• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora skillnaden är att det uppdaterade verket i 1389 möjliggjort en tunnare klocka, något som faktiskt märks när du har klockorna sida vid sida. Utöver det har du förstås den blå sekundvisaren på 1389. Tror mig märkt att bytet till de uppdaterade boetterna mottagits väl och att de flesta således premierar tex 1389 framför 389.
Med det sagt är både 389 och dess efterträdare sjukt fina modeller, så för mig hade den saknade 1:an i modellbeteckningen inte inneburit en dealbreaker om det var en sjysst deal..

Tack för informativt svar :D då den stora frågan . Vad är en bra deal på den äldre? För mig är det otroligt svårt att avgöra .Vad de nya är "värt" på en 1389

586be73e-80e4-4c40-a1e1-aca0dd5b294c-jpeg.862398

b18f0f1a-801f-4c62-97a5-2f72d9c68b56-jpeg.862399

Provade den i HK och den var riktigt nice.

Det skiljer en hel del i pris faktiskt, troligtvis mest för att 1389 är så ny.

Jo. Precis . Har skummar c24. Men de är ofta överprisade och lämnar en viss prutmån. Man ser ju pannor som ligger här länge!! Trots att det är Myckdt billigare än lägsta på c24 .

Finns ju en fin 47mm titan sub ute för 47.5 som legat osåld länge länge.

Jo. Precis . Har skummar c24. Men de är ofta överprisade och lämnar en viss prutmån. Man ser ju pannor som ligger här länge!! Trots att det är Myckdt billigare än lägsta på c24 .

Finns ju en fin 47mm titan sub ute för 47.5 som legat osåld länge länge.
KS är litet och folk gillar inte äldre oservade klockor.

Under förutsättningarna att urverk och gångreserv inte betyder så mycket, 100m WR duger fint, glasbaksida spelar ingen roll - ser ni någon speciell anledning att ändå inte välja 773 framför den dyrare 560?

Man kan ju tolka det som att det kommer en ny Submersible nästa år i ett nytt material, dvs. inte BMG, Carbotech eller Brons...

"The Submersible stands for the family which can explore new materials. The BMG, the Carbotech, the Bornzo, as we have got so far, and for which we'll be having a new version for next year ...and so on"
Nu har jag också lyssnat, och min tanke efter den här meningen var att ingenting är uteslutet. Jag menar, det finns vanlig 1950 i Carbotech också. Han sa inte 1950 någonstans, tror jag, utan bara "Luminor, Due, Radiomir, Submersible" ... :) Lite konstigt att subbarna inte har sin egen del av hemsidan då.

Under förutsättningarna att urverk och gångreserv inte betyder så mycket, 100m WR duger fint, glasbaksida spelar ingen roll - ser ni någon speciell anledning att ändå inte välja 773 framför den dyrare 560?
Betyder skruvat baklock och skruvade stift något? Om inte så är det bara att köra. Jag är väldigt nöjd med min pam01000. Allt handlar om prioriteringar. Jag tycker att instegsmodellerna ger väldigt mycket panerai för pengarna.
I mitt fall så valde jag att köpa en med moddat ETA-verk och ”öppen 6a” innan de utgick, framför en med inhouse och stängd 6a. Det var viktigt för mig.
Edit: klassiska bandstift tycker jag är kanon så länge det finns ett borrat hål. Vilket finns.

Tillbaka
Topp