Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade en till skillnad tror jag... När jag tittar på bilder tycker jag att timmarkeringarna på vridningen ser större ut på 671.Det var oerhört trevligt att få känna på @azcii s 382:a för första gången live. Det var också riktigt skoj att få jämföra 382 och 671 med varandra IRL.
Sammanfattningsvis väldigt tydliga skillnader mellan 382 och 671, särskilt när man ser dem live sida vid sida.
- 382 har det äldre caset (delas med exempelvis 305) och urverket P.9000.
- 671 har det nya caset (delas med exempelvis 1305) och det uppdaterade och tunnare P.9001. 671:s case är således hyfsat märkbart tunnare.
- Ovanstående gällande caset märks tydligt även på luggarna; 382 har kortare och tjockare luggar, medan 671:s luggar således är smalare och längre.
- Index/lumeplupparna är märkbart större på 671.
- Visarna är märkbart bredare på 671
- Färgnyansen på texten på tavlan skiljer sig de två modellerna emellan
- 382 har aningen större font på texten på tavlan
- Glaset till 382 buktar aningen mer än glaset till 671
Cred för de första två bilderna går till @azcii
Frågade honom, 19cm har han (7.5 inches)Kolla de andra klockorna han kör, typ speedy. Ser pyttesmå ut. En bra ambassadör för Panerai alltså.
Det var oerhört trevligt att få känna på @azcii s 382:a för första gången live. Det var också riktigt skoj att få jämföra 382 och 671 med varandra IRL.
Sammanfattningsvis väldigt tydliga skillnader mellan 382 och 671, särskilt när man ser dem live sida vid sida.
- 382 har det äldre caset (delas med exempelvis 305) och urverket P.9000.
- 671 har det nya caset (delas med exempelvis 1305) och det uppdaterade och tunnare P.9001. 671:s case är således hyfsat märkbart tunnare.
- Ovanstående gällande caset märks tydligt även på luggarna; 382 har kortare och tjockare luggar, medan 671:s luggar således är smalare och längre.
- Index/lumeplupparna är märkbart större på 671.
- Visarna är märkbart bredare på 671
- Färgnyansen på texten på tavlan skiljer sig de två modellerna emellan
- 382 har aningen större font på texten på tavlan
- Glaset till 382 buktar aningen mer än glaset till 671
Cred för de första två bilderna går till @azcii
Vad är det för ref på den i mitten? MYCKET tjusig, ser riktigt clean ut!
736.Vad är det för ref på den i mitten? MYCKET tjusig, ser riktigt clean ut!
Den tavelnyansen, är det samma som på de andra Paneraierna med grön tavla (tex din radiomir du sålde och din 911a)?God morgon på er
PAM382
Nej, det är en liiiite mer saturerad grön på bronzon helt klart tycker jagDen tavelnyansen, är det samma som på de andra Paneraierna med grön tavla (tex din radiomir du sålde och din 911a)?
Liite ljusare är den också tycker jag.Den tavelnyansen, är det samma som på de andra Paneraierna med grön tavla (tex din radiomir du sålde och din 911a)?
382:an är något av en holy grail för mig, fantastiskt fin!God morgon på er
PAM382
Ok, men är det samma nyans på 911an och Radiomiren?Liite ljusare är den också tycker jag.
Det känns det inte som.Ok, men är det samma nyans på 911an och Radiomiren?
Så tre nyanser av grönt?Det känns det inte som.
Yes, sammaOk, men är det samma nyans på 911an och Radiomiren?
Tur för dig. Annars hade du ju varit tvungen att ha en av varje.Yes, samma
Så jäkla tanig ser den inte ut att vara....?
PAM01048
Perfektion på min taniga handled!
Haha ingen aning, ringer nog imorgon och kollar om de inte hört av sig.Tur för dig. Annars hade du ju varit tvungen att ha en av varje.
På tal om dina klockor, hur går det förresten med servicen av din franken ?
Vet att jag frågat tidigare typ 200 sidor bak, men vilken ref?
605Vet att jag frågat tidigare typ 200 sidor bak, men vilken ref?
Så jäkla tanig ser den inte ut att vara....?
Men klockan ser ut att sitta bra.
Dåså. Plattheten är viktigare än omkretsen. Låter som du snart är redo för en 44 mm15.75 - 16.5 beroendes på vart man mäter, men den är platt så ovanifrån ser den bredare ut vilket är bra
Asplund har haft 44mm-Pannor tidigare..Dåså. Plattheten är viktigare än omkretsen. Låter som du snart är redo för en 44 mm