• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grönt och brons går ju asbra ihop :bag:

39945098_247635819229223_5268520954757120000_n.jpg
Hmmm...i fallet ovan kan jag ju bara hålla med!:)

Hahaha 380 är väl att ta det lite för långt :D
Skämt åsido. Jag tycker faktiskt inte att de bör göra fler modeller i brons alls. Låt alla lyckliga själar som lagt vantarna på en få glädjas åt exklusiviteten i det hela ;)
Däremot väldigt nyfiken på vad Pontroué menade med att en ny submersible lär göra debut på nästa SIHH...
Vad finns för "nya tekniker" när det kommer till boettmaterial?
Vi har ju redan BMG, Carbotech, Ceramic, Composite och Brons mm. utöver de "vanliga" metallerna...

Däremot väldigt nyfiken på vad Pontroué menade med att en ny submersible lär göra debut på nästa SIHH...
Vad finns för "nya tekniker" när det kommer till boettmaterial?
Vi har ju redan BMG, Carbotech, Ceramic, Composite och Brons mm. utöver de "vanliga" metallerna...
Mm, har tänkt liknande. BMG är ju sprillans nytt, låt det sjunka in liksom, utöver materialen du nämnde som finns sedan tidigare..

Nu har jag faktiskt aldrig ägt en modern Rolex utan bara en gammal OQ. Men vadå, Rolex är och kommer alltid vara en måttstock!!!!!

Har ändå testat en del pannor, visst dom har suttit bra på handleden men trodde det var bara något jag intalade mig själv när en paneristi glodde på en under tiden man testade den(vågar inte säga att den är stor och groteskt) men när den faktiskt sitter där och man "glömmer" bort att man har en klocka på sig känns den som vilken klocka som helst.
Tag Heuer, Breitling, Hublot och Panerai med föera har stora mått som standard. Här på KS verkar dock väldigt många ha 40mm som måttstock just för att tråkRolex (oftast) håller sig på 40mm och under. Det finns väldigt långa modeller som är över 40mm och ändå sitter bra på handleden.

Estetiskt mycket tilltalande modell. Vi med lite medium till större handleder brukar tycka den känns för liten (japp, helt normalt att tycka 42 är litet i denna tråd :D ), men den sitter väldigt trevligt på smalare handleder.
Med tanke på att jag inte testat den är jag rädd att den bygger för mycket på höjden i förhållande till diametern. Var väldigt nöjd med 1312 som sagt som jag tycker har bra balans i allt! Tänker mig 682 som en 392 eller 1392, eller är jag fel på det?

Tag Heuer, Breitling, Hublot och Panerai med föera har stora mått som standard. Här på KS verkar dock väldigt många ha 40mm som måttstock just för att tråkRolex (oftast) håller sig på 40mm och under. Det finns väldigt långa modeller som är över 40mm och ändå sitter bra på handleden.
Folk borde få in i skallen att det är fler saker än boettens diameter som spelar roll. Men det verkar vara en etablerad ”sanning” att allt över typ 40 mm blir blaffigt.

Folk borde få in i skallen att det är fler saker än boettens diameter som spelar roll. Men det verkar vara en etablerad ”sanning” att allt över typ 40 mm blir blaffigt.
Folk borde köpa klockor de gillar mer och sluta tänka så mycket på vad andra tycker och tänker.

Jag förstår att man vill ha feedback men det känns som att vissa endast gör sina köp efter vad andra tycker. Kanske ekonomiskt smartare men så himla mycket tråkigare.

Hm! Jag tror det finns lite sanning i det, jag är en väldigt smal karl. Och hade jag haft endast en klocka hade jag inte gått över 40mm. Just för att ha mer mångsidighet. Men har man redan en eller fler har man redan mångsidigheten, så tycker jag man ska spela mer löst och köra!

Senast ändrad:
Den här tråden har varit min bane i månader, suktar varje gång jag ser en notis dyka upp, många leenden har beklätt mina läppar utav alla fina klockor, allas varma ton mot varandra. Men för varje dag har suget växt sig större, och idag är det min tur!

1503FC70-DD5C-4C4E-9FCB-56E863DF6662.jpeg

Ni vet alla vart det här är påväg.

42F211F2-0410-4CE6-8AD2-0D9F63D9400B.jpeg

8D8A3441-D1BC-47CD-A706-DF57F077190A.jpeg

Jag kan nu lyckligt kalla mig för en PAM590 ägare! Kunde inte starta helgen på ett bättre sätt.

Ett stort tack vill jag såklart säga till @Ernesto , men också till alla er som gjort det här till ett community jag längtad att vara medlem i.
Åh så jag älskar dessa inlägg. Ett stort grattis till dig för en riktigt fin klocka! Jag hade inte valt den eftersom jag gillar vitare index, men många här föredrar ny ecru så jag är trygg i att du fick den modell du kommer att trivas med, för du har haft den bästa guiden bort från beslutsångest och mot ett nöjt ägande. Jag tror du kommer att bli skitnöjd.

Åh så jag älskar dessa inlägg. Ett stort grattis till dig för en riktigt fin klocka! Jag hade inte valt den eftersom jag gillar vitare index, men många här föredrar ny ecru så jag är trygg i att du fick den modell du kommer att trivas med, för du har haft den bästa guiden bort från beslutsångest och mot ett nöjt ägande. Jag tror du kommer att bli skitnöjd.

Åh! Stort tack! Jag ville ha en brunare / mer vintage feeling på klockan eftersom mina andra är väldigt svarta, så ecru kändes naturligt.

Jag är oerhört nöjd, och tror jag kommer vara det i ett tag framöver!

Den här tråden har varit min bane i månader, suktar varje gång jag ser en notis dyka upp, många leenden har beklätt mina läppar utav alla fina klockor, allas varma ton mot varandra. Men för varje dag har suget växt sig större, och idag är det min tur!

1503FC70-DD5C-4C4E-9FCB-56E863DF6662.jpeg

Ni vet alla vart det här är påväg.

42F211F2-0410-4CE6-8AD2-0D9F63D9400B.jpeg

8D8A3441-D1BC-47CD-A706-DF57F077190A.jpeg

Jag kan nu lyckligt kalla mig för en PAM590 ägare! Kunde inte starta helgen på ett bättre sätt.

Ett stort tack vill jag såklart säga till @Ernesto , men också till alla er som gjort det här till ett community jag längtad att vara medlem i.
Kul och stort grattis. Som nybliven Paneraiägare kan jag bara säga att du hittat rätt. :panerai::D

Med tanke på att jag inte testat den är jag rädd att den bygger för mycket på höjden i förhållande till diametern. Var väldigt nöjd med 1312 som sagt som jag tycker har bra balans i allt! Tänker mig 682 som en 392 eller 1392, eller är jag fel på det?
1392 är rimligt att jämföra med, inte 392. Lite bulligare men ändå ganska tunn.

Tillbaka
Topp