• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dubbelvikt asso. Osäker på färgen, ska vara i princip oanvänt och ser så ut. Skulle säga mellanbrunt men kan inte svära då det såg lite ljusare ut på annonsen som @azcii hade ute men det har kanske med ljuset att göra. Det verkar vara riktigt skönt, ser fram emot att kliva in i Paneraiägandet imorgon igen så att man får prova bandet också ;)
Mkt bra val av band! Jag har det ljusare och det är riktigt skönt.

Dubbelvikt asso. Osäker på färgen, ska vara i princip oanvänt och ser så ut. Skulle säga mellanbrunt men kan inte svära då det såg lite ljusare ut på annonsen som @azcii hade ute men det har kanske med ljuset att göra. Det verkar vara riktigt skönt, ser fram emot att kliva in i Paneraiägandet imorgon igen så att man får prova bandet också ;)
Hmm.. Har inte använts sen jag tog bilden..säker på att det inte bara är ljuset?

På tal om straps... Två nya från Mays! Riktigt mjuka och sköna. Ska bli intressant att testa på handleden

20181016_180436.jpg

Fan kom på att jag kommer behöva jiddra med tubes på nya Pannan. Har inte behövt det på min gamla. Någon som har några 26mm liggandes? Annars någon som vet var man hittar enkelt? :)

Fan kom på att jag kommer behöva jiddra med tubes på nya Pannan. Har inte behövt det på min gamla. Någon som har några 26mm liggandes? Annars någon som vet var man hittar enkelt? :)
Det går ju flytta mellan banden. :)
Eller köp ett tiopack på Cousins UK för typ en hundring.

• Like
Reactions: Rey
Fattar inte riktigt. Hela grejen var väl att man hittade massa klockor eller band och att man registrerade dem genom att skriva nummer på banden? Dessa band har senare ”återskapats”, alltså man har tillverkat liknande band och skrivit nummer på?

I så fall, siffrorna borde väl överensstämma med stilen på banden? Verkar inte stämma på hemsidan, 74 är exempelvis återkommande på olika sorters band. Då försvinner ju vitsen liksom.

Fattar inte riktigt. Hela grejen var väl att man hittade massa klockor eller band och att man registrerade dem genom att skriva nummer på banden? Dessa band har senare ”återskapats”, alltså man har tillverkat liknande band och skrivit nummer på?

I så fall, siffrorna borde väl överensstämma med stilen på banden? Verkar inte stämma på hemsidan, 74 är exempelvis återkommande på olika sorters band. Då försvinner ju vitsen liksom.
Japp, egentligen ska det vara så. Dessutom är det två olika nummer på mitt band, 17 och 33. Jag köpte det mest för att jag tyckte att det var snyggt med siffrorna, har redan ett 74-band (Wotancraft som jag köpte från @mårt)

Sen varför siffrorna satt på bandet är fortfarande inte 100% bekräftat om jag förstått det rätt. Vissa säger att det var för att den italienska marinan ville identifiera klockorna på ett enkelt sätt. Andra säger att museumet gjort det i efterhand.

Det där med att det är lite olika är ju att plagiatörerna struntat i detaljerna till förmån för att bara tjäna pengar. Mays är ganska nära originalen ändå.

Det där med att det är lite olika är ju att plagiatörerna struntat i detaljerna till förmån för att bara tjäna pengar. Mays är ganska nära originalen ändå.
Mårt du kanske kan hjälpa mig.. Jag minns att jag var inne på en hemsida där de hade listat massor av vintage straps med siffror MED bilder. Vet du vilken jag menar?

Tillbaka
Topp