• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar band till min 590:a nu, utöver att beställa gummi, vad tror ni passar på den? :D

image.jpeg
Kolla Buffalot jag satt på min. Skönt band :)

Omatchande lume
För bred krona
För dålig finishering overall
"runnern" i kronskyddet är också fel. Den borde ligga plant med resterande del av kronskyddet
För stor L-swiss-L text

Det ser även ut som att djupet på sandwichtavlan är för lågt, men det kan vara bilden som luras

Fler bilder är lovade, men just av anledningarna ovan jag postar här!
Tack!

• Like
Reactions: Wi
fråga, varför köpa av just denna person om du inte litar på han? Det är ju ändå en stor summa pengar du har tänkt lägga ut.
Bra fråga som jag tror inte jag har något bra svar på helt enkelt.
Dumsnål? Steget till en ny 112 är inte så långt och tänkte att några k billigare gjorde grunden för en annan klocka.
Men med tanke på vad jag hör här så blir de nog avböja. Och eventuellt titta ny.

Bra fråga som jag tror inte jag har något bra svar på helt enkelt.
Dumsnål? Steget till en ny 112 är inte så långt och tänkte att några k billigare gjorde grunden för en annan klocka.
Men med tanke på vad jag hör här så blir de nog avböja. Och eventuellt titta ny.

Då hade jag utan tvekan kört på glassens.
Hans är nyservad, fullset och han är pålitlig med goda referenser. Dessutom spar du de där tusenlapparna till en annan klocka :)

Hej
om någon är sugen på en julklapp till sig själv kan jag hjälpa till lite.
kan fixa ca 15% på en panerai. hojjta till med ett pm om de skulle va något.

Småsugen på en Panerai, letar efter en utan sekundvisare, med 12, 3, 6, 9 indikationer och utan ett stort kronskydd. Har jag fler modeller än PAM00610 att välja på? Denna är också manuell vad jag har förstått men finns det automatiska med samma design? Eller är det skit samma när gångreservern är såpass bra? Ny/äldre modell eller storlek spelar mindre roll.
971908.png.adapt.646.1024.png

Småsugen på en Panerai, letar efter en utan sekundvisare, med 12, 3, 6, 9 indikationer och utan ett stort kronskydd. Har jag fler modeller än PAM00610 att välja på? Denna är också manuell vad jag har förstått men finns det automatiska med samma design? Eller är det skit samma när gångreservern är såpass bra? Ny/äldre modell eller storlek spelar mindre roll.

Gångreserven på de äldre modellerna är vanligen betydligt mer modest, runt 56h. Automatiska Panerai brukar ha mer krafs på urtavlan än de manuella. Din beskrivning passar in ett antal basmodeller av Radiomir, ur minnet bland annat 210 (men finns fler men är för lat för att googla just nu). Även 587 skulle jag säga är en het kandidat om än att den har vanliga bandhorn. :)

Gångreserven på de äldre modellerna är vanligen betydligt mer modest, runt 56h. Automatiska Panerai brukar ha mer krafs på urtavlan än de manuella. Din beskrivning passar in ett antal basmodeller av Radiomir, ur minnet bland annat 210 (men finns fler men är för lat för att googla just nu). Även 587 skulle jag säga är en het kandidat om än att den har vanliga bandhorn. :)

Ah ok, tack! Får kolla in nya och gamla Radiomir då. Ser att ETA blev fasat ut för ett par år sedan, hade varit schyst med in-house också :) Grymt läderarbete du gör btw!

Läste på nätet om nya 574 och 575!
Såg detta...
The new Radiomir 1940 3 Days Acciaio 42mm succeeds the references PAM512 and PAM513 introduced in 2013, both identical in size but more masculine in styling. While the discontinued PAM512 and PAM513 used the P.999 movement made by Piaget, their replacements have the in-house P.1000.

Förstår jag det rätt om att 512 och 513 utgår ur sortimentet??
Vilket borde innebära att modellen i framtiden kommer bli mer värdefull?

Tillbaka
Topp