På min är det ”snabb-fäste stift” men det spelar väl ingen roll för tuberna som skall sitta i armbandet?
https://www.cousinsuk.com/product/panerai-style
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På min är det ”snabb-fäste stift” men det spelar väl ingen roll för tuberna som skall sitta i armbandet?
.... läste precis på ett annat forum att tuberna inte fyller någon funktion på den typen av stiftPå min är det ”snabb-fäste stift” men det spelar väl ingen roll för tuberna som skall sitta i armbandet?
Kan ju vara gött att ha tuber ändå. Men visst, stiften skruvas ju inte ut på din typ av stift..... läste precis på ett annat forum att tuberna inte fyller någon funktion på den typen av stift
Tack för hjälpen! Beställer hem ett gäng, känns bättre att köra med tuber så slipper det bli friktion på armbandet från stiften.Kan ju vara gött att ha tuber ändå. Men visst, stiften skruvas ju inte ut på din typ av stift.
Bra shitDouble Trouble #doubleazciishot
Magisk!
Sa någon PAM422 ?
Du menar från SIHH 2018? Här är @azcii bild:Är det någon som har koll på vilka nya klockor som är på väg in? Främst 47mm...
Vad heter rackarungens utan text? Ser ju ut som en klocka från ett mikromärke.
Vad heter rackarungens utan text? Ser ju ut som en klocka från ett mikromärke.
721 tror jag , fanns inne på krons (usel bild)
Rätt av dig.
Plexi tydligen.
Ja, då gillar jag nog 720 bättre.Ibland så! Ren tavla taget till en ny nivå
Double Trouble #doubleazciishot
Brons. Båda är 47. Jag tror den blå är något tunnare?Fantastiskt. Vilken modell är den mindre av dom? Är det guld eller brons?
Vinklar du handleden som honom kan du få en panna att se mindre ut. Sen har han ganska stora handleder, 18.5-19cm har jag för mig
Han har ju lätt 20/21cm handleder. Får 44mm att se ut som 40mm.
Inga dåliga klockor det där..Det var oerhört trevligt att få känna på @azcii s 382:a för första gången live. Det var också riktigt skoj att få jämföra 382 och 671 med varandra IRL.
Sammanfattningsvis väldigt tydliga skillnader mellan 382 och 671, särskilt när man ser dem live sida vid sida.
- 382 har det äldre caset (delas med exempelvis 305) och urverket P.9000.
- 671 har det nya caset (delas med exempelvis 1305) och det uppdaterade och tunnare P.9001. 671:s case är således hyfsat märkbart tunnare.
- Ovanstående gällande caset märks tydligt även på luggarna; 382 har kortare och tjockare luggar, medan 671:s luggar således är smalare och längre.
- Index/lumeplupparna är märkbart större på 671.
- Visarna är märkbart bredare på 671
- Färgnyansen på texten på tavlan skiljer sig de två modellerna emellan
- 382 har aningen större font på texten på tavlan
- Glaset till 382 buktar aningen mer än glaset till 671
Cred för de första två bilderna går till @azcii
Glasbaksida/stålbaksida och små skillnader på urverkVad är skillnaden mellan PAM 111 & 005??
Förutom tavlan.
Sen såklart lite ljusare grön lume vs lite varmare brun lume. Men det ser ju allaDet var oerhört trevligt att få känna på @azcii s 382:a för första gången live. Det var också riktigt skoj att få jämföra 382 och 671 med varandra IRL.
Sammanfattningsvis väldigt tydliga skillnader mellan 382 och 671, särskilt när man ser dem live sida vid sida.
- 382 har det äldre caset (delas med exempelvis 305) och urverket P.9000.
- 671 har det nya caset (delas med exempelvis 1305) och det uppdaterade och tunnare P.9001. 671:s case är således hyfsat märkbart tunnare.
- Ovanstående gällande caset märks tydligt även på luggarna; 382 har kortare och tjockare luggar, medan 671:s luggar således är smalare och längre.
- Index/lumeplupparna är märkbart större på 671.
- Visarna är märkbart bredare på 671
- Färgnyansen på texten på tavlan skiljer sig de två modellerna emellan
- 382 har aningen större font på texten på tavlan
- Glaset till 382 buktar aningen mer än glaset till 671
Cred för de första två bilderna går till @azcii
Tror jag inte på. Jag har 18-18.5mm. Han måste ha brutalt myclet större.Vinklar du handleden som honom kan du få en panna att se mindre ut. Sen har han ganska stora handleder, 18.5-19cm har jag för mig
Det är som balla.... Ser större ut i spegeln och när man tittar på andras......Tror jag inte på. Jag har 18-18.5mm. Han måste ha brutalt myclet större.
Kanske stämmer då, men har för mig att han skrev själv att han har 18.5-19cm.Tror jag inte på. Jag har 18-18.5mm. Han måste ha brutalt myclet större.
Kolla de andra klockorna han kör, typ speedy. Ser pyttesmå ut. En bra ambassadör för Panerai alltså.Kanske stämmer då, men har för mig att han skrev själv att han har 18.5-19cm.
Försökte ta en liknande bild med min 382... Den är ju längre lug-to-lug men 911an är dessvärre i bankfacket. Har precis 18 runt handleden.