukt cool men inte ett måste. För mig var det subsekunden som avgjorde till 422:ans fördel. Ångrade mig aldrig en sekund, även om jag som sagt tycker 372 är helt underbar också.
Båda är hur som helst riktigt jävla bra
Är det en synvilla att 422 har svartare tavla?
560 & 422 . Kompletterar.
Snyggt!Watch, my coffee...
Pam390
Tack...och annan nyans på tavlan.Snyggt!
Som en 112 korv med snyggare visare
.. och 372 dial layoutTack...och annan nyans på tavlan.
Uttrycket är svartare, svårt däremot att säga om det är för att tavlan är mörkare eller om det är för att glaset är tunnare på 560. Skulle tro att det har att göra med glaset.Är det en synvilla att 422 har svartare tavla?
ok spännande. aldrig gjort denna reflektion innan jag såg din bild ovan.Uttrycket är svartare, svårt däremot att säga om det är för att tavlan är mörkare eller om det är för att glaset är tunnare på 560. Skulle tro att det har att göra med glaset.
Båda är hur som helst riktigt jävla bra
Kan det bli pga olika färg på visarna? Jag har aldrig tänkt på detta tidigare!Är det en synvilla att 422 har svartare tavla?
Har lite struligt att finna tuber till min pam329 på https://www.cousinsuk.com/product/0100-to-0180mm-tubes-pins-swiss. Vilka är det som gäller?Till vilken modell? Jag beställde tuber och pinnar från Cousins UK, bandhorn till Radiomir från Watchobsession.
Vet inte ens vad det är för typ av stift så inte lätt att råda.Har lite struligt att finna tuber till min pam329 på https://www.cousinsuk.com/product/0100-to-0180mm-tubes-pins-swiss. Vilka är det som gäller?
Har inte Panerai någon typ av standard på sina stift?Vet inte ens vad det är för typ av stift så inte lätt att råda.
Det finns ju vanliga bandstift, skruvade stift och ”snabb-fäste stift”.Har inte Panerai någon typ av standard på sina stift?
På min är det ”snabb-fäste stift” men det spelar väl ingen roll för tuberna som skall sitta i armbandet?Det finns ju vanliga bandstift, skruvade stift och ”snabb-fäste stift”.