• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu så...
image.jpeg

Skulle personligen inte göra det. Hellre fullset (paneristis är sjuka samlare) för några tusen mer..
Ok, verkar även som att extralädret som ingick vid köp är med. Frågan är vad det som saknas är värt om man skulle köpa till det i efterhand?
Verkar som att detta saknas:
Yttre kartongbox
Extra plexi
Verktyg för byte av band
Stickers

Ok, verkar även som att extralädret som ingick vid köp är med. Frågan är vad det som saknas är värt om man skulle köpa till det i efterhand?
Verkar som att detta saknas:
Yttre kartongbox
Extra plexi
Verktyg för byte av band
Stickers

Instämmer i det snoozarn säger. Du kan få bättre för några tusen mer.

@snoozarn Nu har det gått en vecka och jag har gjort dagliga mätningar på min 510:a (P.5000 8 days) å här kommer resultatet på tidshållningen, detta är snabba mätningar i timegraphen dock.
Dag 1. +8
Dag 2. +6
Dag 3. +8
Dag 4. +8
Dag 5. +2
Dag 6. +5
Dag 7. +3
Dag 8. +3
Sedan var det dags att dra upp klockan igen då detta var på en laddning :)
Om jag ska spekulera så borde det gå att regulera in den lite tätare än den är nu när avvikelserna är relativt konstanta.
Dock ska man komma ihåg att COSC certifiering är mycket tuffare än mina mätningar som är gjorda med tavla upp och tavla vertikalt under dessa dagar men jag är nöjd med den tidshållningen, speciellt när kraften från fjädrarna avtar under dessa 8 dagar i motsättning till en automatare som hålls full hela tiden den används.

Hoppas du fått lite insyn i den realistiska tidshållningen över alla dagar.
//M

Är det de gamla skruvade eller de nya ? Till de nya kan du använda 2 knappnålar.

Tillbaka
Topp