• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det tror jag absolut, trots att den är 42mm. Jag har min 372 på mig hela tiden och jag jobbar i kostym varje dag så 512 eller 513 bör funka som dressur.
Samma här! Mörkgrå kostym idag - och 372 på armen.
AcDlJ7M.jpg

Sitter i ett ögonblick av förvirring & funderar på om en av dessa ska få respass. Dock i utbyte mot en 512:a i så fall.

paneraix2.jpg

För inte "behöver" man väl 3 st Panerai?!? :confused:

111:an är ju mer allround än 114:en, men jag måste säga att jag nog gillar 114:en liiiite mer på sommaren/semestern då den vita tavlan känns grym, tycker jag. Fast sandwishtavlan på 111:an är ju egentligen "meningen" med just Panerai...

Eller så säljer jag bägge i utbyte mot en schysst GMT Root Beer... Jag är ju "egentligen" en vintage-snubbe ju...

Confused!!!???!!??!??!?!??!

Jag funderar också på 512 och kommer inte riktigt över att 111 och 512 har lika tavlor. Tavlorna är ju en stor del av Panerais identitet. Kan man komplettera 111 m 512? Jag kan ju gissa ditt svar @Palenkovich iom ditt inlägg ovan men vad säger ni andra?
Å ena sidan har du en poäng, å andra sidan beror det på vad man har för tavelpreferenser. Jag tycker som Wi, dvs. inga komplikationer men subsekund och gärna sandwich. Luminor på 44 mm å ena sidan, Radiomir på 42 mm å andra sidan; tycker som sagt de kompletterar varandra fint. 512:an gör sig för jäkla fint som dressare för oss Paneraiälskare :)

Kan inte riktigt släppa 512, lite klurigare att hitta beg kanske?
Ni som har en, hur tåliga tycker ni att de är? Repas lätt ?

En fråga till er med PAM372,

Vad behövs för att det ska räknas som fullsett förutom originalbox och garantikort.. ? Och Självklart klockan och originallädret som följde med.

En fråga till er med PAM372,

Vad behövs för att det ska räknas som fullsett förutom originalbox och garantikort.. ? Och Självklart klockan och originallädret som följde med.

Tjena
Utöver det du skriver
vissa kan hävda att den yttre kartogen även skall finnas.
Extra plexi
Verktyg för byte av band
Har för mig att boettskyddet skall också ingå (ingen stor grej, du kan få en av mig :p)
Manual
Stickers (inre/yttre box, och lösa)
Har för mig att det skall vara ett extra läderband?

Senast ändrad:
Tjena

vissa kan hävda att den yttre kartogen även skall finnas.
Extra plexi
Verktyg för byte av band
Har för mig att boettskyddet skall också inge (ingen stor grej, du kan få en av mig :p)
Manual
Stickers (inre/yttre box, och lösa)
Har för mig att det skall vara ett extra läderband?

Tack för ditt svar! Kan köpa en 372 i riktigt bra skick från 2012 med endast box, manual och garantipapper(cert?) från uttagsdatumet , för 50 nu. Tycker ni jag ska slå till?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp